IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водещи компании закъсняват с постигане на екологични норми

Сред тях са BMW, FIAT и повечето азиатски производители

Водещи компании закъсняват с постигане на екологични норми

През 2021 г. в Европейския съюз влизат нови изисквания за нивата на вредни емисии СО2, които отделят в атмосферата новите автомобили. Това накара организацията Transport & Environment, която следи за тяхното изпълнение от автомобилните производители, да направи свое проучване за това как се готвят компаниите. То показва, че ако продължава да се движи със същите темпове италианската компания FIAT ще закъснее с покриването на стандартите с около година, докато BMW - с цели три.
Водещи компании закъсняват с постигане на екологични норми
Компаниите, които имат plug-in електромобил в гамата си, получават отсрочка за новите норми

От 2021 г. нивото на вредните емисии СО2 трябва да бъде не повече от 95 гр/км. и това кара повечето производители да разработват нови технологии и двигатели, които да им позволят да се вместят в тези норми. Според изследването компаниите Volvo, Toyota, Peugeot/Citroen, Renault, Ford и концернът Daimler ще успеят да се справят още през 2021 г., докато Volkswagen Group и Nissan ще трябва да побързат, за да успеят.

В списъка обаче има и доста производители, за които се твърди, че няма да успеят. Те са предимно от Азия - в Sizuki ще са готови през 2023 г., Hyundai и Mazda - през 2025 г., а Honda - едва през 2027 г. Тези компании съвсем наскоро обявиха, че ще си партнират именно в областта на иновационните екологични решения.

Що се касае до FIAT и BMW - при тях закъснението няма да е проблем, защото освен предвижданите санкции за производителите, които не се справят с изискванията, има и облаги. За да се добере до тях, дадена автомобилна компания трябва да има в гамата си електромобил или хибрид, който може да се зарежда от електропреносната мрежа. Ако това условие бъде изпълнено, фирмата получава "суперкредит", според който има право да продължи да произвежда поне още 2 години автомобили, чието ниво на СО2 е със 7.5 гр/км по-високо от позволеното.

Именно това е основната причина почти всяка компания в момента да се старае да пуска на пазара електромобили, пък дори и те да бъдат копие или разработка на друг производител. В изследването на Transport & Environment тези суперкредити не са отчетени, което означава, че повечето компании няма от какво да се притесняват.
 

0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Много интересно - международена организация публикува официално изследване, че вероятно Фиат ще закъснеят с прилагане на екологичните норми, а Бай *** казва, че Фиат са най-екологичната марка в Европа, според мен изводъдт е че с това мислене или България не е за света или обратното ...
  • #27
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Еххххххп, не е проблем Co2, те и кравите го отделят. Проблем е канцерогенните отпадъци от нафтата На Европа е дадена "честа" да гори основно нафтата. Иначе само товарния транспорт в света не може да похарчи всичката произведена нафта. В същото време бензина в световен план не достига. Ама на Морозо и баба Перкел им дреме на гащите че мрем от рак. Тъжна Европа.
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Хех, а тоя канцерогенник Golf Trendline TDI BlueMotion 1,6 l TDI дори не може да покрие ЕВРО6, защото е с 117,3 mg/km азотни окиси и 0,03 mg/km сажди. За ЕВРО6 лимитите са съответно 80 mg/km и 0,005 mg/km. Това ли са им най-екологичните модели на ВАГ? Пълен та.ак!За сравнение, чистия Аурис хибрид е с 6 mg/km азотни окиси и НУЛА сажди.
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    "хибридите на Lexus и Infiniti са с по високи емисии от сравними немски автомобили (хибриди и не-хибриди)"Егати "ентусиаст"-а... Lexus IS300h - 99гр/км СО2. Кой немски дизел от същия клас го може това? Никой. Lexus GS300h - 109гр/км СО2.
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 9 години )
    ***Ваг ентусиаст - не лъжи!!!Кажи кое е по-високо?***Виж 13 мнения по надолу - човека ти го е написал. Но понеже знаеш само япоснки и не можеш да прочетеш.
  • #23
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тойота един дизел не могат да направят. Обединяват се с всички други японци. Отчаян ход. Няма да ги спаси.
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ваг ентусиаст - не лъжи!!!Кажи кое е по-високо?
  • #21
    5 rate up comment 5 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 9 години )
    ***как може Тойота, инфинити и т.н. да предлагат хибриди с по 200-400 коня и ниски вредни емисии? ***На тойота за хибрид 200-400 коня не съм чувал a хибридите на Lexus и Infiniti са с по високи емисии от сравними немски автомобили (хибриди и не-хибриди)
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    fito do fito falsh ( преди 9 години )
    Простено ти е невежеството некадърно !пак да напомня На времето бях писал тук,че Алфа Ромео ще е малкото Ферари.
  • #19
    3 rate up comment 8 rate down comment
    fito ( преди 9 години )
    На времето бях писал тук,че Алфа Ромео ще е малкото Ферари- смяха ми се,минуси яко. Сега се видя, че са били прави. И *** за зеле не става от тях. Моля да извините невежеството ми!