IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda и Daihatsu изтеглят още 5 млн. коли от цял свят

Причината отново е във въздушните възглавници на фирмата Takata

Honda и Daihatsu изтеглят още 5 млн. коли от цял свят

Японските марки Honda и Daihatsu ще изтеглят още 5 млн. автомобила, продадени по цял свят. Причината за сервизната акция отново е в дефектните въздушни възглавници, производство на фирмата Takata, съобщава Ройтерс.
Honda и Daihatsu изтеглят още 5 млн. коли от цял свят
Щандът на Takata на изложението във Франкфурт. Снимка: Ройтерс

Акцията по привикването на машините в сервизите на двете марки ще стартира в началото на юни, тъй като подобно огромно количество въздушни възглавници не може да бъде осигурено по-рано. От Honda разкриха, че ремонтът ще засегне 4,89 млн. машини на марката, като повече от 3 млн. от тях са продадени извън пределите на Япония. Става дума за общо 17 модела, произведени между 2002 и 2008 г.

На Daihatsu, която представлява бюджетно подразделение на Toyota, се падат едва 260 000 увредени еърбега, като всички автомобили са продадени на вътрешния пазар. В момента в компанията уточняват кои модели ще бъдат засегнати от сервизната акция

До момента заради проблема с въздушните възглавници на Takata в цял свят бяха привикани в сервизите повече от 36 млн. автомобила, като половината от тях бяха производство именно на Honda. На проверки и ремонт бяха подложени машини от марките Toyota и Nissan, докато Subaru, Mazda и Mitsubishi все още водят вътрешни разследвания.

Проверките установиха, че възглавниците на Takata са монтирани с дефектен пиропатрон. Когато се навлажни, той корозира и може да се взриви без причина и по този начин да нарани возещите се в автомобила пътници. По последни данни, жертви на подобни взривове са станали 6-ма души, а най-малко 105 са получили различни наранявания.

 

Тагове: takata
0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "Ако американците искат да наложат монопол на собствените си марки,просто ще вдигнат митата и данъците на вносните коли и край за японци,германци,корейци"Да бе, то ако ставаше така лесно.. къде ще им отидат мантрите за свободна търговия и антипротекционизъм тогава? Нали това им е в основата не т.нар. "демокрация"..Факт е че за единични и то съмнителни случаи Хонда и Тойота са глобени с по 70 милиона, докато ГМ за над 100 смъртни случая - с 35. Самата справедливост, а?
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    Дори за колите на чуждите марки,които се произвеждат на американска територия ще се намери цаката.Просто американците не искат да ги затриват.Ако действат политически ще направят така,че една Тойота Корола да струва 40000 долара,а един Форд Таурус 18000.Ще стане като в ЕС и продажбите на вносни коли в САЩ ще спаднат на половина.А Хонда,че са крили доклади за дефекти е повече от ясно.Факт е и глобата само го потвърждава.Колкото и да не ви се иска.Влез в сайта на агенцията и се убеди сам.
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    "Глобата е наложена по политически съображения"Аха,когато японците са виновни за дефекти и теглят милиони коли,когато плащат милиони глоби и милиарди извънсъдебни споразумения е по политически причини.А когато всички останали,дори американските марки изтеглят коли заради дефекти,плащат глоби и ги съдят е защото са ***.Желязна логика,няма що.Ако американците искат да наложат монопол на собствените си марки,просто ще вдигнат митата и данъците на вносните коли и край за японци,германци,корейци
  • #19
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    И как точно Хонда могат да укрият инциденти от агенциите които регистрират инцидентите??? Кого са измамили и излъгали в случая??? Ти съвсем изперка бе..Глобата е наложена по политически съображения - Хонда и Тойота продават повече коли от местните, Обама трябва да действа. ГМ дето имат към 100 доказани смъртни случаи от проблемите със запалването глобени с 35 милиона, Хонда и Тойота без реално доказани жертви - по 70. Американска демокрация в действие.
  • #18
    3 rate up comment 7 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    "ти като четеш, мислиш ли? "Кое не разбра бе,мислител???Че глобата е наложена,защото Хонда признава вината си ли???Че са знаели за инцидентите,ама са си мълчали,че са крили данни от агенцията,че са мамили и лъгали,това ли не ти е ясно.Като не е верно,защо шефа на Хонда напусна след този скандал,бе???Да не мислиш,че е решил да се пенсионира???70 млн. глоба за нищо никой не налага,дори американците.И сега Таката съвсем им го до-зачука с възглавниците.От много рупане на ориз съвсем "поумняхте" бе.
  • #17
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Технологично изостанали,ама Тойота взима дизели на БМВ.....
  • #16
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе елен, хаха! Немеца не изтегля, защото ако почне ще фалира. А японците не ги мисли - правят много по-големи печалби от технологично изостаналите немци. И ги инвестират в технологии. Но пък това е добре, защото все пак немеца трябва да има откъде да копира технологии.
  • #15
    1 rate up comment 16 rate down comment
    Рудолф ( преди 8 години )
    Японските *** пак ядат дървото. Годините минават бавно, фалитът приближава славно. Що не изтеглят ВАГ, щото при немеца недогледани работи няма.
  • #14
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    "не е предоставял на властите информация за инциденти на пътя, причинени от дефекти на своите автомобили."Япрославе, ти като четеш, мислиш ли? Точно властите разполагат с информация за инциденти на пътя, не производителя. Хонда могат да разполагат само с оплаквания от клиентите си. Нищо повече.
  • #13
    2 rate up comment 10 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    "През ноември 2014 г. производителят (Хонда)призна, че е нарушавал изискванията на американското законодателство от 2003 г. насам, като не е предоставял на властите информация за инциденти на пътя, причинени от дефекти на своите автомобили. Проучване на Националната администрация за безопасност на движението в САЩ е доказало повече от 1700 такива инцидента, при които има загинали и ранени шофьори и пътници."Хонда най-честните,не крият,не мамят,ама гадните американци що ги дерат,бали го другарко