IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стари срещу нови гуми

Сравнителен тест на стар автомобил с нови гуми и нов автомобил със стари гуми

Стари срещу нови гуми

Немалко шофьори инвестират сериозни суми в модерни и скъпи коли, но не отделят почти никакъв бюджет за гуми. А в това няма особен смисъл, тъй като именно гумите отговарят за до 50% от цялостното представяне на автомобила, посочват от компанията Continental, която показа нагледно разликата между най-новите и старите продукти на пазара.

"През последните 15 години иновациите при гумите са ключов фактор за значителното подобрение при активната безопасност на автомобила. През този период производителите на премиум гуми създадоха смеси, конструкции и шарки, в резултат на които спирачният път стана значително по-къс, управлението много по-прецизно и съпротивлението при търкаляне много по-ниско", споделят от водещата в сегмента компания.

За да докаже това Continental е провела сравнителен тест между два свои модела гуми – ContiPremiumContact от 2000 година и най-новият модел ContiPremiumContact 5. Любопитното тук е, че старият модел гуми (с характерните за времето конструкция и шарка) са поставени на чисто ново BMW 1-Series, а новите - на 15 годишно BMW 3-Series, което не разполага с електронна система за стабилност.

Двете коли са тествани последователно на мокра настилка на известната писта Contidrom, като резултатите показват, че съвременните гуми демонстрират с 20% по-къс спирачен път от този на гума от 2000 г.

"15-годишната кола показа прекрасни резултати в спирачния път върху мокра настилка, а управлението на волана бе много по-леко и прецизно, като това позволи на автомобила в значителна степен да компенсира липсата на електронен контрол на стабилността. Представянето на новия модел автомобил обаче е драстично намалено - дори най-модерните системи не могат да компенсират лошите гуми", заключват от компанията и уточняват, че гумите отговарят за до 50% от цялостната работа на автомобила.

Снимки: Continental

Още по темата:
Как правилно да съхраняваме гумите
На сняг: BMW M3 срещу Subaru Forester

Тагове: continental
0 от 500
  • #4
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Най-вероятно 15 годишната гума не е била карана а просто нова гума от стар модел иначе разликата щеше да е доста по-голяма. само където слънце я е пекло 15 години и 99% от качествата на каучука в гумата вече няма да ги има като добавим и износването...
  • #3
    43 rate up comment 1 rate down comment
    оня същия ( преди 8 години )
    Особености на българската авто-"култура"... - Братоо какви яки 19ки си взех- Не ти ли идват скъпо гумите?- Ти пък! Аз да няма да ги взимам нови? При Пешо гумаджията са по 50лв. парчетоСъвсем истинска история, след това четем кой как се размазал + като капне малко дъжд всички "състезатели" стават по-бавни от охлюви...
  • #2
    48 rate up comment 1 rate down comment
    KKK ( преди 8 години )
    Друго си е обаче да си вземеш джанти 18ки на старо за 1000 лева комплекта и после да добавиш дебели гуми с дот хх07 и задължително гъзарска марка за по 50 лева бройката
  • #1
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Единственото свойство на 15 годишната гума (ако може да се каже гума на тази пластмаса), което се е запазило е, че е кръгла (и то ако е съхранявана добре). Даже е сериозен успех, че разликата е само 20%