IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Моделът предлага и автоматична кутия с 9 степени

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Новостите в моделната гама на Honda демонстрира българското представителство на марката по време на специално събитие. Пред журналисти бяха представени обновените версии на Civic и CR-V, които вече са налични на пазара.

При Civic модернизацията е засегнала най-вече някои елементи от дизайна, шасито и електронните системи, като затова в този материал ще обърнем внимание на по-големия модел CR-V. Той също демонстрира нов дизайн, но и значителни новости по отношение на задвижването.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Обновеният Civic

Основната новост в модела е новият дизелов i-DTEC двигател. Той има четири цилиндъра и обем от 1,6 литра, като генерира 160 к.с. и 350 Нм.

Агрегатът замества използвания до скоро 2,2-литров мотор, като предлага сходни мощностни показатели, но е значително по-икономичен. Той разполага с два турбокомпресора, като по-компактният е с турбина с променлива геометрия (VGT) и оптимизира представянето при ниски обороти. По-големият сработва в средни и високи обороти. Казано иначе, двигателят разгръща въртящия си момент още при потегляне, като постига максималната стойност от 350 Нм при едва 2000 об/мин.

Динамиката на агрегата е повече от задоволителна, като незапознат трудно би повярвал, че под капака е поставен двигател с обем от само 1,6 литра. Благодарение на двойната турбо система максималната тяга е налична в широк диапазон от обороти, а обичайната за моторите с  принудително пълнене "турбо дупка" е на практика незабележима.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
По време на представянето бяха налични единствено автомобили с ръчна предавателна кутия с 6 скорости. Дългоочакваният автоматик с 9 степени вече може да бъде поръчван, като първите доставки към клиенти са насрочени за това лято.

Версиите с новата трансмисия, производство на ZF, обещават да бъдат дори по-икономични, най-вече при движение по магистрала и в града. Но и моделът с механична кутия може да се похвали с повече от приличен разход. При нашия тест Honda CR-V показа потребление в рамките на 6 литра на 100 км, а при известно старание от страна на шофьора разходът може да бъде сведен дори под 5 л/100 км.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Що се отнася до цялостното представяне на обновената Honda CR-V, то може да бъде сравнено с това на лек автомобил. Ефектът е търсен, като инженерите са имали задача да конструират автомобил, който не само предлага увеличена проходимост, но и висок комфорт и нисък разход на гориво. И са я изпълнили доста успешно.

Новият CR-V стои на само 16,5 см. от пътя, което изглежда достатъчно за ежедневните нужди на повечето шофьори. По-малкият просвет, разбира се, ограничава представянето извън пътя, но пък значително подобрява комфорта при движение по асфалт.

На магистрала Honda CR-V стои стабилно и сигурно, с минимален крен при завои. Аналогична е и ситуацията по планинските пътища. За подобрената стабилност роля изиграват също така редица нововъведения при модернизирания модел - увеличени с 15 мм предна и задна следи, окачване с нова характеристика, по-директно предавателно отношение на кормилното управление и др.

Въпросният нов дизелов двигател с мощност 160 к.с. се оборудва стандартно с активна система AWD, която също подобрява представянето на пътя и извън него. Технологията предава основната част от въртящия момент на мотора към предните колела, като следи редица параметри - двигател, трансмисия, електронни системи. При необходимост, както и при всяко потегляне, системата включва в задвижването и задните колела.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Модернизираната Honda CR-V може да се похвали също така с подобрена шумоизолация на салона, нови елементи и материали в интериора и напълно нова инфо-развлекателна система Honda Connect със 7-инчов дисплей, която разчита на операционна система Android 4.0.4 и предлага достъп до интернет.

Интересна новост е също така системата, която следи пътните знаци - най-вече тези за ограничение на скоростта, и ги извежда на екран на централната конзола. Моделът може да бъде оборудван също така с интелигентен автопилот, който следи както колите отред и отзад, така и тези встрани. Предлагат се още технология за следене на мъртвата зона и на лентата на движение, автоматична аварийна спирачка и много други.

Съществени промени са извършени също така по екстериора на колата, като модернизираният CR-V се явява предвестник на новия дизайнерски език на Honda, който ще бъде въведен при всички нови модели.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Като цяло модернизацията на CR-V приближава модела още повече до леките автомобили - както откъм дизайн, така и като поведение. От една страна моделът е загубил част от възможностите си извън пътя, най-вече заради намаления просвет. От друга обаче японският автомобил печели ценни точки по отношение на комфорта и разхода на гориво.

Honda CR-V изглежда отлично решение за онези, които търсят комфортен автомобил за къси и дълги пътувания. Моделът предлага водещ простор в купето, голям багажник, модерни технологии за безопасност и добро сцепление при лоши пътища - заснежени, заледени или кални. А благодарение на новия 1,6-литров дизел, печели допълнителни точки не само с нисък разход на гориво, но и с изненадващо добра динамика. Очакваме с нетърпение и новата автоматична кутия, която ще изпитаме по-късно тази година.

В България цените на Honda CR-V започват от 44 990 лв. с ДДС. Стартовата цена на автомобил с новия дизелов мотор със 160 к.с. е 59 990 лв. с ДДС.

Технически характеристики на Honda CR-V със 160 к.с. и ръчна кутия:

Ускорение 0-100 км/час: 9,6 сек.
Максимална скорост: 202 км/ч.
Разход на гориво
  - в града: 5,3 - 5,5 л/100 км
  - извън града: 4,7 л/100 км.
  - смесен: 4,9 - 5,1 л/100 км.
Собствено тегло: 1630-1718 кг.


Снимки: Automedia.bg, Honda
 

Тагове: honda cr-v
0 от 500
  • #106
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 9 години )
    "А на ясно ли си, че всяка фирма производител на автомобили си купува частите и си прави собствен ПАТЕНТОВАН common rail - jtd, d4d, hdi, bluexxx и тн"Пълни глупости, шишарка, комън рейл за автомобили произвеждат само Bosch, Denso, Delphi и Continental. Всяка от тях си има собствени патенти. Всички производители на автомобили ползват някой от горните за доставчик. Разбира се, най-напреднали са Дензо с i-ART, 4-то поколение комън рейл на 2500 бара и вградени в инжектора knock-сензори.
  • #105
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 9 години )
    "Какъв патент са имали денсо, който е бил копиран от бош?"Патента на Дензо от 87-*** го постнах вече: http://***.google.com/patents/US4777921Патенти не може да се копират, но могат да се заобикалят с лека промяна на патентования принцип. Бош са копирали технологията на Дензо, не патента. Разбира се, леко са я променили колкото да избегнат съдебно преследване, но принципа е същия. Ето ти и патента на Бош от 95-та:http://***.google.com/patents/US5577479Чети и сравнявай..
  • #104
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    da i az proverih . Istina e. Tozi motor e na FIAT Group
  • #103
    1 rate up comment 10 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Dokade izpadna Honda da slaga dvigateli na Fiat.Dano i mackaren razberat,4e ot jalturite ni6to ne dtava i smeniat dvigatelia,4e zqradi honda sa po-slabi i ot marusia.Muhahshahahahahaha
  • #102
    1 rate up comment 8 rate down comment
    shisharkov ( преди 9 години )
    Какъв патент са имали денсо, който е бил копиран от бош? И толкова ли са глупави денсо, та да не преследват бош за нещо откраднато / копирано.А всъщносъ ясно ли ти е, че common rail е принцип, който се разработва от всяка индивидуална фирма, а това не е патент, който може да се копира открадне - справка патентно право.А на ясно ли си, че всяка фирма производител на автомобили си купува частите и си прави собствен ПАТЕНТОВАН common rail - jtd, d4d, hdi, bluexxx и тн
  • #101
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Над 100 коментара *. Децата от 2а и 2б явно са имали информатика днеска. Обърнахте го тоя сайт за новини на форум.
  • #100
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 9 години )
    "Денсо може и да са си правили опити и до там.Патента не е техен "Я пак?http://***.google.com/patents/US4777921Denso пускат първия сериен комън рейл през 95-та. Бош много години преди това се трудят, но успяват през 97-***. Съвсем случайно, точно 2 години след Дензо. Точно колкото и време е необходимо на Бош да изкопират дизайна на Дензо.
  • #99
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Мдаа, отличен е новия двигател на Фиат. Поне на хартия, ама те Китайците така обичат, да лъжат и мажат по брошурите. Дано в действителност не постави нов рекорд по сервизни акции.Китайците удариха високотехнологичния връх отново. И понеже ги няма никъде, купуват най-евтини ябоклук както винаги. Шото ако ги имаше, щяха и във високотехнологичните спортове да се пресставят добре. А там са кръгла 0ла. (тоест две 00, щото работят на ***..)
  • #98
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нещо си в грешка, Common Rail система е използвана още в подводниците около 1916г. В съвременните автомобили се използва такава на Бош. Денсо може и да са си правили опити и до там.Патента не е техен И какъв дизел са дали на VW, като първо бяха ПД, дори 2.0 TDI се появиха преди тези на Тойота
  • #97
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хонда могат да вземат двигатели от Фиат само при положение,че земята започне да се върти наобратно.Хахахахахахахаха.