IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стари срещу нови гуми

Сравнителен тест на стар автомобил с нови гуми и нов автомобил със стари гуми

Стари срещу нови гуми

Немалко шофьори инвестират сериозни суми в модерни и скъпи коли, но не отделят почти никакъв бюджет за гуми. А в това няма особен смисъл, тъй като именно гумите отговарят за до 50% от цялостното представяне на автомобила, посочват от компанията Continental, която показа нагледно разликата между най-новите и старите продукти на пазара.

"През последните 15 години иновациите при гумите са ключов фактор за значителното подобрение при активната безопасност на автомобила. През този период производителите на премиум гуми създадоха смеси, конструкции и шарки, в резултат на които спирачният път стана значително по-къс, управлението много по-прецизно и съпротивлението при търкаляне много по-ниско", споделят от водещата в сегмента компания.

За да докаже това Continental е провела сравнителен тест между два свои модела гуми – ContiPremiumContact от 2000 година и най-новият модел ContiPremiumContact 5. Любопитното тук е, че старият модел гуми (с характерните за времето конструкция и шарка) са поставени на чисто ново BMW 1-Series, а новите - на 15 годишно BMW 3-Series, което не разполага с електронна система за стабилност.

Двете коли са тествани последователно на мокра настилка на известната писта Contidrom, като резултатите показват, че съвременните гуми демонстрират с 20% по-къс спирачен път от този на гума от 2000 г.

"15-годишната кола показа прекрасни резултати в спирачния път върху мокра настилка, а управлението на волана бе много по-леко и прецизно, като това позволи на автомобила в значителна степен да компенсира липсата на електронен контрол на стабилността. Представянето на новия модел автомобил обаче е драстично намалено - дори най-модерните системи не могат да компенсират лошите гуми", заключват от компанията и уточняват, че гумите отговарят за до 50% от цялостната работа на автомобила.

Снимки: Continental

Още по темата:
Как правилно да съхраняваме гумите
На сняг: BMW M3 срещу Subaru Forester

Тагове: continental
0 от 500
  • #14
    22 rate up comment 0 rate down comment
    до бд ( преди 8 години )
    И как нямат значение гумите?А кое има значение? Летите джанти? Радиото в колата?Напротив, при един стар автомобил разчиташ само на гумите! Ако си с някакви *** 10-та употреба за по 30 лева парчето от OLX-а, то въобще не ти завиждам!Крайно време е да се приеме закон в България и тези неща да се регулират! Що народ се изтрепа с BMW-та, само защото са "спестили" 400 лева от гуми!
  • #13
    3 rate up comment 15 rate down comment
    бд ( преди 8 години )
    1.Нова кола-нови гуми 2.стара кола-нови гуми 3.Нова кола-стари гуми 4.стара кола-стари гуми. И всичко се обезмисля при 10 см.сняг и един камион пред теб или една хубава дупка или течаща вода през пътя.При лоши пътища гумата няма значение/според мен.
  • #12
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 8 години )
    @Кико - загледай класациите за гуми на ADAC, TUV, *** Bild и други. Първите места при летни и зимни гуми са едни и същи производители, като в зависимост от размера на гумата е различен производител. За моят размер летни/зимни избора е ясен - Conti Premium Contact 5/Conti Winter Contact TS 850. И то не от един или два теста, а от доста повече. Провери сайта http://***.tyrereviews.co.uk/ - доста информативен. И да, по-добре с перфектно подържан, но по-стар автомобил от колкото с нов и раздрънкан.
  • #11
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    TOYO са много добри
  • #10
    15 rate up comment 0 rate down comment
    до Кико ( преди 8 години )
    Коя е най-добрата марка гуми едва ли може да се каже, но като че ли точно Континентал и Мишелин запазиха качествотото си през последното десетилетие. Good Year, Pirelli и Dunlop също са близо до истината, ако откриеш Bridgestone, които не са произведени в Турция също!От средния клас BFGoodrich, Semperit и Hankook също са добри предложения.В общи линии не си струва човек да пести по 20-30 лева на гума и да взема гуми като Kormoran, Debica или Tigar, които след година не стават за нищо!
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Кико ( преди 8 години )
    За новите гуми няма спор, но защо ми се струва, че има тенденциозни минуси към тези, които изкажат мнение по-различно от внушаваното в тази статия? И моля,за Continental не бих казал, че са най-добра марка. Може би е марката имаща най-агресивната маркетингова стратегия.
  • #8
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Голфетко ( преди 8 години )
    Пичове, не пестете пари от гуми, гумите спасяват живот! Имал съм много критични ситуации, в които само хубавите гумите са ме спасявали! Да, ESP-то също помага, но само гумите контактуват с пътя и основната задача автомобилът да се задържи стабилен е именно на тях.Взел съм си летни Continental и зимни Michelin през миналата година и съм много доволен! При размер 195/65/15 разликата между добрите производители и посредствените такива е 20-тина лева на гума, така че залагам само на най-доброто!
  • #7
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Случйно минаващ ( преди 8 години )
    Абе друго си е да караш 5 годишен Баварец с *** 18-ки и раздрънкан от всякъде, защото подръжката му не ти е по джоба, пък нека балъците си купуват 10 годишни Фолксвагени дето да наливат пари за подръжка колкото струва бавареца ...П.П. И аз съм от балъците - това лято налях 750 лв. за нови Conti Premium Contact 5 на 13 годишният ми Голф.
  • #6
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Значи при Пешо гумаджията може да има и хубави гуми. Имам познат, който обикаля цяла Европа, за да внася гуми, които продава като втора ръка. 90% от гумите които докарва са между 1 и 2 годишни и между 20-30000км. 10 процента от тях обаче са почти чисто нови, на грайфера още стоят цветните линии, които по принцип изчезват след като се минат 1000км. Човека обикаля автоморгите за силно катастрофирали коли брак, на 10 от тях една се пада с нови гуми и той ги прибира.
  • #5
    11 rate up comment 18 rate down comment
    Юли ( преди 8 години )
    Гумите са само една марка за българските условия Mishelin 5 години безупречно поведение на пътя. Continental след 3 години не стават за нищо.