IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton

Изчисленията показват, че компанията губи по 28 000 евро от всяка продажба на модела

Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton

Неотдавна Volkswagen потвърди, че смята да пусне ново поколение на флагмана си Phaeton. Решението на компанията предизвика недоумение сред европейските автомобилни експерти, тъй като моделът носи сериозни загуби на компанията, съобщава Reuters.
Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton
Аналитиците на консултантската компания Bernstein са категорични, че луксозният седан влиза в топ 3 на най-губещите европейски модели. Като пример те посочиха, че Volkswagen така и не може да продаде дори 20 000 бройки от автомобил, за чиято разработка са били похарчени повече от 1 млрд. евро.

„От икономическа гледна точка това е най-безсмисления проект, който веднага трябва да бъде спрян, защото носи само и единствено огромни загуби“, категоричен е друг икономист – Арнд Ерлингхост от лондонската компания Evercore ISI.

Излизането на нов Phaeton губи смисъл и на фона на обявените по-рано този месец от Volkswagen намерения за намаляване на производствените разходи с 5 млрд. евро. Това ще стане чрез съкращаване на скъпото оборудване, използвано в широката моделна гама на концерна.

Според агенция Bernstein, от всеки продаден Phaeton през последните 10 години, концернът губи по около 28 000 евро. Експертите на компанията  смятат, че новото поколение на модела, което трябва да се появи през 2017-2018 г., няма да може да се конкурира с останалите играчи в сегмента.

Анализите на агенцията прогнозират, че през периода 2017-2020 г. от модела ще се продават около 12 000 бройки на година. За сравнение, Bernstein изчислява, че за същото време Mercedes-Benz ще пласира по 85 000 единици от своята S-Class. Предвижданията за BMW 7-Series са 64 000 бройки на година, а за Audi A8 – около 42 000.

Помолен за коментар, представител на концерна VW заяви пред Reuters, че европейският потребител няма как да бъде привлечен от луксозен автомобил, произведен от марката VW, ако не се предлага с огромна отстъпка.

„Това е проблем, който няма как да бъде отстранен. И той винаги ще представлява опасност за позиционирането и рентабилността на автомобила“, коментира топ мениджърът на VW, който е предпочел да запази анонимност.

Снимка: Volkswagen

 

Тагове: volkswagen phaeton
0 от 500
  • #48
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Георги Попов ( преди 9 години )
    Какво недоуяват специалистите не ги знам. Дори и да не е реализират очакваните продажби, Phaeton се възползва от платформата на Bentley, двигателите му се срещат в 50% от АУДИ и Фолксваген моделите... Разходите за производство са сведени до минимум и се дава втори шанс на ФВ да откраднат клиенти от 3те големи марки със своята подценявана лимузина. Държа да подчертая, че не съм фен на марката, но по въпроса, че Phaeton е изискана кола, която има много за цената си две мнения няма.
  • #47
    2 rate up comment 2 rate down comment
    fsb ( преди 9 години )
    мен пък Фаетона мноого ме кефи, ако имах парите бих си го купил...
  • #46
    5 rate up comment 0 rate down comment
    VW ( преди 9 години )
    Недоумявали експертите! Шефовете на VW на Пасат ли да се возят? Съотнесени към заплатите им 28-те хиляди са джобни.
  • #45
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до RRE ( преди 9 години )
    ейй, страшен си! То бива простотии да пишеш, ама чак пък толкова. До Голф за 27к само ще се снимаш. Относно оборудването Fly, то е специално за Бг и идва дори на по ниски цениЕто ти малко цени:Аурис 99кс - 30000 Голф 105кс - 34500Айго 69кс - 24000 Поло 60кс - 24200Корола - 99кс 30600 Джета 105кс - 38500Авенсис- 147кс 42000 Пасат 150кс - 46500Някъде да виждаш Тойота да е по-скъпа?Ясно е че си някой пъпчив фен на 16-17г на дръпнатите
  • #44
    2 rate up comment 1 rate down comment
    123 ( преди 9 години )
    Защо се дъвчете само не разбирам.Всеки си има предпочитания за всичко,като това че са различни от нечии други,не значи че е нещо лошо.Особено при автомобилите това важи с пълна сила. Всеки все много знае.Сякаш това са ни най-големите проблеми, че се плюете като малки деца за играчки.Докога с лошо бе...
  • #43
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Yordan ( преди 9 години )
    Аз и без да претендирам, че съм голям експерт също недоумявам :D
  • #42
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Изолацията ме сигурно е хипер-мега асфалтова!!
  • #41
    17 rate up comment 6 rate down comment
    10684 до Дошо ( преди 9 години )
    Дошо, Ауди е марка по-стара от Фолксваген! Фолксваген и Ауди са различни производители под "една шапка", за разлика от Лексус, който е създаден за да прикрие имиджа на Тойота!
  • #40
    3 rate up comment 12 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Dali se har4i prius nezemno ne znam, no se har4i pove4e ot po-eftinkite folksvagen4eta!A v BG Toyota vinagi e v Top 2 po prodajbi - ili e pyrva, ili vtora!Folksvagen4e v BG sa samo na primocia, golf Fly, Polo Fly i ne znam si kakvi drugi ko6ari za bez pari za klo6ari.Sega folksvagen4e otnovo prodavat na promocia RAZPRODAJBA golf4e za 27000. polo za 20 000. Ami to Yaris pod 23 000lv. niama, Corolla/Auris pod 30 000lv niama, Avensis pod 42 000lv.niama, passata i toi tolkova.
  • #39
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да бе, Тойота вече трудно влизат в тройката по продажби у нас. А тук имат един от най-големия пазарен дял. Това при драстично свалени цени, иначе съвсем ще са зле. Винаги нещо е на примоция при тях, дано някой се излъже. А Приус го знаем с продадени 6 мил. за 17г. Харчи се неземно...