Audi официално показа свой модел, който работи на водород. Прототипът се нарича A7 h-tron quattro и бе представен на автосалона в Лос Анджелис.
Снимки: Audi
В предната част на A7 е поставен блок с 300 водородни клетки. В тяхната конструкция са включени полимерна мембрана и катализатори, направени от платина. Процесът с получаване на електрическа енергия стартира с разделянето на водорода на протони и електрони.
Именно протоните преминават през мембраната към катода, където се съединяват с кислорода, превръщайки се във водна пара. На свой ред електроните се превръщат в електричество.
За работата на топлинните елементи помагат и турбината, която подава въздух към клетките, вентилатор, който връща неизползвания водород към анода за разграждане, а също така и помпа за охлаждане. Системата работа в диапазона между плюс 80 и минус 28 градуса по Целзий.
Добитата енергия постъпва в литиево-йонните батерии с капацитет 8.8 кВт/ч, разположени под багажника. Те могат да захранват автомобила и без помощта на водородните клетки, като в този случай енергията ще бъде достатъчна за пробег от 50 км. Самите батерии могат да се зареждат от стандартна електрическата мрежа, като за това са нужни около 4 часа.
Хечбекът се задвижва от 2 електромотора – по един на предната и на задната оси. Тяхната обща мощност е 230 к.с. и 540 Нм въртящ момент. От 0 до 100 км/ч Audi A7 h-tron ускорява за 7.9 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч.
Четирите резервоара, поставени в задната част на автомобила, събират около 5 кг. водород, който се съхранява при налягане от 700 бара. Този запас стига за изминаване на около 500 км.
Още по темата:
И Volkswagen показа водороден автомобил
Водородната Toyota отвътре
Новата водородна кола на Honda