IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi: Раят в Китай приключи

През тази година марката очаква далеч по-малък ръст на пазара

Audi: Раят в Китай приключи

Audi: Раят в Китай приключи
Audi вече не се радва на толкова силен ръст на продажбите в Китай. Снимка: Ройтерс

За главния изпълнителен директор на Audi Рупърт Щадлер времената на двуцифрения ръст на китайския пазар вече са в миналото.

„Пазарът в Китай се нормализира. През тази година очакваме ръст на пазара от осем на сто“, поясни Щадлер при представянето на новото Audi Q7 в Швейцария, цитиран от Ройтерс.

За дъщерната на Volkswagen компания Китай досега бе най-важният пазар. През миналата година базираният в Инголщат производител е продал в Поднебенската империя почти 579 000 коли и с това реализира ръст от 17,7 на сто. В целия свят продажбите възлизат на 1,74 млн. коли.

Фактът, че през тази година пазарът се е охладил значително за Audi, може да се види и от данните за април. С доставки на над 45 000 коли ръстът е от 0,2 на сто спрямо предния месец. От януари до април свикналата на успехи компания е успяла да продаде почти 179 000 нови автомобила, ръст от 5,2 на сто на годишна база.

Щадлер обаче не вярва, че нормализирането на китайския пазар ще повлияе на целта на Audi до 2020 г. да стане най-успешният производител на премиум производители, изпреварвайки BMW и Daimler.

„Не сме толкова наивни да вярваме, че всяка година там ще има ръст в диапазона 20 до 25 на сто“, заяви мениджърът. Съответно и нормализирането на пазара там е заложено в стратегията на концерна.

Според Щадлер една от причините за охлаждането на китайския пазар е антикорупционната кампания на китайското правителство. Времената, в които някои китайци са си купували по две или три коли, вече са отминали. Въпреки това Китай си остава важен пазар на марката. В перспектива според Щадлер там годишно може да се продават до 30 млн. коли от всички марки и производители. От тях около 9% ще са за премиум сегмента.

За да се противопостави на негативния тренд, Audi ще заложи на развитието на дистрибуторската си мрежа и на нови пазари във вътрешността на страната, където не е представена, като например западните части на континентален Китай.

Значителен ръст Щадлер очаква и от plug-in хибридите и моделите от серията Q. Тъй като за китайците става все по-трудно да успеят да получат регистрационен номер, компанията залага на хибридните си коли, които, с възможност да преминат до 30 км само на ток, влизат в категорията на електрическите превозни средства и затова не са задължени да участват в лотарията за номера. През следващата година на пазара ще излезе произвежданото в страната A6 e-tron.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Брей, и как тогава Тойота и Хонда ги правят тия рекордни печалби, след като си дават колите на безценица? Нали знаеш че Тойота прави 50% по-голяма печалба от ВАГ от еднакъв обем глобални продажби? Или то за пропагандните партенки логика не е необходима..
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Е как къде в Япония за да пробутат Тойотата с водорода се субсидира с 20000 долара, демек цената става наполовина. В САЩ субсидиите са огромни. През 2010г. Япония спря субсидиите за Приус и продажбите още същия месец паднаха с 27% и пак започна да ги субсидира. В Пенсилвания Хонда Сивик на изплащане е с месечна вноска 80 долара. НЯМА ТАКАВА ЦЕНА! Даже това е най-продавания на лизинг модел в САЩ. Тойота в САЩ е субсидирала 92% от сделките си. Тоест почти всичките и продажби са с бонуси в цената.
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Хехе, съдили я били, ама после пак нови Тойоти си купили. При това на по-високи цени от "кефещите" немски Пасати и Джети. И къде ги дават тия евтини японски модели? Бягай да инвестираш, че 3 годишните струват повече. Жива далавера. Ха-ха-ха, вагонетко, подми ли мозъчето тая сутрин с обилна доза пропаганда?
  • #17
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    То и в ЩАтите е развенчан мита за японското, все пак 2,6 милиона клиенти на Тойота я съдиха. Въпроса е че в САЩ Тойота си подарява моделите и тъй като няма по евтино, хората с по-малки възможности избират по евтиното. Цената в САЩ е определяща за продажбите на Японците. нов Сивих с месечна вноска 80 долара е без пари. В тойота Първата продажба е безплатна, втората и третата по 1000 долара за кола, четвъртата за 2000 долара. Освен това редовните отстъпки на дилърите с по 4-5000 долара и примерно една Королка ти излиза десетина хиляди долара. Просто няма по евтино на пазара в САЩ.
  • #16
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "Щото митът за "японското качество" беше развенчан, затова всички вече купуват немско - колите които КЕФЯТ !"Ха-ха-ха! Добър виц! Защо не развенчаят мита за "японското качество" в щатите? Там средностатистическия шофьор има сигурно 10 коли зад гърба си. Не може да не са чували за "колите които кефят". Обаче продажбите на японците са огромни и растат, а на вагонетките - скромни и намаляват.
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "" Времената, в които някои китайци са си купували по две или три коли, вече са отминали""!!!!""за китайците става все по-трудно да успеят да получат регистрационен номер""!!!""задължени да участват в лотарията за номера""!!!
  • #14
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Над 1/3 от продажбите на ВАГ са в Китай. За сравнение при Тойота бройката е под 1/10."Щото митът за "японското качество" беше развенчан, затова всички вече купуват немско - колите които КЕФЯТ !
  • #13
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе ВАГ там продават още Сенатор бре. Сметайте тая фирма , колко е зле!
  • #12
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Над 1/3 от продажбите на ВАГ са в Китай. За сравнение при Тойота бройката е под 1/10. Облъчените от комунизъм и немска пропаганда китайци си купуват немските ***, но скоро акъла ще им дойде като повечето от тях сменят първата си кола с втора. И тогава продажбите на ВАГ ще започнат главоломно падане - като в момента в щатите.
  • #11
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "За дъщерната на Volkswagen компания Китай досега бе най-важният пазар.Е нали фенчетата разправяха други неща. Нали казваха, че навсякъде продавали и Китай не бил толкова важен, а се оказва съвсем друго. Хората са го написали черно на бяло, че двойните химически тоалетни имат един единствен основен пазар Китай. Всъщност целият ВАГ е е там и китайчетата усетят ли се, че тея им пробутват по-големи ментета от техните ще ги изритат, като немски ***. Полека-лека на там отиват нещата.