IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton

Изчисленията показват, че компанията губи по 28 000 евро от всяка продажба на модела

Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton

Неотдавна Volkswagen потвърди, че смята да пусне ново поколение на флагмана си Phaeton. Решението на компанията предизвика недоумение сред европейските автомобилни експерти, тъй като моделът носи сериозни загуби на компанията, съобщава Reuters.
Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton
Аналитиците на консултантската компания Bernstein са категорични, че луксозният седан влиза в топ 3 на най-губещите европейски модели. Като пример те посочиха, че Volkswagen така и не може да продаде дори 20 000 бройки от автомобил, за чиято разработка са били похарчени повече от 1 млрд. евро.

„От икономическа гледна точка това е най-безсмисления проект, който веднага трябва да бъде спрян, защото носи само и единствено огромни загуби“, категоричен е друг икономист – Арнд Ерлингхост от лондонската компания Evercore ISI.

Излизането на нов Phaeton губи смисъл и на фона на обявените по-рано този месец от Volkswagen намерения за намаляване на производствените разходи с 5 млрд. евро. Това ще стане чрез съкращаване на скъпото оборудване, използвано в широката моделна гама на концерна.

Според агенция Bernstein, от всеки продаден Phaeton през последните 10 години, концернът губи по около 28 000 евро. Експертите на компанията  смятат, че новото поколение на модела, което трябва да се появи през 2017-2018 г., няма да може да се конкурира с останалите играчи в сегмента.

Анализите на агенцията прогнозират, че през периода 2017-2020 г. от модела ще се продават около 12 000 бройки на година. За сравнение, Bernstein изчислява, че за същото време Mercedes-Benz ще пласира по 85 000 единици от своята S-Class. Предвижданията за BMW 7-Series са 64 000 бройки на година, а за Audi A8 – около 42 000.

Помолен за коментар, представител на концерна VW заяви пред Reuters, че европейският потребител няма как да бъде привлечен от луксозен автомобил, произведен от марката VW, ако не се предлага с огромна отстъпка.

„Това е проблем, който няма как да бъде отстранен. И той винаги ще представлява опасност за позиционирането и рентабилността на автомобила“, коментира топ мениджърът на VW, който е предпочел да запази анонимност.

Снимка: Volkswagen

 

Тагове: volkswagen phaeton
0 от 500
  • #18
    15 rate up comment 2 rate down comment
    до RRE ( преди 9 години )
    За вкуса и предпочитанията - свят голям,хора разни.Естествено е по-младите и модерни хора,които харесват Евок,да не харесват Файтон-а.Но ти как мислиш - дали пък по-зрели и улегнали господа/за разлика от Евок-а,Файтон е чисто мъжка кола/харесват дизайнерски и снобски СЮВ,който в 70% от случаите са кара от гримирана кифла повече от един консервативен Файтон?
  • #17
    19 rate up comment 2 rate down comment
    модераторе!? ( преди 9 години )
    Три дни държахте новината за сервизната акция на 80 000 Ауди-та,а вече два дни се спотайвате за сервизната акция на Форд за над 220 000 авт.This just in from the Ford Motor Company - two safety recalls have been issued by the company, totaling 220,586 vehicles. Despite the large pool of affected cars, no accidents or injuries have been attributed to either of the two campaigns.
  • #16
    11 rate up comment 21 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Novia e syshtia grozen kashon.Otvsiakyde kre6ti az sym skyp po6yl passat. Folksvagen i dizain???? Ta te prodavat modeli s ednakyv dizain ot 20 godini.
  • #15
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Снимката е на стария Файтон, модел от преди 13години, вярно фейслифт, но само на фаровете.
  • #14
    14 rate up comment 22 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Poglednete snimkata -tazi otvratirtelna konserva prili4a na passat.Kak da ima prodajbi takava po6la konserva.
  • #13
    15 rate up comment 14 rate down comment
    огалБ ( преди 9 години )
    Впредвид абсурдно високите цени на Ауди А8, един разумен човек винаги би предпочел Фолксваген премиум автомобил от този концерн. Ще е жалко авто пазара да остане без Фаетона.
  • #12
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Das Auto ( преди 9 години )
    Phaeton е изключителен автомобил,проектиран да бъде съвършен.Както каза някой по-долу в него има много патенти,невероятна ръчна изработка,може би най-добрата климатична инсталация в света,невероятно окачване! И един-единствен,но непреодолим недостатък - емблемата отпред."Това е проблем, който няма как да бъде отстранен. И той винаги ще представлява опасност за позиционирането и рентабилността на автомобила, коментира топ мениджърът на VW
  • #11
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И четвърто, това със загубите е глупаво. Понякога опитваш веднъж, не става, опитваш втори път. Грешките от стария Файтон, може да послужат при направата на новия.
  • #10
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    РАзработките по сегашния Файтон не отиват в Ауди. Базата на Файтон е от Бентли Континентъл, двигателите са си ФВ, скоростни кутии 4Х4 коренно различни с тези на А8. Дори климатичната система е коренноразлична/смятана за най-добрата в света/ мултимедия и т.н. са напълно различни с А8. Модела на Файтон не се наложи по няколко причини, първата, че ФВ не е премиум марка, второ, прекалено тежко купе, от там по-висок разход и по-малка динамика от конглокентите, трето цена същата като при конглокентите.
  • #9
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Badi ( преди 9 години )
    Човек без работа тръгнал да прави сметки на VW. Добре губят 1 млрд ама тези пари не отиват на вятъра после тези разработени технлогйи нали отиват в ауди А8, бентлии и тн., Файтона си е точно един експериментален автомобил с които могат да си тестват новите технологйи 2-3 години преди да ги въведът в другите модели а ако нещо се обърка няма да им струва скъпо една сервизна акция и без друго не се продават едвам 20000 бройки.