IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Моделът предлага и автоматична кутия с 9 степени

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Новостите в моделната гама на Honda демонстрира българското представителство на марката по време на специално събитие. Пред журналисти бяха представени обновените версии на Civic и CR-V, които вече са налични на пазара.

При Civic модернизацията е засегнала най-вече някои елементи от дизайна, шасито и електронните системи, като затова в този материал ще обърнем внимание на по-големия модел CR-V. Той също демонстрира нов дизайн, но и значителни новости по отношение на задвижването.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Обновеният Civic

Основната новост в модела е новият дизелов i-DTEC двигател. Той има четири цилиндъра и обем от 1,6 литра, като генерира 160 к.с. и 350 Нм.

Агрегатът замества използвания до скоро 2,2-литров мотор, като предлага сходни мощностни показатели, но е значително по-икономичен. Той разполага с два турбокомпресора, като по-компактният е с турбина с променлива геометрия (VGT) и оптимизира представянето при ниски обороти. По-големият сработва в средни и високи обороти. Казано иначе, двигателят разгръща въртящия си момент още при потегляне, като постига максималната стойност от 350 Нм при едва 2000 об/мин.

Динамиката на агрегата е повече от задоволителна, като незапознат трудно би повярвал, че под капака е поставен двигател с обем от само 1,6 литра. Благодарение на двойната турбо система максималната тяга е налична в широк диапазон от обороти, а обичайната за моторите с  принудително пълнене "турбо дупка" е на практика незабележима.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
По време на представянето бяха налични единствено автомобили с ръчна предавателна кутия с 6 скорости. Дългоочакваният автоматик с 9 степени вече може да бъде поръчван, като първите доставки към клиенти са насрочени за това лято.

Версиите с новата трансмисия, производство на ZF, обещават да бъдат дори по-икономични, най-вече при движение по магистрала и в града. Но и моделът с механична кутия може да се похвали с повече от приличен разход. При нашия тест Honda CR-V показа потребление в рамките на 6 литра на 100 км, а при известно старание от страна на шофьора разходът може да бъде сведен дори под 5 л/100 км.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Що се отнася до цялостното представяне на обновената Honda CR-V, то може да бъде сравнено с това на лек автомобил. Ефектът е търсен, като инженерите са имали задача да конструират автомобил, който не само предлага увеличена проходимост, но и висок комфорт и нисък разход на гориво. И са я изпълнили доста успешно.

Новият CR-V стои на само 16,5 см. от пътя, което изглежда достатъчно за ежедневните нужди на повечето шофьори. По-малкият просвет, разбира се, ограничава представянето извън пътя, но пък значително подобрява комфорта при движение по асфалт.

На магистрала Honda CR-V стои стабилно и сигурно, с минимален крен при завои. Аналогична е и ситуацията по планинските пътища. За подобрената стабилност роля изиграват също така редица нововъведения при модернизирания модел - увеличени с 15 мм предна и задна следи, окачване с нова характеристика, по-директно предавателно отношение на кормилното управление и др.

Въпросният нов дизелов двигател с мощност 160 к.с. се оборудва стандартно с активна система AWD, която също подобрява представянето на пътя и извън него. Технологията предава основната част от въртящия момент на мотора към предните колела, като следи редица параметри - двигател, трансмисия, електронни системи. При необходимост, както и при всяко потегляне, системата включва в задвижването и задните колела.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Модернизираната Honda CR-V може да се похвали също така с подобрена шумоизолация на салона, нови елементи и материали в интериора и напълно нова инфо-развлекателна система Honda Connect със 7-инчов дисплей, която разчита на операционна система Android 4.0.4 и предлага достъп до интернет.

Интересна новост е също така системата, която следи пътните знаци - най-вече тези за ограничение на скоростта, и ги извежда на екран на централната конзола. Моделът може да бъде оборудван също така с интелигентен автопилот, който следи както колите отред и отзад, така и тези встрани. Предлагат се още технология за следене на мъртвата зона и на лентата на движение, автоматична аварийна спирачка и много други.

Съществени промени са извършени също така по екстериора на колата, като модернизираният CR-V се явява предвестник на новия дизайнерски език на Honda, който ще бъде въведен при всички нови модели.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Като цяло модернизацията на CR-V приближава модела още повече до леките автомобили - както откъм дизайн, така и като поведение. От една страна моделът е загубил част от възможностите си извън пътя, най-вече заради намаления просвет. От друга обаче японският автомобил печели ценни точки по отношение на комфорта и разхода на гориво.

Honda CR-V изглежда отлично решение за онези, които търсят комфортен автомобил за къси и дълги пътувания. Моделът предлага водещ простор в купето, голям багажник, модерни технологии за безопасност и добро сцепление при лоши пътища - заснежени, заледени или кални. А благодарение на новия 1,6-литров дизел, печели допълнителни точки не само с нисък разход на гориво, но и с изненадващо добра динамика. Очакваме с нетърпение и новата автоматична кутия, която ще изпитаме по-късно тази година.

В България цените на Honda CR-V започват от 44 990 лв. с ДДС. Стартовата цена на автомобил с новия дизелов мотор със 160 к.с. е 59 990 лв. с ДДС.

Технически характеристики на Honda CR-V със 160 к.с. и ръчна кутия:

Ускорение 0-100 км/час: 9,6 сек.
Максимална скорост: 202 км/ч.
Разход на гориво
  - в града: 5,3 - 5,5 л/100 км
  - извън града: 4,7 л/100 км.
  - смесен: 4,9 - 5,1 л/100 км.
Собствено тегло: 1630-1718 кг.


Снимки: Automedia.bg, Honda
 

Тагове: honda cr-v
0 от 500
  • #76
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    НЯМА КАК ХОДА И ДИАМЕТЪРА НА БУТАЛОТО ДА СА ЕДНАКВИ МЕЖДУ ХОНДА ДИЗЕЛА И ТОЗИ НА ФИАТ,ЗАЩОТО НАЙ-ПРОСТОТО Е,ЧЕ ХОНДА Е 1.6,А ФИАТОВИЯ Е 2.0 КУБ.СМ.
  • #75
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хонда произвеждат дизели и нямат договор с GM . Само, че дизелите на американците са всъщност на Фиат и всъщност не са 1.6 Това е. Няма драма. БМВ пък ползва хибридна техника от Тойота,Мерцедес купува дизели от Дачия Какво толкова! Просто Япония дърпа здраво всички напред.
  • #74
    4 rate up comment 21 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Нормално е, Тойота е с дизели от БМВ, Хонда от Фиат. Като не умееш да направиш нещо добро, купуваш наготово.
  • #73
    3 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    НЯКАК СТРАННО Е, ЧЕ ДИААМЕТЪРА И ХОДА НА БУТАЛОТО НА ДИЗЕЛА НА ХОНДА СЪВПАДА С ТЕЗИ НА ФИАТ И ОПЕЛ ДО ВТОРИЯ ЗНАК СЛЕД ДЕСЕТИЧНАТА ЗАПЕТАЯ. ЯВНО, ЧЕ ТОВА Е ПЪРВИЯ ДВИГАТЕЛ ОТ СЪТРУДНИЧЕСТВОТО С ФИАТ. ПОЖЕЛАВАМ ИМ УСПЕХ!
  • #72
    3 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Германците нямат проблемите на Хонда, защопто те вече слагат електрически турбини. Хонда имат още много хляб да ядат докато стигнат такова ниво. Макар, че те пряко нямат вина, заото ползват италиански двигател.
  • #71
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Мда, става да си пишеш колкото нищо да не кажеш. Примери има много, BMW, Mercedes и VW имат мотори с по 2 турбини, като при тях съотношението от единица обен извадени кс е доста повече от този на Honda на който се радвате толкова много, а всъщност не е нищо особеноНо е нормално за технически изостанали фирми...и пъпчасалите тинейджъри, които пишат глупости
  • #70
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Германчетата могат само че на 31-февруари.
  • #69
    3 rate up comment 16 rate down comment
    до RRE S3 ( преди 9 години )
    "Niama drug takav dizel 1.6 160 konia.Tova go mogat samo iaponcite! "Много си ***, това всеки производител ще го направи с две турбини, дори и повече. Въпрос е кой иска, защото тези турбинки ще са консуматив
  • #68
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Стига се обяснява бе кухарник! Ако имаш нещо да кажеш, кажи кои два 2 мотора на Хонда и Фиат са еднакви! Няколко пъти ти се задава въпроса, но продължаваш да лъжеш и да разтягаш локуми. И за какво ти е максималният въртящ момент при ниските обороти бе ***? Какво ще правиш, ще излиташ ли? Мощността на Хондата се разгръща плавно, а не като на немските кочини да създават впечатление, че много вървят, а като вдигнеш оборотите и умират, докато Хондата тогава тръгва и ги оставя на точка.
  • #67
    14 rate up comment 3 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    4,9/100km. , za sravnenie dopotopnia VW tiguan - 5,3/100km. tamyn polovin litar har4i pove4e skodka tiguan, pri tova e po-baven 0-100km. za 10,2 sek.!