IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кризата в Китай води до сътресения в автомобилния бранш

Експерти очакват сериозни сътресения в индустрията

Кризата в Китай води до сътресения в автомобилния бранш

Забавеният ръст на икономиката в Китай и свързаният с това спад на продажбите на нови автомобили може да доведе до огромни сътресения в световната автомобилна индустрия, предупреждават експерти, цитирани от агенция Bloomberg.
Кризата в Китай води до сътресения в автомобилния бранш
Снимка: Ройтерс

През юли тази година китайският пазар регистрира спад с около 7%, което е на път да доведе до сериозни загуби за най-големите автомобилни производители. На това мнение е известният консултант в автомобилния бранш Едуард Нидермайер. Според него свиването на продажбите в Китай е неизбежно и това ще докара проблеми за големите концерни.

Към момента в най-многолюдната държава на планета работят 23 съвместни предприятия в автомобилния отрасъл (според китайските закони чужди производители могат да развиват дейност в страната само в рамките на съвместни фирми с местни компании). През юли за първи път всички те не са работили на пълна мощност, тъй като има огромен излишък от готова продукция.

„Известното икономическо правило гласи, че един завод започва да носи загуби на собствениците си, ако неговото производство падне под 80% от възможностите си. Именно такава тенденция наблюдаваме в Китай”, аргументира се Нидермайер.

При тези условия сериозно са застрашени многомилиардните инвестиции на най-големите производители на планетата Volkswagen и General Motors, които планират до 2019 г. да произвеждат по 5 млн. автомобила в страната. В условията на рецесия обаче това е невъзможно. Още през тази година в статистиката на Volkswagen се появи графа „непродадени остатъци”, които възлизат на между 60 000 и 100 000 автомобила.

Въпреки това Нидермайер е на мнение, че автомобилният пазар в Китай ще остане най-големият в света. В момента на 1000 човека в страната се падат 106 автомобила, като само 20% от китайците към момента купуват коли на кредит. Затова и прогнозата от 35 млн. продадени ежегодно нови автомобила към 2020 г. е все още актуална.

Още по темата:
Пазарът в Китай зацикля
Audi: Раят в Китай приключи

 


 

0 от 500
  • #7
    10 rate up comment 5 rate down comment
    zoom in ( преди 8 години )
    до първия Анонимен:Колегата мм е дал чудесен линк и то към статия в този сайт. По-скоро вземи ти да се поинтересуваш малко, че май живееш в доста розов свят. "коли, които чакат да дойдат камионите, за да ги карат по шоурумовете" хахахаха
  • #6
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Фоксваген е вече номер едно по продажби според декларираните автомобили за полугодието.
  • #5
    10 rate up comment 4 rate down comment
    мм ( преди 8 години )
    Къде умират непродадените коли?http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/22492-kyde-umirat-neprodadenite-koli/
  • #4
    14 rate up comment 3 rate down comment
    До zoom in ( преди 8 години )
    И по този начин автомобилите им се водят актив. Ако ги продадът на половин цена ще има загуба, а акционерите и фондовия пазар не обичат загуби. Мениджърите се оценяват на 4месечия и това което правят е да замитад под килима, докато не стане прекалено
  • #3
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Сега ВАГ ще имат оправдание, че няма да стават автомобилостроител 1. Ох, горките те. Години наред да надуват главите на всички и да плащат да им пишат рекламните новини, как вече били станали, как с тези темпове догодина, че даже и на разни измислени агенции плащаха да съобщават, че вече са 1. Скоро не са пущали партенка за рекордно високи продажби. Даже Файтона го спряха заради липса на средства. е нали печелят уж много. Що така? Накрая ще се окаже, че компютрите били компоти.
  • #2
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Къде са тези десетки хиляди непродадени коли? Нещо си се пообъркал май! Да не гледаш едни снимки, които се въртят в нета на депа за коли, които чакат да дойдат камионите, за да ги карат по шоурумовете? Ако е така, вземи се поинтересувай малко. Никъде няма хиляди непродадени коли, които стоят по полетата.
  • #1
    22 rate up comment 8 rate down comment
    zoom in ( преди 8 години )
    А в Европа, от 2008-*** насам продължават да стоят десетки хиляди непродадени нови коли по разни полета. На автомобилните производители им е по-евтино да плащат някакви наеми за земята, на която ги държат, вместо да ги пуснат на пазара на половин цена и да се отърват от тях. ама ако го направят ще си убият така или иначе ниските продажби на по-новите коли.