IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият VW Caddy - за всекиго по нещо

Четвъртото поколение на модела предлага огромно разнообразие

Новият VW Caddy - за всекиго по нещо

Не са чак толкова много автомобилите, които имат най-различни и по-важното разнообразни приложения. Като например - да превозват товари за различни фирми или пък да извършват доставка от компании за куриерски услуги. Също така да могат да се оборудват в машини за спешна пътна помощ или пък да станат основна част от автопарка на таксиметрова фирма. А също така и да могат да се използват за семейна кола, която е особено полезна при дълги пътувания заради сериозния си багажник.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Един от тези модели е Volkswagen Caddy, чието трето поколение успя да достигне продажби от над 1,5 млн. бройки. Автомобилът бързо се превърна в любимец на тези, които имат нужда от практично превозно средство, а също така и на таксиметровите компании, тъй като се предлага и версия, задвижвана на метан. Основните предимства на Caddy - проста и здрава конструкция, както и ниският разход на гориво, просто нямаше как да бъдат пропуснати от клиентите.

Налице е вече и четвъртата генерация на модела, която излиза на пазара с нови двигатели, модернизиран екстериор и обновен интериор. Всъщност тя ползва сериозна част от платформата на своя предшественик, но част от елементите, както и електрониката са от новата архитектура на Volkswagen - MQB. Именно този автомобил имахме възможност да тестваме в многото му варианти в покрайнините, а и по градските улици на Марсилия.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
На външен вид новото Caddy не се отличава революционно от предишното, но няма как да не се отбележи приближаването към Golf и Passat особено в предната част на автомобила. Що се касае до габаритите, те са останали непроменени, но няма как да същото да бъде казано за интериора. Там промените са мащабни - нови уреди, нова централна конзола и нови кори на вратите. Впечатление правят също така воланът с плоско дъно и детайлите, оцветени в цвета на екстериора. Всичко това вече сме го виждали и при новия Golf, но няма как да отречем, че и при Caddy изглежда добре.

Както вече стана дума, Caddy е заимствал от модулната платформа MQB електрониката, което позволява използването на мултимедийна система от най-ново поколение с тъчскрийн, както и най-модерните електронни асистенти и системи за безопасност. Така предната част на интериора се доближава максимално до тази на стандартен автомобил, като при най-високите нива на оборудване са поставени дори елементи от карбон. В същото време товарните варианти са максимално опростени - металът е заменен от черна пластмаса, която лесно се чисти или пък заменя, ако това се наложи.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Запазено е и специфичното разположение на предния панел, където блокът за управление на климатичната система е разположен над мултимедийния екран. При някои версии това може да доведе до проблем със следенето на навигацията, но не бива да забравяме, че основната идея на този автомобил е да бъде товарен, тоест максимално опростен и удобен за експлоатацията.

Самият салон на Caddy е с различна вместимост в зависимост от модификацията. Пътническите версии са две - с 5 и 7 места, като се предлагат с различен избор от джанти и с рейлинги на покрива. Те се отличамат от товарните и по големия брой системи за сигурност, които предлагат. Сред тях са Front Assist, която с помощта на камери и сензори преценява случващото се около автомобила на пътя. Технологията City Emergency Braking предпазва автомобила от евентуален сблъсък в градски условия, до който може да се стигне, ако шофьорът загуби за момент концентрация в задръстванията. Системата работи при скорост до 30 км/ч.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
В стандартното оборудване на Caddy влиза адаптивен круиз-контрол, който функционира до скорост до 160 км/ч. (при версията с ръчни скорости системата се задейства след достигане на 30 км/ч). Технологията позволява на шофьора да "се закачи" да автомобил отпред и да го следва, поддържайки неговата скорост.

Във Volkswagen не са пропуснали да оборудват модела и с асистент при паркиране, който може да се справя както успоредно, така и перпендикулярно. Налице е и все по-популярната напоследък система, която разпознава умората у водача и го предупреждава, когато усети, че не е съсредоточен. Ванът е получил и навигационна система от ново поколение, която се предлага с избор от два размера на дисплей - 5 и 6,3 инча, и със сензорно управление.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
На свой ред товарният вариант предлага най-разнообразни възможности. Той е с две седалки, зад които е разположено товарното помещение. Отсекът за багаж предлага впечатляващите 3,2 куб. метра при стандартната модификация, като обемът нараства до 4,2 куб. метра при версията Maxi. Има възможност и за друга трансформация - задните един или два реда седалки да се приберат на пода и тогава пътническият автомобил съвсем лесно се превръща в товарен.

Ако трябва да избираме пътническа версия, безспорно ще се спрем на тази с 2,0-литров дизел, развиваща 150 к.с. Тя се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия. Именно с този автомобил започна нашето пътуване, като на пътя той се държи като обикновена пътническа кола, а разходът на гориво е в рамките на 5,5 л/100 км, което е доста добър показател. Маршрутът ни преминава през различни пътища, като организаторите са се постарали да усетим и Caddy при движение по магистрала.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Правим и експеримент, при който един от нас се вози на задните седалки, за да установим, че друсането, което се усещаше при предишното поколение на модела, този път отсъства. По-късно ни е обяснено, че при предното окачване са променени насторойките на амортисьорите, докато при задното те са напълно нови, като е променено и мястото на закрепване към каросерията. Така пътническата модификация вози далеч по-меко и съответно се държи на пътя по различен начин. При товарния вариант нещата са различни, но и неговото предназначение е друго.

Общо взето изборът на двигатели е предостатъчен, така че всеки може да намери нещо според своя вкус. Всички агрегати при Caddy отговарят на стандарта Euro-6. Най-слабият бензинов мотор е 1,2 TSI с 84 к.с. и разход на гориво от 5,9 л/100 км. Той е достъпен само с 5-степенна механична скоростна кутия. Следващият - 1,4 TSI, разчита на 125 к.с., като разходът на гориво е същият. Той може да се комбинира както с 6-степенна механична скоростна кутия, така и с 7-степенна DSG-трансмисия.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Най-слабият дизел е 1,6-литров и разполага със 75 к.с. и 5-степенна механична скоростна кутия. Следващият е със 102 к.с., като тук клиентът може да избира между 5-степенна механика и 6-степенен "автомат" DSG. Модификацията със задвижване на четирите колела - 4MOTION, разполага със 122 к.с и 6-степенна механична трансмисия. Няма да се мине и без версия на метан - 1,4 TGi, която разполага със 110 к.с. При нея скоростна кутия е ръчна с 6 предавки. Тази модификация ще е достъпна в пътнически вариант както с 5, така и със 7 места.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Като цяло трябва да се отбележи, че Caddy предлага за всекиго по нещо, което може да го направи ценен помощник за бизнеса. Същевременно с него можете да натоварите семейството си или приятелите си, и да се отправите на пътешествие или почивка, като не се притеснявате за багажа, който трябва да носите със себе си. Цените на модела варират между 33 000 и 53 000 лв. в зависимост от версията, двигателите и нивата на оборудване.

Снимки: Automedia.bg, Volkswagen
 

Тагове: volkswagen caddy
0 от 500
  • #48
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до kalin72 ( преди 8 години )
    Така де, ама зад голямата вода са по-малко, а в БГ-то хем са много, хем са агресивни...
  • #47
    3 rate up comment 5 rate down comment
    kalin72 ( преди 8 години )
    Ами то простотията ходи по хората, дали в БГ или не, все се намира по някой, дето се изживява за цар :)
  • #46
    3 rate up comment 6 rate down comment
    kalin72 ( преди 8 години )
    in our old '02 Jetta we didn't have to touch the original brakes until nearly 220k kms.I'm still on the original set of brake hardware, 7 years and 209k km after buying the car new.Ей там си пише хората по колко км карат с оригиналните накладки на VW :)Бъди щастлив и не се занимавай с мен, както казах, аз не лъжа, и няма какво да крия :) А ти си с раздвоение на личността, както виждам :)
  • #45
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Калине, хората ти викаха да не се прибираш в БГ, ама ти не та не.... , жив и здрав :)
  • #44
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Клинчо, много добре знаеш кой си. Хич и не се прави на 2 и половина. Номерата ти се изтъркаха и който следи форума те знае кой борсук си. За моделите на ВАГ винаги си ги имал и са били супер, а ако е някоя японска кола и нея си я имал и е била много зле. Нали ти казах, че те знаем кой си. Банален си вече с тези лъжи. Измисли нещо ново и по-забавно. Може пък и да ти се получи. Вкарай въображение де! Не бъди толкова плосък и елементарен! И кво викаш? Колко км. си карал с накладките? :)))))
  • #43
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Кадуняк ( преди 8 години )
    Аз пък имах Кадуняк купен нов през 2006г. 1.9 ТДИ. До 210 хил. км съм сменил турбото, маховика, задни амортисьори, един сноп кабели към дюзите, заключването на плъзгащите врати, двигател на чистачките и др. Общо по цени на Голфсваген към 10000 лева. Накрая и скоростите започнаха да се обаждат, ама го продадох. Евтина изработка на висока цена. Гори около 1 л. масло на 10000 км. Така че Калинчо, бегай да пуснеш едно ТОТО!
  • #42
    3 rate up comment 6 rate down comment
    kalin72 ( преди 8 години )
    Анонимен, аз не си сменям никнейм-а, все си е Kalin72. И нямам причина да лъжа за каквото и да е :)
  • #41
    3 rate up comment 6 rate down comment
    kalin72 ( преди 8 години )
    За отворковците, дето мислят, че лъжем за това, че сме сменили накладките след 100К км, ето малко да почетете, от чужд форум, набързо намерен..http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=391256
  • #40
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    клине, казваш който те познава! А кой те познава да попитам на свой ред аз? Световно неизвестен мишок и лъжец си ти. Първо се пишеше FF, сега kalin72, анонимен и т.н. Кога ще излязат и другите ти имена? Не бъди толкова скромен, а се впиши в цялата ситуация и с тях, за да стане по-достоверно! С някое друго име кажи, че си карал 130 000 км. с едни накладки и обясни, че може, защото зависело как караш. Между другото си прав. Ако караш в мислите си може и повече да издържат.Ти *** ли си да попитам
  • #39
    5 rate up comment 8 rate down comment
    kalin72 ( преди 8 години )
    В какво съм излъгал? Кади-то го купих ново 2008ма декември, до преди 2 месеца му навъртях 230К км, като съм сменил маховика на 130К км, и задни амортисьори на 200К км.За какво да лъжа?? Който ме познава, знае много добре, че не лъжа. Излизам си с името, местоположението, не се крия анонимно, щото няма за какво :0DSGто какво значи да не е пипано? Сменял съм му 3 пъти маслото и филтъра.