IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW, Mercedes и Audi с рекордни продажби за 2014 г.

Луксозните автомобили на производителите стават любимци на клиентите, особено извън пределите на родната Германия

BMW, Mercedes и Audi с рекордни продажби за 2014 г.

Трите германски производителя на премиум автомобили BMW, Mercedes и Audi са постигнали през изминалата година рекордни продажби.
BMW, Mercedes и Audi с рекордни продажби за 2014 г.
Снимка: Ройтерс

Mercedes е продал на клиентите си 1,7 млн. автомобила, базираната в Мюнхен BMW за първи път минава границата от 2 млн. броя, а Audi спази своята цел за 1,7 млн. продажби.

Продажбите на BMW прескочиха бариерата от 2 млн. за пръв път в историята на компанията. Новината затвърждава позицията на германската компания като водещ производител на луксозни коли въпреки сериозната конкуренция в растящия пазар за луксозни и спортни автомобили, пише The Wall Street Journal.

Базираният в Мюнхен производител заяви, че доставките на марките му BMW, Mini и Rolls-Royce са се покачили със 7,9% през миналата година до 2,12 млн. броя. Ръстът е бил подпомогнат от силното търсене за нови и модернизирани модели, най-вече в Азия. BMW продаде 1,96 млн. коли през 2013 г.

Продажбите на новите модели на BMW, като X4 и X5, както и на Rolls-Royce, спомогнаха да се неутрализира ефекта от спада в продажбите на марката MINI, чиято гама наскоро бе изцяло обновена.

Производителят заяви, че увеличава производството на серията си електрически коли в завода в Лайпциг. BMW е продала през 2014 г. около 17 800 екземпляра от моделите i3 и i8.

Само през декември германската компания е доставила 215 217 коли на клиентите си, с 15% повече спрямо предходната година.

Марката BMW е доставила 1,81 млн. коли на клиентите си през миналата година, или увеличение с 9,5%.

Продажбите на MINI спаднаха с 0,9% през миналата година и достигнаха 302 183 коли. Марката Rolls-Royce продаде рекордните 4 063 коли и отчете ръст от 12%. Продажбите на мотоциклети на BMW се увеличиха със 7%.

За Daimler 2014 донесе нов повод за радост – за първи път компанията продава повече коли в Китай, отколкото в Германия. Така базираният в Щутгарт концерн е продал почти 282 000 коли в азиатската страна, докато на родния си пазар са били пласирани почти 261 000 броя. Най-голям единичен пазар с около 330 000 броя е САЩ.

За Daimler 2014 г. е четвъртата рекордна година поред. Ръстът в продажбите е от 13%. Бързи ръстове германската компания отчита в бившите кризисни пазари Португалия (46%) и Испания (30%).

Третият голям премиум производител Audi – дъщерна компания на Volkswagen, отчита за миналата година 1,74 млн. продадени коли – ръст от над 10%. Директорът по продажбите Лука де Мео заяви още в началото на декември, че през 2014 г. Audi ще надмине силно годишната си цел от 1,7 млн. доставки.

Преди всичко много търсените модели кросовъри и моделът A3, който през 2014 г. за първи път е наличен в целия свят, са били „виновни“ за силната година. Компанията отчита растеж на всички региони и печели допълнителни пазарни дялове. В Китай Audi затвърждава лидерската си позиция в премиум сегмента, а в Европа е „доста над предкризисните нива от 2007 г.“. „В САЩ Audi расте три пъти по-бързо, отколкото целият автомобилен пазар“, заяви де Мео.

Сходно рекордно изпълнение има и Porsche. По-малкият германски конкурент, също част от Volkswagen, е продал повече коли във всички региони, като общите продажби достигат 189 850 броя – ръст от 17 на сто спрямо предходната година.

САЩ с над 47 000 доставки е водещият пазар. Китай отчита ръст от 25% - най-силното нарастване, до 46 931 продажби. В родната Германия почти 24 000 клиента са решили да си купят ново Porsche, като това са най-силните продажби на компанията на родния си пазар в корпоративната история. 

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #8
    28 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Лексус или по-известен като Алексис е един малко по-добър японски кашон от останалите японски кашони, но нищо повече! Как може изобщо да се сравнява с флагманите на АУДИ, БМВ и Мерцедес?!
  • #7
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Пора ( преди 9 години )
    Ми то е ясно че за да е доволен човек трябва да купува само върха от дадения модел - затова съм писал че карам само над 5 литрови двигатели -от там нагоре компромис с качеството няма; както и е факт че А класа не е мерцедес, както и че А4 не е ауди - за да сте доволни купувайте само най-доброто....а най са ни смешни такива льольовци дето се качват на двулитрова малолитражка с например 150 коня и вече не може да се говори с тях...за жалост няма как да ме разберат колкото и да обяснявам...
  • #6
    27 rate up comment 11 rate down comment
    баце ( преди 9 години )
    Не са далеч от Лексоса, отдавна са го изпреварили. Най продавано е БМВ после Мерц, и после лекоса. Да и няма как да сравняваш АМГ или М-ка с ориз или пък С-класа и 7-мак с некои двубуквие там че не ги и знам.
  • #5
    8 rate up comment 24 rate down comment
    Сашо ( преди 9 години )
    А иначе 11 години ПОДРЕД Лексус е най добрата кола в САЩ, ако си продал миналата година 100 аудита, а сега продадеш 150, ами това са си 50 процента горница, браво,но още са далече от Лексуса, и ви моля не сравнявайте различни класове колки.
  • #4
    34 rate up comment 15 rate down comment
    Паника ( преди 9 години )
    А къде са оризарските сАндъци... не ги купуват. На никои не му се занимава със сервизни акции и рециклирани пласмантерии. Със светата троица не можеш да се съревноваваш. В САЩ всеки по заможен кара Германска или Италианска/Ферари, мазерати, ламбо/ кола. Само скъсаняците карат Японки. Масовите японски щайги се карат от бедни студенти, а тия които нямат пари за истинска бегачка си купуват някои оризов кош набеден за спортен и обясняват как бият Порше на 400м, но го гледат замечтано
  • #3
    11 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Oooo daaaa BMW 1, 2 i 3, Audi A1, 2 i 3, Mercedes A, B i C sa vse luksozni, niama sto. Tezi prodavat plastmasovi kitaiski malolitrajki i gi smiatat za luksozni. Napravo niamam dumi. To biva, to moje, no takava prostotia i manipulacia samo nemskite kaski e mogat.
  • #2
    13 rate up comment 17 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Те пък евтините им масовите модели като CLA, A3 и 3-та серия едни луксозни... От луксозен по-луксозен модел с халогенните фарове, ръчните скорости и платнените седалки. Лукс и големи продажби са взаимно изключващи се понятия.
  • #1
    35 rate up comment 14 rate down comment
    Пора ( преди 9 години )
    Недейте с такива статии че на такива като Дошо им става лошо...при мен нещата са ясни от години - карам само луксозни, тежки, скъпи немски лимузини с двигатели минимум 5 литра - всичко друго е компромис!