IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW, Mercedes и Audi с рекордни продажби за 2014 г.

Луксозните автомобили на производителите стават любимци на клиентите, особено извън пределите на родната Германия

BMW, Mercedes и Audi с рекордни продажби за 2014 г.

Трите германски производителя на премиум автомобили BMW, Mercedes и Audi са постигнали през изминалата година рекордни продажби.
BMW, Mercedes и Audi с рекордни продажби за 2014 г.
Снимка: Ройтерс

Mercedes е продал на клиентите си 1,7 млн. автомобила, базираната в Мюнхен BMW за първи път минава границата от 2 млн. броя, а Audi спази своята цел за 1,7 млн. продажби.

Продажбите на BMW прескочиха бариерата от 2 млн. за пръв път в историята на компанията. Новината затвърждава позицията на германската компания като водещ производител на луксозни коли въпреки сериозната конкуренция в растящия пазар за луксозни и спортни автомобили, пише The Wall Street Journal.

Базираният в Мюнхен производител заяви, че доставките на марките му BMW, Mini и Rolls-Royce са се покачили със 7,9% през миналата година до 2,12 млн. броя. Ръстът е бил подпомогнат от силното търсене за нови и модернизирани модели, най-вече в Азия. BMW продаде 1,96 млн. коли през 2013 г.

Продажбите на новите модели на BMW, като X4 и X5, както и на Rolls-Royce, спомогнаха да се неутрализира ефекта от спада в продажбите на марката MINI, чиято гама наскоро бе изцяло обновена.

Производителят заяви, че увеличава производството на серията си електрически коли в завода в Лайпциг. BMW е продала през 2014 г. около 17 800 екземпляра от моделите i3 и i8.

Само през декември германската компания е доставила 215 217 коли на клиентите си, с 15% повече спрямо предходната година.

Марката BMW е доставила 1,81 млн. коли на клиентите си през миналата година, или увеличение с 9,5%.

Продажбите на MINI спаднаха с 0,9% през миналата година и достигнаха 302 183 коли. Марката Rolls-Royce продаде рекордните 4 063 коли и отчете ръст от 12%. Продажбите на мотоциклети на BMW се увеличиха със 7%.

За Daimler 2014 донесе нов повод за радост – за първи път компанията продава повече коли в Китай, отколкото в Германия. Така базираният в Щутгарт концерн е продал почти 282 000 коли в азиатската страна, докато на родния си пазар са били пласирани почти 261 000 броя. Най-голям единичен пазар с около 330 000 броя е САЩ.

За Daimler 2014 г. е четвъртата рекордна година поред. Ръстът в продажбите е от 13%. Бързи ръстове германската компания отчита в бившите кризисни пазари Португалия (46%) и Испания (30%).

Третият голям премиум производител Audi – дъщерна компания на Volkswagen, отчита за миналата година 1,74 млн. продадени коли – ръст от над 10%. Директорът по продажбите Лука де Мео заяви още в началото на декември, че през 2014 г. Audi ще надмине силно годишната си цел от 1,7 млн. доставки.

Преди всичко много търсените модели кросовъри и моделът A3, който през 2014 г. за първи път е наличен в целия свят, са били „виновни“ за силната година. Компанията отчита растеж на всички региони и печели допълнителни пазарни дялове. В Китай Audi затвърждава лидерската си позиция в премиум сегмента, а в Европа е „доста над предкризисните нива от 2007 г.“. „В САЩ Audi расте три пъти по-бързо, отколкото целият автомобилен пазар“, заяви де Мео.

Сходно рекордно изпълнение има и Porsche. По-малкият германски конкурент, също част от Volkswagen, е продал повече коли във всички региони, като общите продажби достигат 189 850 броя – ръст от 17 на сто спрямо предходната година.

САЩ с над 47 000 доставки е водещият пазар. Китай отчита ръст от 25% - най-силното нарастване, до 46 931 продажби. В родната Германия почти 24 000 клиента са решили да си купят ново Porsche, като това са най-силните продажби на компанията на родния си пазар в корпоративната история. 

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    жорж ( преди 9 години )
    Много ясно че германските коли са най добрите. Европа трябва да мачка жълтите и янките
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    BMW,Audi,Mercedes-Benz-Deutsch Kraft!!!(Подредил съм ги по брой продадени коли)BMW-1 811 719Audi-1 741 100Mercedes-1 562 472
  • #26
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ха-ха, абе заухав, какво ми даваш за пример 1-2 времнни оферти? Това има статистически точно никакво отражение върху пазара. В статията която си цитирал ясно се казва: "Средната месечна вноска по лизинг за най-продаваната кола на изплащане в САЩ Honda Civic, е 251 долара, показват данните на Experian." Как това кореспондира с 300 долара за 3-та серия от официалния сайт на БМВ? Страшен "премиум", а? Цели 20% по-скъп от Сивик. Смехотворен си просто.
  • #25
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Льольото си ти и вместо да се мъчиш да сричаш извикай някой да ти го прочете. Дилъра иска $1, за една кола, $10, за втора кола и по-малко от $1 000 за трета кола.И това не е всичко, от дилъра обещават огромни отстъпки и за стотици други нови возила по празниците. Това една кола ли е льольо? А сега още нещо, знаеш ли коя е най-продаваната на изплащане кола в САЩ? Хонда Сивик, като при някой дилъри месечната вноска е 80долара. Купи си Х5 с 80 долара лизинг на месец. Ще купиш ама грънци. Друг японски производител - Toyota, буквално разчита основно на отстъпки и субсидии за дилърите. Компанията е съфинансирала 92% от своите лизингови сделки в САЩ през финансовата година. Можеш да прочетеш статията като напишеш в гугъл: Лизингът на нови автомобили в САЩ отново набира скорост В нея не пише за БМВ,Мерцедес и Ауди, а пише че Тойота БУКВАЛНО разчита ОСНОВНО на ОТСТЪПКИ И СУБСИДИИ за дилърите. Когато Тойота при продажбите си разчитат основно да отстъпки и субсидии е смехотворно да пишеш глупости за БМВ320 и за другите от немската тройка ЛЬОЛЬО.
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Как беше, направо трябва да си доктор или поне адвокат за да си позволиш немски премиум, а! Ха-ха-ха!
  • #23
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хе-хе, ама ти наистина си льольо. Някакъв си дилър продавал един автомобил в годината за 1 долар. Страшно увеличение на продажбите на Тойота, с 0.0001% а? Голяма новина, няма що Ха-ха-ха!А сега, от сайта на БМВ - 320 за 300 долара/месец. За всички продадени 3-ки. Страшен "премиум" са немските премиуми, а, направо трябва да си милионер за да си ги позволиш. Ха-ха-ха-ха!
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това е статия за бмв, ауди и мерцедес, къде намесвш политиката на тойота и хонда, където си имат собствен лизинг и ненормални намаления, за да си пробутат ширпотребата. Примерно този дилър на тойота: От 2008 г. насам дилърският център на Toyota Sterling McCall в Хюстън, Тексас, продава автомобили за $1 в петъка след Деня на благодарността, който се смята за начало на голямото коледно пазаруване в Щатите. Традицията да се продават коли на символична цена има за цел да привлече купувачи, които по принцип са тръгнали да купуват съвсем различни подаръци в Черния петък.Тази година Sterling McCall Toyota ще предложи една кола за $1, една за $10 и една за по-малко от $1 000. От дилърския център не уточняват от какъв модел са автомобилите, но обещават огромни отстъпки и за стотици други нови возила по празниците.
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хе-хе, льольо, това се постига с изгодни лизингови условия и нови евтини орязани модели. Разбира се евтините модели идват за сметка на още по-слабата надеждност
  • #20
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Време е плюнчещите по немската тройка да вземат да се разбудят от дълбокия сън. И вместо да си чорлят в носа да съчиняват историйки да калпавите немски премиум марки да вземат да мислят малко с тези глави. Няма как едни коли да са трошливи пък да печелят все повече клиенти. Това е противно на всякаква логика. Няма как някой да се самонаказва така, че да си купи трошлива кола на двойна цена. БМВ през 2010г. продадоха 1 милион коли през 2014г. 2 милиона, сходен е възхода при Мерцедес и Ауди. Това се постига с качество и доверие на клиентите към марката.
  • #19
    4 rate up comment 6 rate down comment
    до Дошо!!! ( преди 9 години )
    Ами като продават някакви мижави бройки ще растат много ясно бе кухендер