IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият VW Caddy - за всекиго по нещо

Четвъртото поколение на модела предлага огромно разнообразие

Новият VW Caddy - за всекиго по нещо

Не са чак толкова много автомобилите, които имат най-различни и по-важното разнообразни приложения. Като например - да превозват товари за различни фирми или пък да извършват доставка от компании за куриерски услуги. Също така да могат да се оборудват в машини за спешна пътна помощ или пък да станат основна част от автопарка на таксиметрова фирма. А също така и да могат да се използват за семейна кола, която е особено полезна при дълги пътувания заради сериозния си багажник.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Един от тези модели е Volkswagen Caddy, чието трето поколение успя да достигне продажби от над 1,5 млн. бройки. Автомобилът бързо се превърна в любимец на тези, които имат нужда от практично превозно средство, а също така и на таксиметровите компании, тъй като се предлага и версия, задвижвана на метан. Основните предимства на Caddy - проста и здрава конструкция, както и ниският разход на гориво, просто нямаше как да бъдат пропуснати от клиентите.

Налице е вече и четвъртата генерация на модела, която излиза на пазара с нови двигатели, модернизиран екстериор и обновен интериор. Всъщност тя ползва сериозна част от платформата на своя предшественик, но част от елементите, както и електрониката са от новата архитектура на Volkswagen - MQB. Именно този автомобил имахме възможност да тестваме в многото му варианти в покрайнините, а и по градските улици на Марсилия.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
На външен вид новото Caddy не се отличава революционно от предишното, но няма как да не се отбележи приближаването към Golf и Passat особено в предната част на автомобила. Що се касае до габаритите, те са останали непроменени, но няма как да същото да бъде казано за интериора. Там промените са мащабни - нови уреди, нова централна конзола и нови кори на вратите. Впечатление правят също така воланът с плоско дъно и детайлите, оцветени в цвета на екстериора. Всичко това вече сме го виждали и при новия Golf, но няма как да отречем, че и при Caddy изглежда добре.

Както вече стана дума, Caddy е заимствал от модулната платформа MQB електрониката, което позволява използването на мултимедийна система от най-ново поколение с тъчскрийн, както и най-модерните електронни асистенти и системи за безопасност. Така предната част на интериора се доближава максимално до тази на стандартен автомобил, като при най-високите нива на оборудване са поставени дори елементи от карбон. В същото време товарните варианти са максимално опростени - металът е заменен от черна пластмаса, която лесно се чисти или пък заменя, ако това се наложи.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Запазено е и специфичното разположение на предния панел, където блокът за управление на климатичната система е разположен над мултимедийния екран. При някои версии това може да доведе до проблем със следенето на навигацията, но не бива да забравяме, че основната идея на този автомобил е да бъде товарен, тоест максимално опростен и удобен за експлоатацията.

Самият салон на Caddy е с различна вместимост в зависимост от модификацията. Пътническите версии са две - с 5 и 7 места, като се предлагат с различен избор от джанти и с рейлинги на покрива. Те се отличамат от товарните и по големия брой системи за сигурност, които предлагат. Сред тях са Front Assist, която с помощта на камери и сензори преценява случващото се около автомобила на пътя. Технологията City Emergency Braking предпазва автомобила от евентуален сблъсък в градски условия, до който може да се стигне, ако шофьорът загуби за момент концентрация в задръстванията. Системата работи при скорост до 30 км/ч.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
В стандартното оборудване на Caddy влиза адаптивен круиз-контрол, който функционира до скорост до 160 км/ч. (при версията с ръчни скорости системата се задейства след достигане на 30 км/ч). Технологията позволява на шофьора да "се закачи" да автомобил отпред и да го следва, поддържайки неговата скорост.

Във Volkswagen не са пропуснали да оборудват модела и с асистент при паркиране, който може да се справя както успоредно, така и перпендикулярно. Налице е и все по-популярната напоследък система, която разпознава умората у водача и го предупреждава, когато усети, че не е съсредоточен. Ванът е получил и навигационна система от ново поколение, която се предлага с избор от два размера на дисплей - 5 и 6,3 инча, и със сензорно управление.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
На свой ред товарният вариант предлага най-разнообразни възможности. Той е с две седалки, зад които е разположено товарното помещение. Отсекът за багаж предлага впечатляващите 3,2 куб. метра при стандартната модификация, като обемът нараства до 4,2 куб. метра при версията Maxi. Има възможност и за друга трансформация - задните един или два реда седалки да се приберат на пода и тогава пътническият автомобил съвсем лесно се превръща в товарен.

Ако трябва да избираме пътническа версия, безспорно ще се спрем на тази с 2,0-литров дизел, развиваща 150 к.с. Тя се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия. Именно с този автомобил започна нашето пътуване, като на пътя той се държи като обикновена пътническа кола, а разходът на гориво е в рамките на 5,5 л/100 км, което е доста добър показател. Маршрутът ни преминава през различни пътища, като организаторите са се постарали да усетим и Caddy при движение по магистрала.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Правим и експеримент, при който един от нас се вози на задните седалки, за да установим, че друсането, което се усещаше при предишното поколение на модела, този път отсъства. По-късно ни е обяснено, че при предното окачване са променени насторойките на амортисьорите, докато при задното те са напълно нови, като е променено и мястото на закрепване към каросерията. Така пътническата модификация вози далеч по-меко и съответно се държи на пътя по различен начин. При товарния вариант нещата са различни, но и неговото предназначение е друго.

Общо взето изборът на двигатели е предостатъчен, така че всеки може да намери нещо според своя вкус. Всички агрегати при Caddy отговарят на стандарта Euro-6. Най-слабият бензинов мотор е 1,2 TSI с 84 к.с. и разход на гориво от 5,9 л/100 км. Той е достъпен само с 5-степенна механична скоростна кутия. Следващият - 1,4 TSI, разчита на 125 к.с., като разходът на гориво е същият. Той може да се комбинира както с 6-степенна механична скоростна кутия, така и с 7-степенна DSG-трансмисия.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Най-слабият дизел е 1,6-литров и разполага със 75 к.с. и 5-степенна механична скоростна кутия. Следващият е със 102 к.с., като тук клиентът може да избира между 5-степенна механика и 6-степенен "автомат" DSG. Модификацията със задвижване на четирите колела - 4MOTION, разполага със 122 к.с и 6-степенна механична трансмисия. Няма да се мине и без версия на метан - 1,4 TGi, която разполага със 110 к.с. При нея скоростна кутия е ръчна с 6 предавки. Тази модификация ще е достъпна в пътнически вариант както с 5, така и със 7 места.
Новият VW Caddy - за всекиго по нещо
Като цяло трябва да се отбележи, че Caddy предлага за всекиго по нещо, което може да го направи ценен помощник за бизнеса. Същевременно с него можете да натоварите семейството си или приятелите си, и да се отправите на пътешествие или почивка, като не се притеснявате за багажа, който трябва да носите със себе си. Цените на модела варират между 33 000 и 53 000 лв. в зависимост от версията, двигателите и нивата на оборудване.

Снимки: Automedia.bg, Volkswagen
 

Тагове: volkswagen caddy
0 от 500
  • #38
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хахах Клин на писанията може да ти повярва само човек, който не е карал Кади и подобни извращения на VW. Ако човек е карал Кади, като мен знае, че лъжеш. Къв е тоя напън да прецакате още хора да си купят Кади не знам, може би е начин да се чувствате по-малко ощетени от живота и да си викате не съм само аз балъка.За DSG-то ако кажеш, че не е пипано вече хептен ще те хванем в лъжа.
  • #37
    4 rate up comment 7 rate down comment
    kalin72 ( преди 8 години )
    Забравих да добавя - консумативите, в случая накладки, са OEM, от дилъра на VW. Маслото е винаги Арал 5w30 long life, сменяно на 25-27К км, филтрите са винаги от дилъра на Шкода (по-евтини са, а са същите, както в Порше, примерно)
  • #36
    4 rate up comment 7 rate down comment
    kalin72 ( преди 8 години )
    Айде и аз като бивш собственик на Кади 2008ма година, 1.9 дизел, 6 скоросно DSG, задни накладки сменени на 125К км, предни накладки сменени на 130К км. Ежедневен разход на гориво Брезник-София - 57 км (там работя) 6.5 литра на 100 км. Разход на гориво Брезник-Сандански - 150 км, 5.5 на 100 км, с 5 души и багаж.Предоволен бях от колата, следващата ми нова кола ще е или Кади Maxi 4motion, пак 6 скоростно DSG, или Amarok на 2-3 години.
  • #35
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Не знам защо си мислите, че едни накладки не могат да изкарат 105к км. Всичко зависи от начина на шофиране и къде се кара автомобила. Ако е 80-90% извънградско или магистрално, може и повече да изкарат. Аз лично първите ги скапах на 30к км, с новите вече минах 65к и все още не са за смяна, но аз карам малко по екстремно. Има хора, които и за 10к км могат да ги унищожат, хора всякакви Разхода който е дал колегата е абсолютно реален...
  • #34
    8 rate up comment 1 rate down comment
    bai hoi ( преди 8 години )
    Това ли е новото? Ми, че то като старото...
  • #33
    9 rate up comment 2 rate down comment
    до: FF ( преди 8 години )
    Искаш да кажеш, че си с оригиналните накладки ли?! Ясно! Хайде другия път, като тръгнеш да лъжеш, остави торбата с лъжите и лъжи малко по-малко, че да може поне някой да се върже! На 105 000 км. поне, пак казвам ПОНЕ 1 път трябва да си ги сменил и то, ако караш предимно извънградско. Разхода на гориво няма да го коментирам. Явно само по нанадолнище и по инерция караш. Нещо подобно, като накладките ти. Абе ти книжка изобщо имаш ли? Изобщо чуваш ли се какви глупости ръсиш?!?!?!
  • #32
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Kadi ( преди 8 години )
    Колега, би ли ми казал каква марка са наклаDките,105000 км щом изкарват, не се бях смял така
  • #31
    6 rate up comment 11 rate down comment
    FF ( преди 8 години )
    За вечните мрънкялници свястна кола няма..Кади 2.0 с 140 к.с дизел стана на 105 000 км,с оригиналните дискове и накладки,сменил съм задни амортисьори сам в гаража,сега е за предни.Разход карайки нормално 100-120 е 5.3.. със 140 е 6.5 , климатика не го усеща почти..динамиката е като на ракета..вътре си е като нов..дрънка ама друг път..Разход спокойно каране около 90 е 4.7.. Колегата с 2 те дачии ..и кво ще ги караш и двете едновременно? и ще отлепяш винетката ли ? Слабоумие ? или,,?
  • #30
    17 rate up comment 4 rate down comment
    до: Gogo ( преди 8 години )
    Абсолютно си прав. Дачия Докер е не само по-изгодна, като цена, но и е доста по-надежден и икономичен автомобил. Вземаш 1,5 дизела и си ти! Доказан двигател без проблеми. Става и 1,6 на газ. още по-евтино ти излиза горивото. Горе-долу наполовина, като цена на дизела. Харчи реално 9-10/100 газ. Смятайте го! В случая Докера е най-добрата оферта. Аз лично бих си взел на газ.
  • #29
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Gogo ( преди 8 години )
    Премиум баничарка за баровци е кади. За тези пари ще си взема две дачии докер.