IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на VW AG: Новите еконорми са смъртоносни за бранша ни

Всеки редуциран грам СО2 коства на производителя 100 млн. евро

Шефът на VW AG: Новите еконорми са смъртоносни за бранша ни

Шефът на концерна Volkswagen AG Мартин Винтеркорн е на мнение, че налагането на още по-строги еконорми за новите автомобили е смъртоносно за цялата промишленост. Пред журналисти на автосалона в Париж топ мениджърът бе категоричен, че всеки редуциран грам СО2 коства на производителя 100 млн. евро.
Шефът на VW AG: Новите еконорми са смъртоносни за бранша ни
Мартин Винтеркорн. Снимка: Ройтерс

Винтеркорн предупреди институциите в Европа, които регулират тези въпроси, че пазарът на електромобили, хибриди от типа plug-in и други екологични превозни средства още не е сформиран и клиентите продължават масово да купуват автомобили с двигатели с вътрешно горене. Според него Европейската комисия е прибързала с налагането на задължителна норма от 95 г/км СО2 след 2020 г.

„Всеки грам, който сме принудени са съкратим, струва на нашия концерн 100 млн. евро – твърди Винтеркорн, цитиран от агенция Automotive News Europe. – Ние сме принудени да инвестираме тази сума, без да имаме дори най-малка идея кога тя ще започне да се изплаща. Най-лошото е, че в Брюксел (б.а. - там е централата на ЕС) сега обмислят още по-жестоки норми след 2020 г.“

В Париж босът на VW AG каза още, че концернът с пълна сила се приближава до изпълнение на целта, която си е поставил – 10 млн. продадени автомобила през 2014 г. Това е с цели 4 години по-рано от предварително планирането.  Освен това най-големият производител в Европа през тази година отбеляза още едно постижение – производството на 200-милионния си автомобил.

Още по темата:
Водещи компании закъсняват с постигане на екологични норми

Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво

Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 13 rate down comment
    пак до Дошо ( преди 9 години )
    Май забравяш какво си чел преди не толкова дълго време!Най-много проблеми ще имат японците от Honda,Mazda u Suzuki,както и корейците отHyundaiЯсно ти е написано,че Fiat не е решил проблемите с еконормите и е излишно да лъжеш и да си измисляш "факти",защото си елементарен и лесен за опровергаване!А сега вече ти е ясно,защо всички производители правят напълно ел.автомобили - единствено за бонуса да продължат 2 2-3 год. традиционото си поизводство!
  • #7
    10 rate up comment 4 rate down comment
    до Дошо ( преди 9 години )
    От 2021 г. нивото на вредните емисии СО2 трябва да бъде не повече от 95 гр/км. и това кара повечето производители да разработват нови технологии и двигатели, които да им позволят да се вместят в тези норми. Според изследването компаниите Volvo, Toyota, Peugeot/Citroen, Renault, Ford и концернът Daimler ще успеят да се справят още през 2021 г., докато Volkswagen Group и Nissan ще трябва да побързат, за да успеят.В списъка обаче има и доста производители, за които се твърди, че няма да успеят. Те са предимно от Азия - в Sizuki ще са готови през 2023 г., Hyundai и Mazda - през 2025 г., а Honda - едва през 2027 г. Тези компании съвсем наскоро обявиха, че ще си партнират именно в областта на иновационните екологични решения.Що се касае до FIAT и BMW - при тях закъснението няма да е проблем, защото освен предвижданите санкции за производителите, които не се справят с изискванията, има и облаги. За да се добере до тях, дадена автомобилна компания трябва да има в гамата си електромобил или хибрид, който може да се зарежда от електропреносната мрежа. Ако това условие бъде изпълнено, фирмата получава "суперкредит", според който има право да продължи да произвежда поне още 2 години автомобили, чието ниво на СО2 е със 7.5 гр/км по-високо от позволеното.
  • #6
    8 rate up comment 12 rate down comment
    FIAT!? ( преди 9 години )
    Ами те произвеждат само 500/с няколко модификации/Пунто,МиТо и Джулиета. А дали моделите на Chrysler ги покриват? А на Ferrari,Maserati,Cheroky,Wrangler? A Dodge? По тази логика моделите на VW и Skoda са ги покрили преди Fiat.А да не би този проблем да е решен приToyota Tundra ,Hilux,Land Cruiser,Nissan Patrol.За американските модели на GM u Ford даже въпроса не стои.Сега "пищим" от цената на "зелената енергия",пак в следствие на подобни недомислия на чиновниците.После ще "пищим" и за това
  • #5
    21 rate up comment 5 rate down comment
    Мдаа ( преди 9 години )
    Не съм Дошо, просто написах какво мисля! И стига сте си избивали комплексите на лични! Карам сравнително нова кола, която не е от ВФ и не съм принципно протим ВФ но съм против като потребител да ме правят на *** и да плащам като евроданъкоплатец за джоб-пара на шефовете на ВАГ!
  • #4
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ами хайде почвайте дружината на маломощните прахосмукачки и щастливи кокошки.Ннатиск подкупи ,лобита ако е необходимо сменете ги.Те отдавна не са на тоя свят умствено.Мислят само безумия и инфантилщини.Последното над което мъдрят е пълна забрана на ДВГ (!!) Колко бих желал да видя целият побъркан глокник на веслата на 300 метров контейноровоз на път за китай.Половината на веслата другата на платната да прави вятър.
  • #3
    26 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    FIAT, покриха тези норми още през 2006год., какво се правят VW, на ощипани......??????За тези норми, се знае отдавна.......НЕКАДЪРНИЦИ=VW......
  • #2
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    с грандоманията да правят масово W12 във всяка марка освен шкода ще им е трудно да покрият нормитеама нали трябва да стряскат финансово симпатичните с огромни цифри
  • #1
    25 rate up comment 13 rate down comment
    Мдаа ( преди 9 години )
    Или може би причината е, че не могат да се справят с или без държавна субсидия? Интересно е как обаче другите производители го правят. Или Брюксел трябва да мисли първо за ВАГ?