IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов спор кой е №1 по продажби в света

Реализациите за първите два месеца извеждат начело Volkswagen, а второто място остава за Toyota

Нов спор кой е №1 по продажби в света


Нов спор кой е №1 по продажби в света
През януари 2015 г. аналитиците от агенция focus2move обявиха, че лидер по продажби на леки и лекотоварни автомобили е Volkswagen Group, която изпреварва дългогодишния лидер Toyota. По данни на агенцията през 2014 г. германците са продали близо 100 000 единици повече от своя конкурент.

Веднага след това тази информация бе опровергана и официално бе обявено, че японският концерн остава начело по продажби.

Според най-новите информации, дело на друга независима организация – Autostat, в резултата на Toyota са включени товарните автомобили с тегло над 2,5 тона, както и автобусите. Ако те бъдат премахнати се оказва, че за 2014 г. Volkswagen има 9 951 053 продажби, а Toylota – 9 843 998, сочи информацията.

Надпреварата за първото място продължава и през първите месеци на тази година. Вече са известни резултатите за януари и февруари, които показват, че и през 2015 г. германският и японският концерни ще си оспорват лидерството до последния момент.

През януари Volkswagen има 888 000 единици, което е със 150 000 повече от Toyota. През февруари обаче лидер са японците със 747 000 продажби срещу 738 000 за немците. Все пак общият резултат е в полза на европейския производител – 1 627 000 срещу 1 479 000.

Последните резултати показват, че и останалите концерни хвърлят огромни усилия в борбата. През февруари Renault-Nissan измества General Motors от третото място, след като успява да продаде общо 1 185 000 бройки за първите два месеца. Резултатът на американския производител е доста близък – 1 183 000 бройки.

На пета позиция е Hyundai-Kia с общ резултат от 1 147 000 продажби за януари и февруари. Според експерти разликата между корейците и третия и четвъртия в класирането е такава, че не е изключено Hyundai-Kia още през тази година да влезе в Топ 3 по продажби.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #14
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    "един лексус пред него изглежда като евтина китайска имитация "Ха-ха, не е истина какви патологични случаи се изказват тука..
  • #13
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    "В китай собственоста е фиктивност а не реалност. Китайския представител нито участва финансово, нито при създаване на модела. "Ха-ха, да бе.. сигурно и дивиденти не получава китайския представител, по случайност държавна собственост и не рапортува и той 3.7 милиона производство. Нещо в много илюзорен свят живееш..
  • #12
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    "Очевидно е че ВАГ не са ги включили, щом упреква Тойота че е вкючила бройките тежкотоварни автомобилии и автобуси." Oчевидно е че ти убягва разума - ВАГ се хвалеха че минали 10 милиона бройки 2014, пък сега се оказва че "Volkswagen има 9 951 053 продажби". Разликата откъде идва според теб?
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В китай собственоста е фиктивност а не реалност. Китайския представител нито участва финансово, нито при създаване на модела. Това е изискване на Държавата Китай, тъй като там важат комунистически закони. Всяка чужда фирма трябва да е с 50% китайско участие, Мой приятел шие дрехи в Китай и плаща по 3000 долара на една китайка, която му се води съдружник, (но съдружието е фиктивно, тя не взема и стотинка от печалбите а е на заплата като обикновен служител, само че с висока заплата за Китай)
  • #10
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Очевидно е че ВАГ не са ги включили, щом упреква Тойота че е вкючила бройките тежкотоварни автомобилии и автобуси.
  • #9
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    Да не говорим че "независимте" агенции броят и 3.7 милиона ВАГончета произведени в Китай от китайските им джойнт венчъри в които ВАГ имат само 50% участие. Същото важи и за Тойота, но те имат производство в Китай около 1 милион. Така че ако наистина искат да са безпрострастни "независимите" агенции, би следвало да извадят 1.85 милиона бройки от резултата на ВАГ и 0.5 милиона бройки от резултата на Тойота, обаче тогава какво става с "лидерството" на ВАГ???
  • #8
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    "по незнайно каква причина Тойота като продадени бройки лекотоварни и леки автомобили включила и тежкотоварните и автобусите."Причината е съвсем ясна - такъв е метода за отчитане на производството. ВАГ също включват Ман и Скания в бройките си.
  • #7
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ха Тойота не ги интересувала бройката ха ха.. само че по незнайно каква причина Тойота като продадени бройки лекотоварни и леки автомобили включила и тежкотоварните и автобусите. Въпреки, че независима агенция е пратила на второ място преди това. Сега трябвало втора независима агенция да потвърди резултатите на първата такава и да оспори тези на Тойота, като я накара да не вкличва при леките коли камионите и рейсовете. Явно Тойота много ги интересува и им е много важно да са производител 1
  • #6
    10 rate up comment 7 rate down comment
    to ( преди 9 години )
    te VW pyrwenci po prodajbi i se hwalqt ama weche treti mesec stana bez da sa se razplatili i dyljat na firmata ni 1,2 miliona...
  • #5
    8 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе първенци по продажби са все бараки. Мерцедес и БМВ са истинските коли, добре че са по скъпи и неможе всеки да си ги позволи. Тва Трошота Фолкгюм и Ренде са посредствени марки за масовия потребител които иска евтинко. Да продават колкото си искат.