IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият VW Caddy - за всекиго по нещо

Четвъртото поколение на модела предлага огромно разнообразие

Новият VW Caddy - за всекиго по нещо

Не са чак толкова много автомобилите, които имат най-различни и по-важното разнообразни приложения. Като например - да превозват товари за различни фирми или пък да извършват доставка от компании за куриерски услуги. Също така да могат да се оборудват в машини за спешна пътна помощ или пък да станат основна част от автопарка на таксиметрова фирма. А също така и да могат да се използват за семейна кола, която е особено полезна при дълги пътувания заради сериозния си багажник.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Един от тези модели е Volkswagen Caddy, чието трето поколение успя да достигне продажби от над 1,5 млн. бройки. Автомобилът бързо се превърна в любимец на тези, които имат нужда от практично превозно средство, а също така и на таксиметровите компании, тъй като се предлага и версия, задвижвана на метан. Основните предимства на Caddy - проста и здрава конструкция, както и ниският разход на гориво, просто нямаше как да бъдат пропуснати от клиентите.

Налице е вече и четвъртата генерация на модела, която излиза на пазара с нови двигатели, модернизиран екстериор и обновен интериор. Всъщност тя ползва сериозна част от платформата на своя предшественик, но част от елементите, както и електрониката са от новата архитектура на Volkswagen - MQB. Именно този автомобил имахме възможност да тестваме в многото му варианти в покрайнините, а и по градските улици на Марсилия.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
На външен вид новото Caddy не се отличава революционно от предишното, но няма как да не се отбележи приближаването към Golf и Passat особено в предната част на автомобила. Що се касае до габаритите, те са останали непроменени, но няма как да същото да бъде казано за интериора. Там промените са мащабни - нови уреди, нова централна конзола и нови кори на вратите. Впечатление правят също така воланът с плоско дъно и детайлите, оцветени в цвета на екстериора. Всичко това вече сме го виждали и при новия Golf, но няма как да отречем, че и при Caddy изглежда добре.

Както вече стана дума, Caddy е заимствал от модулната платформа MQB електрониката, което позволява използването на мултимедийна система от най-ново поколение с тъчскрийн, както и най-модерните електронни асистенти и системи за безопасност. Така предната част на интериора се доближава максимално до тази на стандартен автомобил, като при най-високите нива на оборудване са поставени дори елементи от карбон. В същото време товарните варианти са максимално опростени - металът е заменен от черна пластмаса, която лесно се чисти или пък заменя, ако това се наложи.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Запазено е и специфичното разположение на предния панел, където блокът за управление на климатичната система е разположен над мултимедийния екран. При някои версии това може да доведе до проблем със следенето на навигацията, но не бива да забравяме, че основната идея на този автомобил е да бъде товарен, тоест максимално опростен и удобен за експлоатацията.

Самият салон на Caddy е с различна вместимост в зависимост от модификацията. Пътническите версии са две - с 5 и 7 места, като се предлагат с различен избор от джанти и с рейлинги на покрива. Те се отличамат от товарните и по големия брой системи за сигурност, които предлагат. Сред тях са Front Assist, която с помощта на камери и сензори преценява случващото се около автомобила на пътя. Технологията City Emergency Braking предпазва автомобила от евентуален сблъсък в градски условия, до който може да се стигне, ако шофьорът загуби за момент концентрация в задръстванията. Системата работи при скорост до 30 км/ч.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
В стандартното оборудване на Caddy влиза адаптивен круиз-контрол, който функционира до скорост до 160 км/ч. (при версията с ръчни скорости системата се задейства след достигане на 30 км/ч). Технологията позволява на шофьора да "се закачи" да автомобил отпред и да го следва, поддържайки неговата скорост.

Във Volkswagen не са пропуснали да оборудват модела и с асистент при паркиране, който може да се справя както успоредно, така и перпендикулярно. Налице е и все по-популярната напоследък система, която разпознава умората у водача и го предупреждава, когато усети, че не е съсредоточен. Ванът е получил и навигационна система от ново поколение, която се предлага с избор от два размера на дисплей - 5 и 6,3 инча, и със сензорно управление.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
На свой ред товарният вариант предлага най-разнообразни възможности. Той е с две седалки, зад които е разположено товарното помещение. Отсекът за багаж предлага впечатляващите 3,2 куб. метра при стандартната модификация, като обемът нараства до 4,2 куб. метра при версията Maxi. Има възможност и за друга трансформация - задните един или два реда седалки да се приберат на пода и тогава пътническият автомобил съвсем лесно се превръща в товарен.

Ако трябва да избираме пътническа версия, безспорно ще се спрем на тази с 2,0-литров дизел, развиваща 150 к.с. Тя се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия. Именно с този автомобил започна нашето пътуване, като на пътя той се държи като обикновена пътническа кола, а разходът на гориво е в рамките на 5,5 л/100 км, което е доста добър показател. Маршрутът ни преминава през различни пътища, като организаторите са се постарали да усетим и Caddy при движение по магистрала.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Правим и експеримент, при който един от нас се вози на задните седалки, за да установим, че друсането, което се усещаше при предишното поколение на модела, този път отсъства. По-късно ни е обяснено, че при предното окачване са променени насторойките на амортисьорите, докато при задното те са напълно нови, като е променено и мястото на закрепване към каросерията. Така пътническата модификация вози далеч по-меко и съответно се държи на пътя по различен начин. При товарния вариант нещата са различни, но и неговото предназначение е друго.

Общо взето изборът на двигатели е предостатъчен, така че всеки може да намери нещо според своя вкус. Всички агрегати при Caddy отговарят на стандарта Euro-6. Най-слабият бензинов мотор е 1,2 TSI с 84 к.с. и разход на гориво от 5,9 л/100 км. Той е достъпен само с 5-степенна механична скоростна кутия. Следващият - 1,4 TSI, разчита на 125 к.с., като разходът на гориво е същият. Той може да се комбинира както с 6-степенна механична скоростна кутия, така и с 7-степенна DSG-трансмисия.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Най-слабият дизел е 1,6-литров и разполага със 75 к.с. и 5-степенна механична скоростна кутия. Следващият е със 102 к.с., като тук клиентът може да избира между 5-степенна механика и 6-степенен "автомат" DSG. Модификацията със задвижване на четирите колела - 4MOTION, разполага със 122 к.с и 6-степенна механична трансмисия. Няма да се мине и без версия на метан - 1,4 TGi, която разполага със 110 к.с. При нея скоростна кутия е ръчна с 6 предавки. Тази модификация ще е достъпна в пътнически вариант както с 5, така и със 7 места.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Като цяло трябва да се отбележи, че Caddy предлага за всекиго по нещо, което може да го направи ценен помощник за бизнеса. Същевременно с него можете да натоварите семейството си или приятелите си, и да се отправите на пътешествие или почивка, като не се притеснявате за багажа, който трябва да носите със себе си. Цените на модела варират между 33 000 и 53 000 лв. в зависимост от версията, двигателите и нивата на оборудване.

Снимки: Automedia.bg, Volkswagen
 

Тагове: volkswagen caddy
0 от 500
  • #28
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    По-нови автомобили, които не би трябвало да се нуждаят от повече масло между две смени на маслото, но Consumer Reports установили, че някои двигатели - предимно от Audi, BMW, и Subaru - изискват допълнително кварта толкова често, колкото веднъж месечно. В годишното проучване на собствениците на автомобили, значителен брой докладвани какво списанието счита за прекомерна консумация на масло. Consumer Reports , фокусирани върху 2010-2014 модели и призоваха автопроизводителите да направи ремонт по Powertrain гаранция или да удължи гаранции. "Компаниите трябва да са готови да засилят и да поемат отговорност за своите продукти ", каза Марк Rechtin, автомобили на списанието ръководител на екипа съдържание. Собствениците на по-новите автомобили, каза той, не би трябвало да носят масло наоколо и се тревожи за това добавянето. Повечето коли, каза той, имат таблото светлини предупреждават шофьорите, ако тяхното масло стане твърде ниска. Но ако не се обърне внимание на тази светлина в крайна сметка може да доведе до повреда на двигателя. Проучване на списанието не откри връзка между консумацията на масло и други проблеми в двигателя, но открих, че колите, които горят масло ранно консумират повече тъй като те възраст. Това е нормално за коли да горят малко масло тъй като те възраст към 100 000 мили, списанието каза в своя въпрос на август. Но за последен модел кола, за да изгори литър или повече между промените не е приемливо, Rechtin каза. Списанието се фокусира върху данни от проучвания от 498 000 собственици на 2010-2014 модели, се установява, че 98 процента не е трябвало да се добави масло между две смени. Но дори и ако проблемът се случва с едва 2 процента от собствениците, това се равнява на 1,5 милиона коли от пет години модел, каза Rechtin. Няколко двигатели от три производители са основните нарушители, според списание. Цената включва 2.0-литров Ауди турбо четирицилиндров цилиндър и 3.0-литров V6; 4.8 литра V8 BMW и 4.4 литра битурбо V8; и 3.6 литра шестцилиндров Subaru и 2.0- и 2.5-литров четирицилиндров двигател. На Subarus изгарят по-малко масло от останалите. Засегнати модели включват A3 на Audi, A4, A5, A6 и Q5; БМВ 5, 6 и 7 Series и X5; и Subaru Outback, Legacy, Forester и Impreza. Списанието твърди, че стандартите за някои автомобили Audi и BMW твърдят, че това е разумно да се изгори литър масло на всеки 600-700 мили. Subaru счита една кварта изгори за всеки 1000 до 1200 миля да бъде приемливо, Consumer Reports казаха. Говорителят на Audi Брадли Stertz каза един групов иск срещу Audi над потреблението на петрол от 2.0-литров турбо четирицилиндрови двигатели е близо да бъде уреден без компанията призна, отговорност или закононарушение. Селището влияе 2009 A4 2010 A4 и A5 и 2011 A4, A5 и Q5 модели. С другите модели, Audi не е бил в състояние да се идентифицират ненормално брой жалби потреблението на петрол, каза той. BMW каза потреблението на петрол е нормално за всички двигатели, и потреблението в рамките на спецификациите не означава, че има прекомерно износване на двигателя. От компанията заявиха, някои редовни BMW мотори могат да консумират до литър на всеки 750 мили, и М представяне серия двигатели могат да използват до 2,5 литра на 1000 мили при определени условия. От компанията твърдят, че има кампания, за да проверите и евентуално да замени някои части в 4.4 литра на V8. говорителят Subaru Michael Макхейл каза потреблението на петрол може да варира в зависимост от това как се използва превозното средство. По-голямата част от Subarus, каза той, извършена в рамките на спецификациите, както и превозни средства на дружеството са се подобрили от 2010 г. чрез сегашните модели.
  • #27
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ми берлингото се кара по същите задръствания ама дава разход с 3 литра по-малко ( около 7-8 ), а е уж с по-голям двигател.
  • #26
    12 rate up comment 1 rate down comment
    бакшишо ( преди 8 години )
    Кади на метан хвърля окачване на 15-20 000 км.От теглото ли е на бутилките от какво е не знам.Би трябвало да има подсилено окачване,но май са го спестили този момент и резултата е ясен.След първата година започнаха и проблемите с паленето да двигателя.Зимата пали,когато си иска.Рано сутрин,когато е по-студено не ще.От Автотрейд не откриха проблем и казаха,че явно се дължи от качеството на горивото.Поразрових се и видях,че и в др.държави го има проблема,което значи,че проблема не е от горивото.
  • #25
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Разхода на Кади в spritmonitor на версията 1,6 тди е 6,9/100 средно. Така, че не виждам нещо ненормално в града разхода да ти бъде 9-10/100. Все пак зависи от градското. Ако караш по околовръстното може и под 6/100 да паднеш, но я влез по центъра в задръстванията и пак ще си говорим. Специално в София, ако караш в часовете пик в централната част е много трудно да смъкнеш разхода на нормален автомобил под 10/100, дори и дизел да е. Единствено Приус го може и харчи в зверските задръствания 5-6/100
  • #24
    15 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Айде почнаха форумните герои да пишат тъпотиите. Кади и 10/100 нафта. За сравнение в spritmonitor 1.6 е със среден разход от 6.4/100. Явно само *** го карат това Кади. За разход от 10/100 бая трябва да се стараят, но фирмената кола е без душа. Аз а моя дизелов Б6 никога не съм виждал над 9/100 градско, както и да го карам, а не е като да не го разхождам в червеното сравнително често. Тежестта му е над 1600 кгБерлинго и Канго били по добри, къде само в цената...
  • #23
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Все по-добър.
  • #22
    13 rate up comment 3 rate down comment
    FF ( преди 8 години )
    Айде да пишат тези които реално го карат, един комшиа бил казал,чул.. 1.6 харчело..ми харчи 1.700 кила кола. Айде да коментирате динамика на 2.0 модела...Берлинго а...фиат,а... ми то сам ос каране не става трябва и поддръжка.Българина иска вечна кола,за без пари и да не стъпва в сервиза..е нема!
  • #21
    9 rate up comment 16 rate down comment
    speedart ( преди 8 години )
    Айде и Фиатките станаха по-добре от Кади...това безсилието е голяма работа...кара те да халиционираш редовно..
  • #20
    10 rate up comment 11 rate down comment
    speedart ( преди 8 години )
    Извинете , но комшито е бакшиш...Кадито не е негово...но щом питате...отговорът е ДА...аз съм от богат квартал...имаме Lidl i Billa ...на метри от мен
  • #19
    17 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    В София карат всякакви гробници включително и фабийте, дето само *** останаха да ги карат.Вместо Кади някой хора си взеха Фиат Кубо с традиции при метановите уредби и двигатели на таквоа гориво и в момента изкарват пари, докато тия с Кадитата псуват акъла си, че са взели тоя кош. Щом и най-ниските модели на фиат вече са по-добри от VW смятай за каква деградация става дума при "das ***".Скъпички са ни ремонтите и нервите, а не талигите в шоурумите на тая пропаднала марка.