IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton

Изчисленията показват, че компанията губи по 28 000 евро от всяка продажба на модела

Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton

Неотдавна Volkswagen потвърди, че смята да пусне ново поколение на флагмана си Phaeton. Решението на компанията предизвика недоумение сред европейските автомобилни експерти, тъй като моделът носи сериозни загуби на компанията, съобщава Reuters.
Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton
Аналитиците на консултантската компания Bernstein са категорични, че луксозният седан влиза в топ 3 на най-губещите европейски модели. Като пример те посочиха, че Volkswagen така и не може да продаде дори 20 000 бройки от автомобил, за чиято разработка са били похарчени повече от 1 млрд. евро.

„От икономическа гледна точка това е най-безсмисления проект, който веднага трябва да бъде спрян, защото носи само и единствено огромни загуби“, категоричен е друг икономист – Арнд Ерлингхост от лондонската компания Evercore ISI.

Излизането на нов Phaeton губи смисъл и на фона на обявените по-рано този месец от Volkswagen намерения за намаляване на производствените разходи с 5 млрд. евро. Това ще стане чрез съкращаване на скъпото оборудване, използвано в широката моделна гама на концерна.

Според агенция Bernstein, от всеки продаден Phaeton през последните 10 години, концернът губи по около 28 000 евро. Експертите на компанията  смятат, че новото поколение на модела, което трябва да се появи през 2017-2018 г., няма да може да се конкурира с останалите играчи в сегмента.

Анализите на агенцията прогнозират, че през периода 2017-2020 г. от модела ще се продават около 12 000 бройки на година. За сравнение, Bernstein изчислява, че за същото време Mercedes-Benz ще пласира по 85 000 единици от своята S-Class. Предвижданията за BMW 7-Series са 64 000 бройки на година, а за Audi A8 – около 42 000.

Помолен за коментар, представител на концерна VW заяви пред Reuters, че европейският потребител няма как да бъде привлечен от луксозен автомобил, произведен от марката VW, ако не се предлага с огромна отстъпка.

„Това е проблем, който няма как да бъде отстранен. И той винаги ще представлява опасност за позиционирането и рентабилността на автомобила“, коментира топ мениджърът на VW, който е предпочел да запази анонимност.

Снимка: Volkswagen

 

Тагове: volkswagen phaeton
0 от 500
  • #8
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Fastdriver, там не им правят банкети, там и изплащат заплати и бонуси. Това да не ти е фирмата в която работиш и те усигуряват на 300 лв и шефа ти обяснява колко лошо е положението и че трябва да си доволен че поне имаш някаква работа. На края на годината ти органзират *** селяшки банкет и се чустваш поласкан щото шефа сяда с тебе наедна маса ви обясняваколко сте добри и как трябва да работите здраво за да закърпите положението за следващата година.
  • #7
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    Каквото и да ми пишеш, това е истината! Могат и го правят!
  • #6
    26 rate up comment 6 rate down comment
    Fastdriver ( преди 9 години )
    Triforce нали не мислиш, че в една от най-големите световни икономически структури в момента, някой прави нещо само защото може. Остава да предположиш, че и на банкета на VAG работниците са поздравили Ф.Пиех с "Наш'та фирма е номер 1", а после в известен Волфсбургски нощен клуб Тони Стораро е пял на ушенце "Докажи се брат" на Винкелкорн ...!!!
  • #5
    18 rate up comment 14 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    Phaeton-a дава много по-малко дефекти от едно Audi A8. Не виждам какъв е проблема! А и знам защо го правят - ЗАЩОТО МОГАТ!Те и Вейрон го правят на загуба и то не от 28 000 евро, а от милиони! Е, и? Правят го, ЗАЩОТО МОГАТ!
  • #4
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Nev ( преди 9 години )
    Според мен, в страни като САЩ и Китай, няма как да продават Фаетон на цени близки до Ауди А/Ес 8 например! Просто едната марка е символ на премиум в психологията на хората там, и това определено не е Ваген.Но знае ли човек, може би пускането на новия Фантом ще бъде съпроводено с много агресивна рекламна кампания или нещо подобно за да се промени възприемането и мсленето на хората?
  • #3
    21 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Nev те точно Лексус и Инфинити искат да се превърнат в това което е Ауди за ФВ. Сами си го казаха хората от Лексус.
  • #2
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Nev ( преди 9 години )
    Не искам да прозвучи все едно, че съм тръгнал да давам акъл на концерна, но от потребителска гледна точка, за мен е много по-логично, ако например Ваген, Шкода и Сеат правят по-масовите и по-малките автомобили, включително пикапи и товарни-пазар има за всички! Ауди да прави само по-луксозните и със спортни версии, като малките модели като А1, А3 отпднат от гамата, т.е да се превърнат като нещо по подобие на Лекс за Тойота или Инфинити за Нисан.
  • #1
    30 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Експертите не е нужно да знаят защо ще правят нов Файтон. Важното е тия от ФВ да знаят.