IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton

Изчисленията показват, че компанията губи по 28 000 евро от всяка продажба на модела

Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton

Неотдавна Volkswagen потвърди, че смята да пусне ново поколение на флагмана си Phaeton. Решението на компанията предизвика недоумение сред европейските автомобилни експерти, тъй като моделът носи сериозни загуби на компанията, съобщава Reuters.
Експерти недоумяват защо Volkswagen ще прави нов Phaeton
Аналитиците на консултантската компания Bernstein са категорични, че луксозният седан влиза в топ 3 на най-губещите европейски модели. Като пример те посочиха, че Volkswagen така и не може да продаде дори 20 000 бройки от автомобил, за чиято разработка са били похарчени повече от 1 млрд. евро.

„От икономическа гледна точка това е най-безсмисления проект, който веднага трябва да бъде спрян, защото носи само и единствено огромни загуби“, категоричен е друг икономист – Арнд Ерлингхост от лондонската компания Evercore ISI.

Излизането на нов Phaeton губи смисъл и на фона на обявените по-рано този месец от Volkswagen намерения за намаляване на производствените разходи с 5 млрд. евро. Това ще стане чрез съкращаване на скъпото оборудване, използвано в широката моделна гама на концерна.

Според агенция Bernstein, от всеки продаден Phaeton през последните 10 години, концернът губи по около 28 000 евро. Експертите на компанията  смятат, че новото поколение на модела, което трябва да се появи през 2017-2018 г., няма да може да се конкурира с останалите играчи в сегмента.

Анализите на агенцията прогнозират, че през периода 2017-2020 г. от модела ще се продават около 12 000 бройки на година. За сравнение, Bernstein изчислява, че за същото време Mercedes-Benz ще пласира по 85 000 единици от своята S-Class. Предвижданията за BMW 7-Series са 64 000 бройки на година, а за Audi A8 – около 42 000.

Помолен за коментар, представител на концерна VW заяви пред Reuters, че европейският потребител няма как да бъде привлечен от луксозен автомобил, произведен от марката VW, ако не се предлага с огромна отстъпка.

„Това е проблем, който няма как да бъде отстранен. И той винаги ще представлява опасност за позиционирането и рентабилността на автомобила“, коментира топ мениджърът на VW, който е предпочел да запази анонимност.

Снимка: Volkswagen

 

Тагове: volkswagen phaeton
0 от 500
  • #38
    11 rate up comment 11 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Vijte tova nedorazumenie na snimkata, ta dori Dacia Logan ima po-dobyr i moderen profil.
  • #37
    7 rate up comment 16 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Ama bedniako, ti koi pazar gleda6.V BG mnogo dobre se prodava AVensis. A v USA Toyota prodava ot skypite Prius pove4e otkolko bednia6kite golfove izob6to sa prodali!
  • #36
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ако ФВ са за бедняци, то дървените Тойоти са за клошари. Скапания Авенсис и на 33к трудно се продава. За останалите, няма и какво да напиша...
  • #35
    7 rate up comment 13 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    I molia vi ne me zanimavaite s bednia6kite koli na folksvagen4e.
  • #34
    7 rate up comment 15 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Ostavete po6lite folksvagen4eta i skypi ka6oni na folksvagen4e nare4eni audi-skodka. 4estito na vsi4ki golfadjii, i tazi godina TOYOTA e nai-nadejdnata marka kakto pi6at germancite v dne6nia broi na ***-bild! A folksvagen4e-skodka estestveno im ostava da si praviat koli na zaguba.I da vi povtoria mi6leta moi, tova da pravi6 nov model na nai-neprodavaemia sedan v sveta ozna4ava anti-imidj muhahahahahahahahaha
  • #33
    5 rate up comment 11 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    4eta i ne moga da poviarvam,4e niakoi hora si misliat naistina,4e imitator4eto mi ot kaspi4an ima Evoque.Bahti kolko ste lekoverni.Zatui ste na tova diridje
  • #32
    6 rate up comment 15 rate down comment
    RRE S3 ( преди 9 години )
    Mnogo pravilen hod na VW.Te ve4e sa v premium segmenta a s nov phaeton samo biha otvarili poziciite si,koito novia pasat i toareg prokaraha
  • #31
    11 rate up comment 13 rate down comment
    10684 ( преди 9 години )
    Евала на Фолксваген, че не правят отделна марка като Тойота и Нисан, с която искат да избягат от имиджа си на "народен" автомобил! Няма нищо лошо в това да участват в премиум сегмента и със свой представител, който между другото е един много сполучлив като качество автомобил! Въпрос на време е да успеят! Да, няма да имат имидж като Мерцедес, но качеството рано или късно ще си каже думата! Не случайно Пасат от 2002 година е по-скъп от Е класа от същата година! Мерцедес не са това, което бяха!
  • #30
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Йори ( преди 9 години )
    Не съм фен на VW, но смятам. че Phaeton си остава една от най-недооценените коли във високия клас. Факт е, че името на марката не предполага да прави и продава луксозни коли, но съм се возил в един Phaeton и установих, че е много грамотна и сериозна кола. Комфорта й е уникален и спокойно можеше да съперничи на S-ките по онова време. И е доста по-евтина от S class и 7-ците. Та аз съм ЗА пускането на нов такъв модел. А за икономическата загуба - те правят и Veyron на загуба, но пък каква кола!
  • #29
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Народна кола и цена от 160 000 лева са две изключващи се понятия" Зависи от народа и стандарта на този народ. В саудитска Арабия например и коли като Ролс и Бентли могат да минат за народни. Въпрос на просперитет и възможности.