IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов спор кой е №1 по продажби в света

Реализациите за първите два месеца извеждат начело Volkswagen, а второто място остава за Toyota

Нов спор кой е №1 по продажби в света


Нов спор кой е №1 по продажби в света
През януари 2015 г. аналитиците от агенция focus2move обявиха, че лидер по продажби на леки и лекотоварни автомобили е Volkswagen Group, която изпреварва дългогодишния лидер Toyota. По данни на агенцията през 2014 г. германците са продали близо 100 000 единици повече от своя конкурент.

Веднага след това тази информация бе опровергана и официално бе обявено, че японският концерн остава начело по продажби.

Според най-новите информации, дело на друга независима организация – Autostat, в резултата на Toyota са включени товарните автомобили с тегло над 2,5 тона, както и автобусите. Ако те бъдат премахнати се оказва, че за 2014 г. Volkswagen има 9 951 053 продажби, а Toylota – 9 843 998, сочи информацията.

Надпреварата за първото място продължава и през първите месеци на тази година. Вече са известни резултатите за януари и февруари, които показват, че и през 2015 г. германският и японският концерни ще си оспорват лидерството до последния момент.

През януари Volkswagen има 888 000 единици, което е със 150 000 повече от Toyota. През февруари обаче лидер са японците със 747 000 продажби срещу 738 000 за немците. Все пак общият резултат е в полза на европейския производител – 1 627 000 срещу 1 479 000.

Последните резултати показват, че и останалите концерни хвърлят огромни усилия в борбата. През февруари Renault-Nissan измества General Motors от третото място, след като успява да продаде общо 1 185 000 бройки за първите два месеца. Резултатът на американския производител е доста близък – 1 183 000 бройки.

На пета позиция е Hyundai-Kia с общ резултат от 1 147 000 продажби за януари и февруари. Според експерти разликата между корейците и третия и четвъртия в класирането е такава, че не е изключено Hyundai-Kia още през тази година да влезе в Топ 3 по продажби.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #24
    7 rate up comment 5 rate down comment
    RS ( преди 9 години )
    Може да станат 1 ако купят още 12 марки иначе света никога
  • #23
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    "Е как държавата ще плаща данък тогава и на кого ?"Ти да не би да мислиш че държава и фирма собственост на държавата са едно и също нещо? Ха-ха, я не се излагай повече..
  • #22
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Що бе, да не би WEC2015 да е приключило? Тойота изостанали 15 секунди в 6 часово състезание на писта която не им позволява максимално ефективно да си ползват хибридната технология за регенериране на кинетична енергия.. брей че новина!
  • #21
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е как държавата ще плаща данък тогава и на кого ? Естествено на себе си, тоест бърка в единия джоб и си го пъха в другия.Усещаш ли фиктивността на всичко това? А дали Китай участва реципрочно в инвестициите, щеше да се чуе ако е така. Четем ФВ инвестира милиарди за заводи тук, милиарди за заводи там. Къде ще се споменава Китай че и тя наляла стотици милиарди!! То САЩ дадоха 7 милиарда на GM и целия свят разбра, а за инвестициите за милиарди на Китай във ФВ няма да чуем, хайде сега.
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    "Естествено, че държавата взема пари, но не участва с такива. Затова го наричам фиктивен."Това няма как точно ти да го знаеш. Но проблемът е че SAIC (притежаващи 50% от Shanghai Volkswagen Automotive Company) и FAW (притежаващи 60% от FAW-Volkswagen Automotive Company) също включват въпросните 3.7 милиона бройки в рапортите си. Данъците се плащат на база дялово участие, следователно е логично и продукцията да се разпределя по тоя начин. Но тогава цялата пропагандна партенка губи смисъл..
  • #19
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    "Не мисля,че е от решаващо значение при продажби от около 10 млн. автомобила кой е по- напред с 100 х.бр"Е да, ама ВАГ мислят - и пускат подобни пропагандни кьорфишеци. Не им е за пръв път, няма и да е за последен.
  • #18
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Естествено, че държавата взема пари, но не участва с такива. Затова го наричам фиктивен. Само от 2014г. до 2018г. ФВ налива още 25 милиарда долара в изграждане на нови заводи в Китай. Значи имат далавера. А какъв процент от печалбата прибира Китай нямам представа, но със сигурност са на далавера, идва някаква компания, инвестира стотици милиарди долари, отваря стотици хиляди работни места, произвежда,продава а държавата си прибира някакъв процент и като "съсобственик" и втори път като данъци.
  • #17
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    ВАГи, що не пиеш хапчетата?
  • #16
    6 rate up comment 10 rate down comment
    до Леберконя ( преди 9 години )
    Дошо,къш,бе!Какво разбираш ти със твойта стара Хонда Сивик с формата на бременен дакел и двигател от още по-стара Астра!?Как,е пуши ли "канцерогеника"?
  • #15
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Das Auto ( преди 9 години )
    Не мисля,че е от решаващо значение при продажби от около 10 млн. автомобила кой е по- напред с 100 х.бр По съшествено е тенденцията в продажбите в един по-дълъг времеви период.Например само преди 30 год. никой не можеше да си представи,че VW Group може да се сравнява с гиганти като Тойота,ГМ,Форд,Фиат или Хонда.Както и това,че най-най-добрите,екслузивни,бързи и изключително престижни марки ще са в Групата - Бентли,Бугати,Ламборгини,Порше,Ауди.И най-добрите масови модели също-Голф,Пасат,Октавия.