IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Успехите на Skoda притесниха Volkswagen AG

Концернът променя плановете на чешкия производител

Успехите на Skoda притесниха Volkswagen AG

Сериозните успехи на Skoda през последните 2 години ще доведат до промяна на плановете на концерна Volkswagen AG спрямо чешкия производител. Големият проблем е, че резултатите на Skoda удрят върху имиджа на немската марка на вътрешния пазар, съобщава Automotive News Europe.
Успехите на Skoda притесниха Volkswagen AG
През миналата година чехите поставиха собствен рекорд – увеличение на продажбите с 13% и за първи път в историята си преминаха границата от 1 млн. продажби за година. Основна роля за това изигра бюджетният модел Rapid, който достигна 500 000 единици.

Всичко това притесни ръководството на VAG, най-вече заради факта, че Rapid се продава успешно в Германия и измества моделите на Volkswagen от пазара. Досегашните принципи за вътрешна конкуренция, на които залагаше предишният шеф на концерна Фердинанд Пиех, не се споделят от настоящото ръководство и то смята да вземе мерки.

Първата от тях ще бъде промяна на стратегията на Skoda, която предвижда излизането на нов модел на всеки 6 месеца. Тя ще засегне 7-местния кросовър на чехите, който трябва да излезе през тази година. Неговото пускане ще бъде отложено, като в ръководството на VAG са на мнение, че подобен модел няма да може да се конкурира в набиращия все по-голяма популярност сегмент на кросовърите.

Ограничителни мерки спрямо Skoda ще засегнат и третото поколение на Superb, който се оказа твърде сериозен конкурент на Volkswagen Passat. Като цяло бъдещето на чешкия производител ще стане ясно през октомври, когато шефът на VAG Мартин Винтеркорн ще обяви публично стратегията за развитие на концерна.

Снимка: Skoda

 

Тагове: skoda rapid volkswagen ag
0 от 500
  • #21
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Шкода Рапид- чешкия вариант на формулата на Дачия. Разтегната старата платформа на Фабия, ужасна возия и щумоизолация, слаби спрачки, мега евтин салон. Това вече го знаем от Дачия.
  • #20
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Все едно, че аз съм го писалАбе Вурст ***, никой не е казал, че едните са ***, а другите не са. Просто казваме, че и Шкода , ФВ са ***, но едните са по-големи. Сега разбра ли или все още ти е трудно?
  • #19
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Пасата гонел 100 000 лв, някой яко е спал отвит, мухаха. Вече се пишат всякакви тъпотии...
  • #18
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Гюнтер ( преди 8 години )
    Няма да прокопсат ваг групата с тези мотори на Фиат...
  • #17
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе Вурст ***, никой не е казал, че едните са ***, а другите не са. Просто казваме, че и Шкода , ФВ са ***, но едните са по-големи. Сега разбра ли или все още ти е трудно?
  • #16
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Mmm ( преди 8 години )
    Na superb emblemata prechi samo na "robite".Vozil sum se v predniq model..kolata beshe slujebna na poznat v germaniq, poneje imat vuzmojnost da izbirat sami slujebnite si avtomobili(na opredelen biudjet),toi e predpochel superba...poneje za sushtite pari dosta po gol pasat,a tazi beshe dosta dobre oburudvana,i choveka si beshe dosta dovolen ot kolicata. Pri polojenie,che predi tova e polzval pasat izobshto ne beshe razocharovan
  • #15
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Mmm ( преди 8 години )
    То си е вярно...от извесно време по-добрия фолцваген се произвежда в Чехия. С този добър суперб,пасата го копуеат само върли фенпве..а и този кросоувър ако излезе така както го показха ще има доста отлив от туарега дори и от кю7
  • #14
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Шкода, въпреки скапаната и морално остаряла техника на компанията-майка прави пак по-добър продукт на по-ниска цена.Нормално е от VW да са претиснени, защото им лъсват на*сраните за*дници. Не, че до сега не бяха лъснали, но в момента феновете с повече от 2 мозъчни клетки, започват да се питат:защо да плащам 2-5 пъти по-висока цена, заради едната емблема и то за по-некачествен продукт.Няма опасност обаче ВАГ-фена тук да си зададе подобен сложен за него въпрос. Абсурд!
  • #13
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Ама разбира се - купувай и обезличавай! Основният принцип на СОЦваген!
  • #12
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Кои цени са ниски? Я пак им виж цените! Да по-ниски са от тези на VW, но не заради дотации или др. нещо, а заради цената на труда в Чехия, ниските производствени разходи заради ниска цена на тока, вода и др., както и заради малката надценка с която продават явно. Немските батали не стига, че са по-некачествени, а и са по-скъпи. Това си е жива измама. VW в тази част са много добри. Не може да им се отрече, че машинациите са им в кръвта. Те така и са заченати между другото, так са и до днес...