IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пазарът в Китай зацикля

През юли в страната са били продадени с 6,6 на сто по-малко коли, отколкото преди година

Пазарът в Китай зацикля

Пазарът в Китай зацикля
Шоурум на Mercedes в Пекин. Снимка: Ройтерс

Някога процъфтяващият китайски автомобилен пазар трябва да се справи с нови препятствия. През юли въпреки сериозните ценови отстъпки са били продадени най-малко коли от почти осемнадесет месеца насам. Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) отчете спад в сравнение със същия месец на миналата година от 6,6 на сто до близо 1,3 милиона доставени коли.

Това е втори пореден месец, в който пазарът се свива. От началото на годината обаче благодарение на високия растеж през първите няколко месеца пазарът отчита нарастване от 6,9%. Преди това секторът се радваше на двуцифрен растеж.

Китай е важен пазар преди всичко за германските автомобилни производители. При Volkswagen продажбите в Китай се свиват през първата половина на годината за първи път от години. При BMW растежът се охлажда значително, като баварците не предвиждат скоро никакво подобрение. BMW в момента продава всеки свой пети автомобил в Китай, Volkswagen - всеки трети.

Mercedes обаче се справя по-добре от конкуренцията, продажбите се увеличават отново през юли. Трябва да се отчете обаче, че досега Mercedes бе представен по-слабо в Китай, отколкото конкуренцията, и тепърва разширява своята дилърска мрежа.

Предвид по-слабото търсене в последните месеци търговците се опитаха да привлекат потенциални клиенти с високи отстъпки. Порталът за сравнение на цените Autohome съобщава за намаления на цените от повече от 30 на сто за стотици модели. Но по отношение на големите ванове и джипове китайците все още са в настроение за покупки. През юли са били продадени с 39 процента повече SUV автомобили на годишна база.

Силната загриженост за продължително засушаване на бранша в Китай се усеща от германските концерни и на борсата. Книжата на Daimler се сринаха с цели 5,2 на сто на дъното на основния индекс, а акциите на BMW загубиха 4,3 на сто от стойността си. Надолу поеха и пазарните капитализации на Continental и Volkswagen  - с 4,4 и 3,7 на сто.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    По првило немските производители са салини там където потребителите са с много ниска техническа култура и купуват колата единствено според емблемата.
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    кадето се намесят германски производители японските трудно се справят срещу тях с тяхните еднодневки.
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    е той може да пада да, ама няма да се изпари. Какво значи без китайския пазар, то пазар там винаги ще има колкото и да падне
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Очаквайте скоро статии от ВАГ, как отлагат да стават производител 1 за бъдещето!Без китайския пазар, те са извън първите 3 по продажби. И не знам как 1/3 са им китайските продажби, като преди месец имаше статия в която се казваше, че над 50% от общите им продажби са в Китай! 1/3 може да са били преди 10-15 г.