IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Моделът предлага и автоматична кутия с 9 степени

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го

Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Новостите в моделната гама на Honda демонстрира българското представителство на марката по време на специално събитие. Пред журналисти бяха представени обновените версии на Civic и CR-V, които вече са налични на пазара.

При Civic модернизацията е засегнала най-вече някои елементи от дизайна, шасито и електронните системи, като затова в този материал ще обърнем внимание на по-големия модел CR-V. Той също демонстрира нов дизайн, но и значителни новости по отношение на задвижването.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Обновеният Civic

Основната новост в модела е новият дизелов i-DTEC двигател. Той има четири цилиндъра и обем от 1,6 литра, като генерира 160 к.с. и 350 Нм.

Агрегатът замества използвания до скоро 2,2-литров мотор, като предлага сходни мощностни показатели, но е значително по-икономичен. Той разполага с два турбокомпресора, като по-компактният е с турбина с променлива геометрия (VGT) и оптимизира представянето при ниски обороти. По-големият сработва в средни и високи обороти. Казано иначе, двигателят разгръща въртящия си момент още при потегляне, като постига максималната стойност от 350 Нм при едва 2000 об/мин.

Динамиката на агрегата е повече от задоволителна, като незапознат трудно би повярвал, че под капака е поставен двигател с обем от само 1,6 литра. Благодарение на двойната турбо система максималната тяга е налична в широк диапазон от обороти, а обичайната за моторите с  принудително пълнене "турбо дупка" е на практика незабележима.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
По време на представянето бяха налични единствено автомобили с ръчна предавателна кутия с 6 скорости. Дългоочакваният автоматик с 9 степени вече може да бъде поръчван, като първите доставки към клиенти са насрочени за това лято.

Версиите с новата трансмисия, производство на ZF, обещават да бъдат дори по-икономични, най-вече при движение по магистрала и в града. Но и моделът с механична кутия може да се похвали с повече от приличен разход. При нашия тест Honda CR-V показа потребление в рамките на 6 литра на 100 км, а при известно старание от страна на шофьора разходът може да бъде сведен дори под 5 л/100 км.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Що се отнася до цялостното представяне на обновената Honda CR-V, то може да бъде сравнено с това на лек автомобил. Ефектът е търсен, като инженерите са имали задача да конструират автомобил, който не само предлага увеличена проходимост, но и висок комфорт и нисък разход на гориво. И са я изпълнили доста успешно.

Новият CR-V стои на само 16,5 см. от пътя, което изглежда достатъчно за ежедневните нужди на повечето шофьори. По-малкият просвет, разбира се, ограничава представянето извън пътя, но пък значително подобрява комфорта при движение по асфалт.

На магистрала Honda CR-V стои стабилно и сигурно, с минимален крен при завои. Аналогична е и ситуацията по планинските пътища. За подобрената стабилност роля изиграват също така редица нововъведения при модернизирания модел - увеличени с 15 мм предна и задна следи, окачване с нова характеристика, по-директно предавателно отношение на кормилното управление и др.

Въпросният нов дизелов двигател с мощност 160 к.с. се оборудва стандартно с активна система AWD, която също подобрява представянето на пътя и извън него. Технологията предава основната част от въртящия момент на мотора към предните колела, като следи редица параметри - двигател, трансмисия, електронни системи. При необходимост, както и при всяко потегляне, системата включва в задвижването и задните колела.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Модернизираната Honda CR-V може да се похвали също така с подобрена шумоизолация на салона, нови елементи и материали в интериора и напълно нова инфо-развлекателна система Honda Connect със 7-инчов дисплей, която разчита на операционна система Android 4.0.4 и предлага достъп до интернет.

Интересна новост е също така системата, която следи пътните знаци - най-вече тези за ограничение на скоростта, и ги извежда на екран на централната конзола. Моделът може да бъде оборудван също така с интелигентен автопилот, който следи както колите отред и отзад, така и тези встрани. Предлагат се още технология за следене на мъртвата зона и на лентата на движение, автоматична аварийна спирачка и много други.

Съществени промени са извършени също така по екстериора на колата, като модернизираният CR-V се явява предвестник на новия дизайнерски език на Honda, който ще бъде въведен при всички нови модели.
Honda CR-V получи дизел със 160 к.с. Изпробвахме го
Като цяло модернизацията на CR-V приближава модела още повече до леките автомобили - както откъм дизайн, така и като поведение. От една страна моделът е загубил част от възможностите си извън пътя, най-вече заради намаления просвет. От друга обаче японският автомобил печели ценни точки по отношение на комфорта и разхода на гориво.

Honda CR-V изглежда отлично решение за онези, които търсят комфортен автомобил за къси и дълги пътувания. Моделът предлага водещ простор в купето, голям багажник, модерни технологии за безопасност и добро сцепление при лоши пътища - заснежени, заледени или кални. А благодарение на новия 1,6-литров дизел, печели допълнителни точки не само с нисък разход на гориво, но и с изненадващо добра динамика. Очакваме с нетърпение и новата автоматична кутия, която ще изпитаме по-късно тази година.

В България цените на Honda CR-V започват от 44 990 лв. с ДДС. Стартовата цена на автомобил с новия дизелов мотор със 160 к.с. е 59 990 лв. с ДДС.

Технически характеристики на Honda CR-V със 160 к.с. и ръчна кутия:

Ускорение 0-100 км/час: 9,6 сек.
Максимална скорост: 202 км/ч.
Разход на гориво
  - в града: 5,3 - 5,5 л/100 км
  - извън града: 4,7 л/100 км.
  - смесен: 4,9 - 5,1 л/100 км.
Собствено тегло: 1630-1718 кг.


Снимки: Automedia.bg, Honda
 

Тагове: honda cr-v
0 от 500
  • #136
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хонда дизел 2,2 беше избран за най добър двигател в света.Чалгарите още не са изтрезнели от мазните кючеци и ритми полети с много алкохол.Оставете ги да пишат тук вицове да се посмеем и ние.
  • #135
    18 rate up comment 7 rate down comment
    фантазьора-монтьор ( преди 8 години )
    Ти нормален ли си? Точно пък 2.2 дизелът на Хонда е много приличен двигател и може да разплаче максимум някой злобен и ограничен чалгар, за който единствената истина е немска "премиум" кола, на която не може да й плати нормалната поддръжка, да не говорим за ремонтите. Я ми кажи, ти доста ли такива мотори си ремонтирал, "майсторе", и кое му е трагичното?
  • #134
    14 rate up comment 17 rate down comment
    Автомонтьор ( преди 8 години )
    Honda специално нямат нито един свястен дизел. Тоя последния 2.2 е трагедия. Техен ли е не е ли не знам. Обаче може да разплаче и заклет хондаджия. Някой от тея хонда фенове дето баща му е имал хонда милионник с *** бензинов двигател с карбуратор дето никога не се е повреждал. Времената се смениха и Хондите не са това което са. Оглеждайте се малко и не бъдете коне с капаци.
  • #133
    6 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тая година ще ядат шамари технологичните... :)TDI rules again!!!
  • #132
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Еми то и Киа са така, проектирани от немци и правени в Словакия. Те и ги пооправиха, иначе бяха дървени, с кофти материали и дизайн...еднодневки.
  • #131
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Моето момче, на Хюндай дизелите са добри, но,..... Проектират се от германци в Германия, и се призвеждат в Чехия.
  • #130
    0 rate up comment 9 rate down comment
    shisharkov ( преди 8 години )
    леберкез, нещо интересно: познай компонентите на кой производител ползват хюндай - Бош, защо ли?!А Фиат?!Нещо за колко напреднали са денсоА GM - отново бош покрай фиата Форд - или на бош или сименсКой друг остана?Хонда - ползват или бош или американски компоненти, къде са денсо - на опашката
  • #129
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    da be, Honda s motorite na FIAT 6te razbiqt vsi4ki
  • #128
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз пък съм карал Авенсис и Корола, ми не ме кефят. Има дребни неща, които дразнят. Няма да си купя, ако ще да са най-здравите. От друга японска марка не съм карал. Изключвам Сузуки и Митсубиши, много са дървени, Субару с тия боксери нещо не ме кефят. Новата Мазда не съм я гледадл, старата 6-ца беше много пластмасова. Остава Хонда, но там цените са леко по-високи. Единствената по заслужаваща си според менАз пък имам познати минали от японско на немско и са доволни и какво означава това? Нищо...
  • #127
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не, че нещо, но последния корейски дизел е 1.7, да не е 1.6, 140 коня е, не 160. Но пак също вади 350 Нм., и то в диапазона 1500- 2750 об/мин, срещу 2000-2500 при Хонда. И нещо ооще по-важно. Корейският е с една турбина. Така, че сори Хонда! Италианският ви двигателн е доста изостанал. Направете нещо свое. Трудно,а!