IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Успехите на Skoda притесниха Volkswagen AG

Концернът променя плановете на чешкия производител

Успехите на Skoda притесниха Volkswagen AG

Сериозните успехи на Skoda през последните 2 години ще доведат до промяна на плановете на концерна Volkswagen AG спрямо чешкия производител. Големият проблем е, че резултатите на Skoda удрят върху имиджа на немската марка на вътрешния пазар, съобщава Automotive News Europe.
Успехите на Skoda притесниха Volkswagen AG
През миналата година чехите поставиха собствен рекорд – увеличение на продажбите с 13% и за първи път в историята си преминаха границата от 1 млн. продажби за година. Основна роля за това изигра бюджетният модел Rapid, който достигна 500 000 единици.

Всичко това притесни ръководството на VAG, най-вече заради факта, че Rapid се продава успешно в Германия и измества моделите на Volkswagen от пазара. Досегашните принципи за вътрешна конкуренция, на които залагаше предишният шеф на концерна Фердинанд Пиех, не се споделят от настоящото ръководство и то смята да вземе мерки.

Първата от тях ще бъде промяна на стратегията на Skoda, която предвижда излизането на нов модел на всеки 6 месеца. Тя ще засегне 7-местния кросовър на чехите, който трябва да излезе през тази година. Неговото пускане ще бъде отложено, като в ръководството на VAG са на мнение, че подобен модел няма да може да се конкурира в набиращия все по-голяма популярност сегмент на кросовърите.

Ограничителни мерки спрямо Skoda ще засегнат и третото поколение на Superb, който се оказа твърде сериозен конкурент на Volkswagen Passat. Като цяло бъдещето на чешкия производител ще стане ясно през октомври, когато шефът на VAG Мартин Винтеркорн ще обяви публично стратегията за развитие на концерна.

Снимка: Skoda

 

Тагове: skoda rapid volkswagen ag
0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ама за да подържат тая ниска цена с която жънат пазарни успехи е ясно че има нещо не мислите ли?Едното са вътрешно фирмени дотации от "корабът-майка" другото са некви шмекерии я от качество или труд.След като всички се кълнете колко били качествени шкода значи очевидно им дават парички за да се развиват.Така че медалът си има и двете страни.Шкода бяха във фалит по едно време като се сетя кви бараки правеха 105 и 120 и после оня кош фаворит...
  • #10
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ето това е полудържавната фирма VW! Гледайте и се учете как НЕ се правят нещата! Вместо от VW да се хванат в ръце и да си подобрят качеството и чрез него да продават, те искат да спъват тези, които произвеждат по-добре и качествено от тях. Значи за тях качеството е на последно място. Важното е да се произвежда и продава много на висока цена. Точно заради тази тяхна политика НИКОГА няма да си купя техен продукт. До 1992 г. правеха добри и здрави коли. От тогава, всичко е шит. Доказват го отново.
  • #9
    24 rate up comment 4 rate down comment
    до Шмекера ( преди 8 години )
    Дукати, когато го купиха беше ясно, че е някаква корупционна сделка : Продадоха печеливша и то много компания, като Дукати, която имаше оперативна печалба за 1 година около 10 % от продажната цена ... Което значи, че за 10 години максимум тези пари щяха да са като чиста печалба във фирмата, но ВАГ явно пак са бутнали пари много където трябва и купиха Дукати, за да им правят малки двигатели, че те горките с 1.0 двигателя на ЪП постигнаха антирекорд по харчене на гориво.ВАГ= държавна корупция!
  • #8
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хасхаха Нормално Сюпърба е много по-добър от пасата. Чехите им скриха топката на Вагенците.
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    olo ( преди 8 години )
    Дейте бара рапида, и кога че излезе базирания на тигуан жип :)
  • #6
    32 rate up comment 5 rate down comment
    bmw e60 ( преди 8 години )
    Това е гадното на такива концерни като ВАГ. Шкода правят хубави коли за малко пари но сега или ще свалят качеството или ще дигнат цените. Това е познато от САЩ където ГМ ги правеше тези неща преди да фалират. Затова не бих си купил кола на ВАГ
  • #5
    50 rate up comment 2 rate down comment
    MAN ( преди 8 години )
    От много време е ясно, че Шкода е най-добрата оферта, ако говорим за ВАГ. Получаваш същата техника без най-последните авангардни технологии на цена чувствително под тази на ВФ, а за Ауди да не говорим. Примерно на цената на базово А4, получаваш отлично оборудван супърб с по-голям мотор, а за простор и фунционалност да не говорим. Пасата вече гони 100 000 ?!?! в най-наточените версии, ами тея май си повярваха повечко.
  • #4
    18 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Е кой засенчва партията като 90+% от шкода я получават наготово от VW.Всички марки на VW които коментирате вървят нагоре ЗАРАДИ VW а не въпреки VW.Погледнете резултатите на всички компании преди/след придобиването от VWТова е бизнес и VW показват, че знаят как се прави.От гледна точка на клиентите - всеки иска да получи повече на по ниска цена, но в крайна сметка автопроизводителите не са благотворителни организации.
  • #3
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Един дол дренки са,надуйте цената на шкодака и спадът е на лице хаха
  • #2
    54 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Разбрахте ли защо им викам СОЦваген?Също като по соц-а не може някой да се откроява и да засенчва партията.Който тръгне нагоре трябва да бъде натискан и спиран.Не може да се развива по собствено усмотрение.Партията знае по-добре!