IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стари срещу нови гуми

Сравнителен тест на стар автомобил с нови гуми и нов автомобил със стари гуми

Стари срещу нови гуми

Немалко шофьори инвестират сериозни суми в модерни и скъпи коли, но не отделят почти никакъв бюджет за гуми. А в това няма особен смисъл, тъй като именно гумите отговарят за до 50% от цялостното представяне на автомобила, посочват от компанията Continental, която показа нагледно разликата между най-новите и старите продукти на пазара.

"През последните 15 години иновациите при гумите са ключов фактор за значителното подобрение при активната безопасност на автомобила. През този период производителите на премиум гуми създадоха смеси, конструкции и шарки, в резултат на които спирачният път стана значително по-къс, управлението много по-прецизно и съпротивлението при търкаляне много по-ниско", споделят от водещата в сегмента компания.

За да докаже това Continental е провела сравнителен тест между два свои модела гуми – ContiPremiumContact от 2000 година и най-новият модел ContiPremiumContact 5. Любопитното тук е, че старият модел гуми (с характерните за времето конструкция и шарка) са поставени на чисто ново BMW 1-Series, а новите - на 15 годишно BMW 3-Series, което не разполага с електронна система за стабилност.

Двете коли са тествани последователно на мокра настилка на известната писта Contidrom, като резултатите показват, че съвременните гуми демонстрират с 20% по-къс спирачен път от този на гума от 2000 г.

"15-годишната кола показа прекрасни резултати в спирачния път върху мокра настилка, а управлението на волана бе много по-леко и прецизно, като това позволи на автомобила в значителна степен да компенсира липсата на електронен контрол на стабилността. Представянето на новия модел автомобил обаче е драстично намалено - дори най-модерните системи не могат да компенсират лошите гуми", заключват от компанията и уточняват, че гумите отговарят за до 50% от цялостната работа на автомобила.

Снимки: Continental

Още по темата:
Как правилно да съхраняваме гумите
На сняг: BMW M3 срещу Subaru Forester

Тагове: continental
0 от 500
  • #24
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Реалист ( преди 8 години )
    Michelin Alpine 5 излезе през миналата година!Кога успя да използваш такива гуми, че и да си недоволен от тях?!Иначе ContiWinterContact TS850 е една от най-добрите зимни гуми, защото е с балансирани показатели! Не мисля обаче, че гума модел 2012 година ще е по-добра от моделът на Michelin от 2014 година!
  • #23
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Карам сравнително нова кола 3-годишна (вече остаря :-) ) и верно, че се набълбуквам с по 300+ лева за нови гуми 17-ки, но залагам точно на Continental ContiSportContact 5 за летни и ContiWinterContact TS850 за зимни, защото колата е със задно, над 200 коня и компромис там не може да има. Много съм доволен. Ползвал съм и зимни на Мишлен Алпин 5, но са една идея по-зле от Контнентала
  • #22
    5 rate up comment 6 rate down comment
    до Анонимен ( преди 8 години )
    И кой точно модел на Континентал те е излъгал?Напротив, карал съм и с Мишелин, и с Континентал, а съществени разлики в износването и качеството не съм забелязал - гумите и на двата производителя са добри!
  • #21
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз в момента съм с Вредещайн Спортрак 5 и втори сезон съм СУПЕР доволен от тях.От евтините гуми зимните Дебика и Сава не са толкова лоши и ако не си агресивен шофьор са ок (особено Сава-та на сняг е екстра, на мокро обаче не толкова) летните аналози обаче не струват. В момента по улиците виждам поне 50% от колите да карат със зимни гуми няма скъпа няма евтина кола - наред. И после ми те гумите са на 2-3 сезона и за нищо не стават
  • #20
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    За мен най-добрите гуми са Мишелин. Нямат слаба гума в никой размер. Държат много на износване, стареене и са много добри при всякакви метеорологични условия. Едните ми са вече 5-та година и се държат прекрасно все още. Ако бяха Гудиър или Континентал до сега да са за ***.
  • #19
    14 rate up comment 2 rate down comment
    до: v-1 ( преди 8 години )
    Да, така е. И аз съм го забелязал това. Там слагането на гуми и баланс е от 20 евро на гума. Хората си вземат чифт зимни, карат ги 1-2 години и ги продават на някой балканец на близка цена като нови. После си вземат други нови и почти винаги са със зимни нови гуми. А балканеца се кефи, че е ударил кьоравото с почти нови гуми с голям грайфер, но не мисли, че каучука е станал на пластмаса.
  • #18
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Континентал са, като Фолксвагена на гумите. Навсякъде ги изкарават уж най-добрите. Разните там класации все ги поставят на първо място, а като си ги вземеш разбираш, че са те излъгали и изобщо не е така, като на тестовете. Да, първата година Континенталките се държат добре и няма особена разлика с другите конКУРенти, но след първата година почват чудесата. Особено зимните им гуми са пълна скръб. Първата зима са ОК, а после си на шейна. Надценен от всякъде продукт, точно, като Фолксваген.
  • #17
    21 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 8 години )
    Само ще дам един пример на всички за гумите втора употреба. През последните 2 години бях в Германия и там, много от хората както и мои колеги от работа си караха през лятото със зимините гуми.Та представете си като си вземе някой бг "професор" - "почти нови гуми" със запазен грайфер, почти неизтъркан и т.н., а те гумите са били карани цяло лято и каучука се е изпекъл. Та искам да кажа, че не само грайфера на гумата е важен!
  • #16
    28 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 8 години )
    Всъщност не мразя БМВ, както и нито една друга марка автомобили. Мразя 85% от хората, които управляват такива автомобили в България. Защото за съжаление определена прослойка от обществото с доста изкривена ценностна система съставлява тези 85% и презрението ми е насочено именно към тях. Ако си се припознал в изказването ми по техен адрес (както и към всички индивиди с подобен начин на мислене, независимо каква марка МПС управляват), то проблема не е мой.
  • #15
    23 rate up comment 4 rate down comment
    до долния ( преди 8 години )
    Напротив, *** обича БМВ! *** е супер комплексиран и същевременно тарикат, затова си купува Е36-ца с 18-ки джанти, а след това няма пари за гуми! Българите мразят простотията и наглостта! А БМВ Е36 в България е символ точно на това - парад на селските тарикати без 2 лева в джоба! А глупостите, които тези тарикати сътворяват по пътищата са легендарни! Ако излагат техния живот на риск - това е само техен проблем, но след като застрашават живота на всички участници в движението, проблемът е общ!