В продължение на 40 години Range Rover беше без конкуренция при луксозните SUV, но през последното десетилетие британският всъдеход беше изместен от върха от модели като Bentley Bentayga и Lamborghini Urus. На свой ред те също бяха изтласкани от Rolls-Royce Cullinan и Ferrari Purosangue, сегментът тепърва ще се развива.
В интервю за Carscoops главният технически директор на Lamborghini - Рувен Мор, заяви, че напливът от конкуренти не е проблем. Той посочи, че през рекордната 2023 г. марката му е продала за първи път над 10 000 автомобила и това до голяма степен се дължи именно на Urus.
„За нас е по-важно марката и нейните модели да намерят своите собствено място, отколкото да преследват други автомобили", коментира Мор и допълни, че в Lamborghini са готови веднага да отстъпят първото място на Ferrari и неговия Purosngue в сегмента на луксозните SUV.
„Новият Urus SE, както и бъдещият Urus EV вероятно ще се продават два пъти повече, отколкото Ferrari ще произведе от Purosngue. Те са позиционирани различно ценово и са насочени към различни клиенти“, обясни Мор.
Техническият директор допълни, че би било глупаво Lamborghini да пренебрегне все по-способните и амбициозни китайски марки, дори ако те в момента изглеждат по-голяма заплаха за масовия пазар на западните производители на автомобили, отколкото специалисти от висок клас като Lamborghini.
„Никога не бих подценил нито една тенденция и би било голяма грешка да направя това в случая с китайците. В Китай те имат предимството на равни условия, защото купувачите не са запознати с наследството на марката по същия начин, по който западните купувачи са. Китайските марки превъзхождат останалите по скоростта на разработка и пускането на един нов модел на пазара, но технологично не са чак толкова напред, колкото мнозина вярват", каца още Рувен Мор.