IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Успехите на Skoda притесниха Volkswagen AG

Концернът променя плановете на чешкия производител

Успехите на Skoda притесниха Volkswagen AG

Сериозните успехи на Skoda през последните 2 години ще доведат до промяна на плановете на концерна Volkswagen AG спрямо чешкия производител. Големият проблем е, че резултатите на Skoda удрят върху имиджа на немската марка на вътрешния пазар, съобщава Automotive News Europe.
Успехите на Skoda притесниха Volkswagen AG
През миналата година чехите поставиха собствен рекорд – увеличение на продажбите с 13% и за първи път в историята си преминаха границата от 1 млн. продажби за година. Основна роля за това изигра бюджетният модел Rapid, който достигна 500 000 единици.

Всичко това притесни ръководството на VAG, най-вече заради факта, че Rapid се продава успешно в Германия и измества моделите на Volkswagen от пазара. Досегашните принципи за вътрешна конкуренция, на които залагаше предишният шеф на концерна Фердинанд Пиех, не се споделят от настоящото ръководство и то смята да вземе мерки.

Първата от тях ще бъде промяна на стратегията на Skoda, която предвижда излизането на нов модел на всеки 6 месеца. Тя ще засегне 7-местния кросовър на чехите, който трябва да излезе през тази година. Неговото пускане ще бъде отложено, като в ръководството на VAG са на мнение, че подобен модел няма да може да се конкурира в набиращия все по-голяма популярност сегмент на кросовърите.

Ограничителни мерки спрямо Skoda ще засегнат и третото поколение на Superb, който се оказа твърде сериозен конкурент на Volkswagen Passat. Като цяло бъдещето на чешкия производител ще стане ясно през октомври, когато шефът на VAG Мартин Винтеркорн ще обяви публично стратегията за развитие на концерна.

Снимка: Skoda

 

Тагове: skoda rapid volkswagen ag
0 от 500
  • #31
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Авенсис е масов модел на Тойота бе кавал. Като искаш по-мощен и с повече екстри преминаваш на следващото ниво Лексус. Това да не ти е тюрлюгювеча ВАГ, който от Шкода до Ауди и Порше ти предлага все едно и също на различна цена! Или ще отречеш, че Шкода и аЛуди споделят едни исъщи платформи, двигатели, трансмисии, части, електроника и каквото още се сетиш! За това по-долу се споменава, че е по-добре да си вземеш Шкода, отколкото нещо друго от групата. Поне ще платиш по-малко пари за *** им.
  • #30
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Същите екстри в Авенсис? Те половината не ги и предлагат...Върхов мотор от цели 147 кс, майко мила...на другите производители е почти ентри...
  • #29
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Личи си че си пишеш без да знаеш или проверяваш. Първо в цената на 2.0 TDI variant 4motion highline от 75 е включена DSG. Автомобила няма възглавници само отзад, ти и там ли ще слагаш? Не се препоръчват за деца!Ето ти останалите неща:Кожа - 1309 лвПредни седалки с активна клима - 1130 лвРадионавигационна система - 3800 лвОзвучителна сист. "DYNAUDIO Confidence" - 2750 лвLED фарове за къси и дълги светлини -1481 лв Система за самопаркиране "Park Assist" -514 лв Аз го докарвам до 85 к лв
  • #28
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Твоята цена е базовата за този модел - той стартира от 75 000 само със серийното оборудване, но подобен модел за да държи цена е добре да има поне кожен салон и навигация - ето ти ги 10 000 отгоре. Малко парктроници, хай-фи системи, допълнителни еърбеци, ей ти ги още 5000. Още малко електронни помощници, диодни фарове, автоматична кутия - още 10 000 отгоре и ето, цената бързо минала 100 000. АБ на предишното поколение на пасат, купувайки колата за 100 000 км тест бяха дали 96 000 лв.
  • #27
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    хубаво си го пльокнал като цена, сигурно си добавил абсолютно всичко. Така може да кажеш че една проста E-класа е 300к лвиначе топ изпълнението 2.0 TDI variant 4motion highline е 75к лв, бая трябва да се напънеш нататък за да го докараш до 108к. Серийното оборудване е разточително. Дори с навигация, DDC и още доста неща трудно ще мине 100к и всъщност е най-скъпия преди да излезе R36
  • #26
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Примерна цена на пасат 2.0 TDI variant 4motion highline с доста екстри, но не всички: 108 706 лв.Всеки може да го провери на конфигуратора на фолксваген на фирмената им страница. Само доуточнявам че това не е най-скъпият им модел и не е с абсолютно всички екстри.
  • #25
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Доста непочтено, но пък кога ли във ФВ са се интересували от такива отживелици като почтеност, или желания на клиентите? Пара трябва да се печели.
  • #24
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Две заглавия от 100 000 км тест на АБ:Фолксваген туран: "Моят дом беше сервизът"Фолксваген пасат: "Вечният пациент"
  • #23
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Искаш ФВ? Купи си шкода.Искаш ауди? Купи си шкода.Шкода - по-добрият фолксваген.Шкода - по-качественото ауди.
  • #22
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Истинското лице на ФВ. ФВ - фирмата която нарочно прави ***, за да има по-голяма печалба. Официална политика на концерна, след голф 2, е да се произвеждат трошливи коли. Друг любим номер на ФВ е да не поемат разходите за ремонти на гаранционни коли. Много е писано за тези проблеми и то главно от немските списания АБ и АМС.