IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И флагманът на Lexus преминава на водород

Новото поколение на LS ще получи агрегата на Toyota Mirai, но с повече мощност

И флагманът на Lexus преминава на водород

Активните усилия на концерна Toyota по разработката на автомобили, задвижвани от водородни клетки, няма да подминат и премиум подразделението Lexus. Очаква се първият модел с водороден двигател да бъде флагманът на марката LS, съобщава Motoring.
И флагманът на Lexus преминава на водород
Засега в Toyota демонстрират скромни амбиции относно продажбата на машини с подобно задвижване, като планират пласирането на едва 400 бройки от първия си модел Mirai. Японците обаче са убедени, че подобни автомобили бързо ще наберат популярност и затова вече подготвят модификации на Corolla и Crown с аналогични силови агрегати.

Водороден двигател ще получи и най-скъпият модел на концерна, предлаган в Европа. Това ще стане при смяната на поколението на Lexus LS, което е предвидено за 2017 г. Седанът ще бъде оборудван със същия агрегат, на който разчита и Mirai, но с увеличена до 300 к.с. мощност.

За да бъде постигнато подобно нещо обаче, инженерите на Toyota имат да свършат доста работа. Основният им проблем е как да съберат силовия агрегат в автомобила, тъй като целта пред японците е да направят конструкцията на каросерията на бензиновата, хибридната и водородната модификации на Lexus LS напълно еднакви.

Ако компанията успее да реализира своите планове, то Lexus LS FCEV ще се продава единствено в САЩ и Китай. Според сведения на Motoring цената на луксозния водороден модел ще надмине 200 000 долара за Щатите, докато на вътрешния пазар той ще бъде по-достъпен, благодарение на субсидиите от правителството на Япония, което стимулира закупуването на екологични автомобили.

Снимка: Lexus

 

 

 

Тагове: lexus ls toyota mirai
0 от 500
  • #48
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За какво са им водородни коли в момента, като имат дизелови хибриди с разход под 3-4/100. Смисъл никакъв. Ако се търси икономия си взимаш такъв...
  • #47
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Като гледам Лексъс е такава класа, пък никой не го купува.Странно! Да казваха, но какво от това.Тогава такива са били нещата.Порше имаха модел с ел мотор,отпреди доста години, патентовано.Сега правят хибридни модели,продажбите са пак никакви, технологиите са все още скъпи.Мерцедес имат водородни коли от доста години,но няма станции.За какво да ги произвеждат.Същото е и плугин хибрида, Европа не е узряла за тези технологии. Когато нещата се променят,вече писах европейските производители ще са та
  • #46
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Технологиите със сигурност ги имат. " Със сигурност ги имат технологиите с разход 50/100км и пробег 200 км., но тези технологии биха били високи технологии само ако не съществуваха японците,които предлагат пробег от 500 км. с разход 5/100km.
  • #45
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    тъпите германци преди няколко години казваха, че няма да произвеждат хибриди, защото нямало пазар за тях, а сега се мъчат да догонят изоставането си. за електромобилите беше същото, а сега е същото и за водородните автомобили. чакат някой да им ги направи, оптимизира, създаде инфраструктура и после те да почнат да се бият в гърдите колко са велики и как всичко са измислили. а за нискочелото, кухо вурстче нямам думи просто. такова изпростяло същество няма. поне да чете малко...
  • #44
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ПОзнатата родна гледка е с такива богаташи с аудита и мерцедеси с газови уредби. Хаха Но Лексус е класа все пак, бившите голфаджии не си ги купуват. А като няма смисъл от хиобриди защо гермачнците ги прекопираха от японеца и сега ги продават??А като няма смисъл от водородни коли БМВ защо имат такъв модел,който харчи 50/100км. като ЗИЛ?? Не,просто германците нямат технологиите или ако се опитат да направят нещо то е смешно и непродаваемо.
  • #43
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не спряхте с тъпите сравнения. Европейците не правят такива коли, защото няма смисъл. Продажбите в Европа са почти нулеви. При хибридите, почти същото. В момента, който тези неща почнат да се променят всички ще изкарат такъв тип автомобили. Технологиите със сигурност ги имат. Този дето писа че богатия си взима втора ръка Лексъс, а не Шкода, направо ме съсипа от смях. *ати богаташа трябва да си, за да си вземеш Лексъс втора ръка. После ще го караш лятото със зимни гуми. Позната родна гледка
  • #42
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    На Тойота модела е 151 коня. И цялата технология е патент ТОЙОТА.
  • #41
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японците са готови с производствена версия за ПРОДАЖБА. В САЩ се строят водородни станции,както в Япония. Японеца знае,че това е бъдещето. Нито една германска марка нямат нещо различно от прототип,неготов пазарен вариант.И са много допотопни. Бмвето дори харчи 50/100км. хахахахаха,ей това е германска технология,харчи повече от камион!! и пробег 200 км.!!!! ей затова не го продават.
  • #40
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И Японците и Корейците и ФВ използват една и съща технология при водородните си автомобили и имат едваква мощност на двигателите, еднакво ускорение и еднакъв пробег.
  • #39
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И между другото и Фолксваген имат водороден автомобил и хората ясно си написаха, защо няма да го правят серийно. Просто защото хората няма от къде да си заредят водород. ЛИпсата на водородни станции е единствената причина. Това е и причината поради която водородната Тойота ще е в серия от само 400 бройки. Няма как да ти купи някой кола, която няма от къде да змарежда. И японците много добре са разбрали това, за разлика от теб.