IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

4-степенен автоматик за новия хибрид на Lexus

Технологията Multi Stage Hybrid System дебютира на борда на LC 500h

4-степенен автоматик за новия хибрид на Lexus

Нови подробности за новата си хибридна технология разкри японската компания Lexus. Тя носи името Multi Stage Hybrid System и ще дебютира на борда на спортното купе LC 500h, чиято премиера е насрочена за началото на март в Женева.
Новият хибрид на Lexus има 4-степенен автоматик
Системата съчетава бензинов двигател, електромотор и комплект литиево-йонни батерии. Основната новост е трансмисията, която е автоматична с четири степени, има ръчен режим и е монтирана в задната част на шасито.

Вероятно се питате защо японските инженери са избрали кутия със само 4 скорости, след като на пазара вече се предлагат автомобили с 8, 9 и дори 10-степенни трансмисии. И ние нямаме обяснение, като се надяваме такова да бъде изнесено по време на премиерата на Multi Stage Hybrid System.

Със сигурност обаче новата трансмисия ще предостави на автомобила далеч по-директно усещане. Хибридите на Lexus досега използваха сходни с моделите на Тoyota системи за задвижване, разчитащи на безстепенни CVT кутии. Въпросната трансмисия има редица предимства - лека е, достъпна и почти необслужваема. А също така работи изключително плавно.

Целта на спортния LC 500h обаче не е да бъде плавен, а точно обратното - директен. Автоматичната кутия трябва да предостави именно това. Всеки, който е шофирал кола със CVT знае, че тези кутии не са особено добра опция за спортно шофиране, тъй като оставят усещане за "буксуване" на мотора, което генерира високи обороти и съответно висок шум, несъответстващ на ускорението.
Новият хибрид на Lexus има 4-степенен автоматик
Да се върнем обаче на това, което знаем за новия LC 500h. Задвижването му е поверено на 3,5-литров V6 бензинов двигател с 295 к.с. и електромотор, генериращ 60 к.с. Общата мощност е 355 к.с. и се предава към задните колела. Ускорението 0-100 км/час отнема под 5 секунди, сочи информацията от Lexus.

Данни за капацитета на батерията липсват, но се съобщава, че тя е литиево-йонна и тежи само 50 кг. С ниско тегло и компактни размери е и новоразработеният електромотор.

Интересни решения демонстрира също така конструкцията на Lexus LC 500h. Тя е изградена от карбон, като от същия лек и здрав материал са изработени покривът и задният спойлер. За вратите, кланиците, предния капак и окачването е използван алуминий.

Размерите на модела са 4760 мм дължина, 1920 мм широчина, 1345 мм височина и 2870 мм междуосие.

Премиерата на LC 500h ще състои в началото на март в Женева. На швейцарското изложение ще бъде демонстрирана и бензиновата версия на модела - LC 500.

Снимки: Lexus

Тагове: lexus lc 500h
0 от 500
  • #42
    3 rate up comment 0 rate down comment
    AntiVag ( преди 8 години )
    Тук прочетох, че само японците правели безстепенен автоматик, тъй като са лишени от емоции. Грешка!!! И Audi правеше Multitronic, но го спряха понеже беше една от най-ненадеждните трансмисии правени някога.
  • #41
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Какви коментари очакваш от форумната ***, колега? На него акъла му стига колкото да напише че автомобил в предноразположен двигател бил "копиран" от автомобил със задноразположен двигател..
  • #40
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Gpopov ( преди 8 години )
    А колкото до безстепенните автоматици, малко са марките, които правят добри такива. Сещам се единствено за Субаро, които използват ремъчна верига вместто ремък и за Тойота/Лексус, които използват планетни редуктори с цел да се сведе до минимум гуменият ефект и загубите. На всички ВАГени мога да има кажа да покарат Lexus GS 450h и тогава да говорят за немски коли. Въпросният модел на Lexus гори колкото BMW 335d, a върви колкото 550i. Чакам *** ви коментари :)
  • #39
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Gpopov ( преди 8 години )
    Да уточня, че е 4-степенен автоматик, тъй като работи съвместно със CVT. В ръчен режим ще има възможност за превключване на 10 предавки, защото електромоторът и безстепенната кутия ще имат възможността да умножат първите три предавки на 4-степенния автоматик и последната (10-та) е овърдрайв. За пореден път призовавам Automedia да проучва материалите, които пуска, преди да пише глупости. За повече инфо в сайта на LExus
  • #38
    2 rate up comment 0 rate down comment
    мда ( преди 8 години )
    поне да го бяха изкопирали на 100% не на 90% че да пожъне някъв минимален успех,че то малко балъци има дато ще го предпочетът пред БМВ И8 нали??
  • #37
    2 rate up comment 0 rate down comment
    мхм ( преди 8 години )
    6 цилиндъра със мощност колкото 3 на БМВ.Много добре обмислена кошница хъ...
  • #36
    2 rate up comment 0 rate down comment
    да ядеш долния ( преди 8 години )
    ти можеш ли да четеш??сравнявам разхода на това недоразумение със разхода на БМВ 335I които също е с 6 цилиндъра омотляк...
  • #35
    1 rate up comment 2 rate down comment
    do dolnia ( преди 8 години )
    абе ти нормален ли си да сравняваш разход на 3 цилиндъра и 6 цилиндъра ?????
  • #34
    3 rate up comment 4 rate down comment
    или?? ( преди 8 години )
    Наистина копие на I8 но със разход по-голям от на BmW 335i,за удоволствие от шофирането да не говорим...а цената е два ако не три пъти по-висока от на 335i.кола не на място от където и да го погледнеш.
  • #33
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    само дето Лекса е 3.5 V6 а беемвенцето е с 3 цилиндъра мотор от скутер. И пак на реално каране гори 9 и нагоре. Иначе бмв-то на вид са го докарали, един съсед в комплекса ми има такова, ама Лекса ми изглежда 100 пъти по-добре на снимка, ще видим наживо