IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Моделът предлага и автоматична кутия с 9 степени

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Новостите в моделната гама на Honda демонстрира българското представителство на марката по време на специално събитие. Пред журналисти бяха представени обновените версии на Civic и CR-V, които вече са налични на пазара.

При Civic модернизацията е засегнала най-вече някои елементи от дизайна, шасито и електронните системи, като затова в този материал ще обърнем внимание на по-големия модел CR-V. Той също демонстрира нов дизайн, но и значителни новости по отношение на задвижването.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Обновеният Civic

Основната новост в модела е новият дизелов i-DTEC двигател. Той има четири цилиндъра и обем от 1,6 литра, като генерира 160 к.с. и 350 Нм.

Агрегатът замества използвания до скоро 2,2-литров мотор, като предлага сходни мощностни показатели, но е значително по-икономичен. Той разполага с два турбокомпресора, като по-компактният е с турбина с променлива геометрия (VGT) и оптимизира представянето при ниски обороти. По-големият сработва в средни и високи обороти. Казано иначе, двигателят разгръща въртящия си момент още при потегляне, като постига максималната стойност от 350 Нм при едва 2000 об/мин.

Динамиката на агрегата е повече от задоволителна, като незапознат трудно би повярвал, че под капака е поставен двигател с обем от само 1,6 литра. Благодарение на двойната турбо система максималната тяга е налична в широк диапазон от обороти, а обичайната за моторите с  принудително пълнене "турбо дупка" е на практика незабележима.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
По време на представянето бяха налични единствено автомобили с ръчна предавателна кутия с 6 скорости. Дългоочакваният автоматик с 9 степени вече може да бъде поръчван, като първите доставки към клиенти са насрочени за това лято.

Версиите с новата трансмисия, производство на ZF, обещават да бъдат дори по-икономични, най-вече при движение по магистрала и в града. Но и моделът с механична кутия може да се похвали с повече от приличен разход. При нашия тест Honda CR-V показа потребление в рамките на 6 литра на 100 км, а при известно старание от страна на шофьора разходът може да бъде сведен дори под 5 л/100 км.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Що се отнася до цялостното представяне на обновената Honda CR-V, то може да бъде сравнено с това на лек автомобил. Ефектът е търсен, като инженерите са имали задача да конструират автомобил, който не само предлага увеличена проходимост, но и висок комфорт и нисък разход на гориво. И са я изпълнили доста успешно.

Новият CR-V стои на само 16,5 см. от пътя, което изглежда достатъчно за ежедневните нужди на повечето шофьори. По-малкият просвет, разбира се, ограничава представянето извън пътя, но пък значително подобрява комфорта при движение по асфалт.

На магистрала Honda CR-V стои стабилно и сигурно, с минимален крен при завои. Аналогична е и ситуацията по планинските пътища. За подобрената стабилност роля изиграват също така редица нововъведения при модернизирания модел - увеличени с 15 мм предна и задна следи, окачване с нова характеристика, по-директно предавателно отношение на кормилното управление и др.

Въпросният нов дизелов двигател с мощност 160 к.с. се оборудва стандартно с активна система AWD, която също подобрява представянето на пътя и извън него. Технологията предава основната част от въртящия момент на мотора към предните колела, като следи редица параметри - двигател, трансмисия, електронни системи. При необходимост, както и при всяко потегляне, системата включва в задвижването и задните колела.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Модернизираната Honda CR-V може да се похвали също така с подобрена шумоизолация на салона, нови елементи и материали в интериора и напълно нова инфо-развлекателна система Honda Connect със 7-инчов дисплей, която разчита на операционна система Android 4.0.4 и предлага достъп до интернет.

Интересна новост е също така системата, която следи пътните знаци - най-вече тези за ограничение на скоростта, и ги извежда на екран на централната конзола. Моделът може да бъде оборудван също така с интелигентен автопилот, който следи както колите отред и отзад, така и тези встрани. Предлагат се още технология за следене на мъртвата зона и на лентата на движение, автоматична аварийна спирачка и много други.

Съществени промени са извършени също така по екстериора на колата, като модернизираният CR-V се явява предвестник на новия дизайнерски език на Honda, който ще бъде въведен при всички нови модели.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Като цяло модернизацията на CR-V приближава модела още повече до леките автомобили - както откъм дизайн, така и като поведение. От една страна моделът е загубил част от възможностите си извън пътя, най-вече заради намаления просвет. От друга обаче японският автомобил печели ценни точки по отношение на комфорта и разхода на гориво.

Honda CR-V изглежда отлично решение за онези, които търсят комфортен автомобил за къси и дълги пътувания. Моделът предлага водещ простор в купето, голям багажник, модерни технологии за безопасност и добро сцепление при лоши пътища - заснежени, заледени или кални. А благодарение на новия 1,6-литров дизел, печели допълнителни точки не само с нисък разход на гориво, но и с изненадващо добра динамика. Очакваме с нетърпение и новата автоматична кутия, която ще изпитаме по-късно тази година.

В България цените на Honda CR-V започват от 44 990 лв. с ДДС. Стартовата цена на автомобил с новия дизелов мотор със 160 к.с. е 59 990 лв. с ДДС.

Технически характеристики на Honda CR-V със 160 к.с. и ръчна кутия:

Ускорение 0-100 км/час: 9,6 сек.
Максимална скорост: 202 км/ч.
Разход на гориво
  - в града: 5,3 - 5,5 л/100 км
  - извън града: 4,7 л/100 км.
  - смесен: 4,9 - 5,1 л/100 км.
Собствено тегло: 1630-1718 кг.


Снимки: Automedia.bg, Honda
 

Тагове: honda cr-v
0 от 500
  • #96
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Фиат в близките 200 години няма да имат шанс дори в сънищата си да помислят,че може да дават на Хонда двигатели.Мухаххахахахахахаа.
  • #95
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    The Common Rail система Прототипът е разработен в края на 1960 от Робърт Huber от Швейцария и технологията доразвита от д-р Марко Ganser в Швейцарския федерален технологичен институт в Цюрих.Първото успешно използване в производството на автомобили започна в Япония от средата на 1990. Д-р Shohei Itoh и Масахико Miyaki на Denso Corporation.ВАГон, къде са БОШ-МОш и тем-подобни вурстове? Май пак са копирали японците! А Проблемните 2.0 ТДИ не са по вина на японците.Дадоха им добър ДВГ,а го ***
  • #94
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пък на Тойота преди това им даде комън реила една друга японска компания Robert Bosch GmbH някъде около 1997г, но може при Тойота и по-късно да е дошла. Това е така, защото са технологично напреднали :):)
  • #93
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз се чудех защо има проблеми по 2.0 на ФВ, а то било защото са на Тойота. Затова и там имаше сервизна акция за смяна на дюзите, типично по японски
  • #92
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А някой забеляза ли от колко години Тойота прави дизелите на ВАГен? От кога Тойота има 2.0, а ТрошВаген пърпореха с 1.9 помпа-дюза. Добре, че японците им предоставиха комън рейла и им дадоха 2.0 мотора, че да започнат и те да се праскат за голяма работа.
  • #91
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е този с HDI-то и 1.6 на VW уби ***, но като гледам писаниците на повечето, всичко е нормално
  • #90
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Явно никой не обръща внимание, че този 1,6 и битурбо. Не можете да четете ли?Браво на японците, напънали са се здраво...отвяли са всички
  • #89
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Искам само да отбележа. Хонда 1.6 дизел 160 коня.Фолксваген 1.6 дизел 110 коня. Хюндай 1.7 дизел 140 коня. Кой ви изглежда най-изостанал? естествено дизела на германците,който май не е и техен,а е пежо hdi 1.6 110 коня, и то от 99-та година!
  • #88
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Къде им е на германците 1.6 мотора със 160 коня?? Ти орева форума за опикания 2.0 дизел от Фиат,който го слагат на пасат.То така е лесно,отиваш в Италия и взимаш наготово от VMotori,но Хонда прави свой дизел. И то недостижим.
  • #87
    0 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Zna4i Hyundai ot 1.7 dizel 140 konia. Na folksvagen skodka im triabva 2.0 dizel za taia mo6tnost! Izostanali sa ne samo ot velikite iaponski dizeli,no i ot koreiskite. "Отдавна на VW дизела 2.0 варира и до 240 кс.Къде е на великите японци този с 240кс извадени от 2.0?Няма го, скоро няма и да го има. Бушмените ореваха форума за някакъв умрял 1.6 160кс с двойно турбо, не е лош мотора,но не е нищо особено на фона на останалитеЗа пика на NM да не отварям дума, че на 2к оборота го стигат бензинов