IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi представи най-мощния спортен автомобил в историята си

Новата версия на R18 има хибридно задвижване от различен вид

Audi представи най-мощния спортен автомобил в историята си

Спортното подразделение на марката Audi представи нова версия на прототипа си R18, като го определи за „най-мощния и ефективен състезателен автомобил в цялата история на германската марка”. Машината е предназначена за участие в клас LMP1 в световния шампионат по издържливост (WEC), който включва и „24 часа на Льо Ман”.
Audi представи най-мощния спортен автомобил в историята си
Задвижването на спортния прототип отново е хибридно, като в основата на агрегата е 4,0-литров дизелов мотор с 6 цилиндъра. Този път немците са се отказали от използване на система за рекуперация на кинетичната енергия с маховик в полза на схемата с литиево-йонни батерии, на която се залага при Porsche 919 Hybrid.
Audi представи най-мощния спортен автомобил в историята си
Засега от Audi не разкриват каква е мощността на силовия агрегат, но уточняват, че тя е по-голяма от тази на предшественика на R18, който развива 830 к.с. Машината е получила промени и в предната част на каросерията, която е преработена за подобряване на аеродинамичните показатели.
Audi представи най-мощния спортен автомобил в историята си
Новото Audi R18 ще дебютира на 17 април в състезанието от WEC на пистата „Силвърстоун”. През тази година Audi и Porsche ще участват в шампионата с по два автомобила, а не с по три, както бе досега. Това се прави за оптимизация на разходите.

Първият екипаж на R18 е в състав Анди Лотерер, Бенуа Трелуйе и Марсел Феслер, а във втория влизат Лукас ди Граси, Лоик Дювал и Оливие Джарвис.

Снимки: Audi

Тагове: audi r18
0 от 500
  • #11
    12 rate up comment 3 rate down comment
    джапанска пауър ( преди 8 години )
    Сега ако споменеш и Хонда с тяхната инженерна титаническа мисъл (типична за японските спортни марки в днешно време) и Дошо ще си метне въжето.
  • #10
    15 rate up comment 5 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    "По-скоро залагам че Тойота ще бият Порше и Ауди."Ай по-полека с изхвърлянията.И тази година уж Тойота и Нисан щяха да мачкат ама виж ко стана.Тойота от 5-то място нагоре не можа да мръдне,а Нисан стигнаха до престижното 40-то на Ле Ман и туй им беше.То на приказки е лесно,ама на пистата японците дишат пушилката на Порше и на Ауди.
  • #9
    7 rate up comment 17 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Пуф паф Пуф паф Пуф паф ту туууут Алуди иде поместете се, че не се знае дали ще може да завие.
  • #8
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ауди и с половин кола да излязат, пак ще смачкат фасона на японците. Порше също
  • #7
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "Японския кашон ТОйоТКА няма никакъв шанс"За разлика от тая година, през 2016 Тойота ще са с изцяло нов прототип, и въпреки че бюджета им пак ще е 2-3 пъти по-малък от тези на вагонетките, не ми се вярва да се дадат толкова лесно. По-скоро залагам че Тойота ще бията Порше и Ауди.
  • #6
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Порше Холдинг притежава част от ВАГ и има места в борда на директорите, също като Катарския Инвестиционен Фонд, провинция Долна Саксония и профсъюзите, но не го управлява, а само назначава ръководството му. ВАГ се управялва от изпълнителен директор който доскоро беше Винтеркорн, а сега е Матиас Мюлер. Порше, Ауди, Бетли и т.н. са подчинени на шефа на ВАГ, така че фактически ВАГ решава какви да са им бюджетите за развойна дейност и пропагандни партенки.
  • #5
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Гошо ( преди 8 години )
    Новото R18 изглежда страхотно и със сигурност пак ще мачка наред! Японския кашон ТОйоТКА няма никакъв шанс - лелчето е в депресия след тези снимки!
  • #4
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Друг ( преди 8 години )
    Всъщност и едните и другите са собственост на Порше Холдинг, който притежава 50%+ от акциите на Фолксваген.
  • #3
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "Като си такъв умник, защо от Порще също намаляват бройката, те нямат засегнат автомобил?"Хех, ама ти сериозно ли питаш? Защото и едните и другите са собственост и харчат парите на ФВ.
  • #2
    16 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Като си такъв умник, защо от Порще също намаляват бройката, те нямат засегнат автомобил?