IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

4-степенен автоматик за новия хибрид на Lexus

Технологията Multi Stage Hybrid System дебютира на борда на LC 500h

4-степенен автоматик за новия хибрид на Lexus

Нови подробности за новата си хибридна технология разкри японската компания Lexus. Тя носи името Multi Stage Hybrid System и ще дебютира на борда на спортното купе LC 500h, чиято премиера е насрочена за началото на март в Женева.
Новият хибрид на Lexus има 4-степенен автоматик
Системата съчетава бензинов двигател, електромотор и комплект литиево-йонни батерии. Основната новост е трансмисията, която е автоматична с четири степени, има ръчен режим и е монтирана в задната част на шасито.

Вероятно се питате защо японските инженери са избрали кутия със само 4 скорости, след като на пазара вече се предлагат автомобили с 8, 9 и дори 10-степенни трансмисии. И ние нямаме обяснение, като се надяваме такова да бъде изнесено по време на премиерата на Multi Stage Hybrid System.

Със сигурност обаче новата трансмисия ще предостави на автомобила далеч по-директно усещане. Хибридите на Lexus досега използваха сходни с моделите на Тoyota системи за задвижване, разчитащи на безстепенни CVT кутии. Въпросната трансмисия има редица предимства - лека е, достъпна и почти необслужваема. А също така работи изключително плавно.

Целта на спортния LC 500h обаче не е да бъде плавен, а точно обратното - директен. Автоматичната кутия трябва да предостави именно това. Всеки, който е шофирал кола със CVT знае, че тези кутии не са особено добра опция за спортно шофиране, тъй като оставят усещане за "буксуване" на мотора, което генерира високи обороти и съответно висок шум, несъответстващ на ускорението.
Новият хибрид на Lexus има 4-степенен автоматик
Да се върнем обаче на това, което знаем за новия LC 500h. Задвижването му е поверено на 3,5-литров V6 бензинов двигател с 295 к.с. и електромотор, генериращ 60 к.с. Общата мощност е 355 к.с. и се предава към задните колела. Ускорението 0-100 км/час отнема под 5 секунди, сочи информацията от Lexus.

Данни за капацитета на батерията липсват, но се съобщава, че тя е литиево-йонна и тежи само 50 кг. С ниско тегло и компактни размери е и новоразработеният електромотор.

Интересни решения демонстрира също така конструкцията на Lexus LC 500h. Тя е изградена от карбон, като от същия лек и здрав материал са изработени покривът и задният спойлер. За вратите, кланиците, предния капак и окачването е използван алуминий.

Размерите на модела са 4760 мм дължина, 1920 мм широчина, 1345 мм височина и 2870 мм междуосие.

Премиерата на LC 500h ще състои в началото на март в Женева. На швейцарското изложение ще бъде демонстрирана и бензиновата версия на модела - LC 500.

Снимки: Lexus

Тагове: lexus lc 500h
0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 13 rate down comment
    top gear ( преди 8 години )
    защо са избрали 4 скорости ли? защото е ке *** тойота, затова!
  • #21
    13 rate up comment 4 rate down comment
    HAha ( преди 8 години )
    "Анонимен, CVT e пълен ***. Само японци могат да слагат такива кути, защото са лишени от емоции."Покарай малко Субару ВРХ след 2015-та година и ела пак кажи, че СВТ-то не става за спортни коли и че нямало емоция! Вярно е, че не са много фирмите които могат да направят такова СВТ като Субару, но все пак може!
  • #20
    21 rate up comment 8 rate down comment
    doc ( преди 8 години )
    Потекоха ми лигите докато го гледам.Еее,няма такава красота!
  • #19
    5 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    4 степенен автоматиктия ептем се върнаха в миналотожалки жалки жалки !
  • #18
    19 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    стъпка по стъпка японците коват инфаркта и фалита на вагенския фен! мир и л****** на праха му! амин!
  • #17
    18 rate up comment 11 rate down comment
    МдамДа ( преди 8 години )
    Лексус, Инфонити и Мазда започнаха да обезсмислят съществуването на марки като Алфа. С по-добри автомати също и това на Ауди R не знам си коя серия там.
  • #16
    22 rate up comment 9 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Е няма такъв дизайн.Японците отново надскочиха себе си!Уникално творение!Технологично се знае - недостижима машина.
  • #15
    22 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    LEXUS е истината - германчетата само гледат отстрани и подсмърчат....мизерияяяяя
  • #14
    28 rate up comment 10 rate down comment
    Неясен ( преди 8 години )
    При положение че LC500 V8 ще е първият серен автомобил в света с 10-степенна автоматична трансмисия, как си представяте че хибридната версия LC500h V6 ще е изостанала и ще е само с 4-степенен. Тези 4-скорости, най-вероянто ще са от допълнителна 2-ра трансмисия към Хибридната CVT трансмисия!!! LEXUS отново ще предложи революционно решение, съчетано с нещо още по-важно - НАДЕЖДНОСТ. Всички прочетохте 4-степенен и пишете коментари без да знаете всички факти!!!!!!!!!
  • #13
    18 rate up comment 7 rate down comment
    до: RRE S3 ( преди 8 години )
    ти *** ли си или да!ВАГените НЯМАТ и НИКОГА НЕ СА ИМАЛИ 10 степенен автомат. Преди години всяка седмица ни облъчваха как щели да пущат такъв, но накрая заявиха, че било много скъпо и се отказаха. БМВ същ щяха да пущат, но накрая казаха, че 8-степенен бил напълно достатъчен за техните модели. За сметка на това Хонда и Тойота имат 10-степени автомати. Уж се правиш на много знаещ, а тези неща да не ги знаеш е учудващо. А да имаш 10 степенен автомат и да пущаш с 4 степени има причина. Ще е разберем