IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното

Несъответствието ни ощетява със средно по 450 евро за година, сочи проучване

Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното

Автомобилите по пътищата на Европа отделят с около 38% повече вредни СО2 емисии от обещаното, съобщава Bloomberg, цитирайки проучване, обхващащо 2013 година. Тъй като вредните емисии са обвързани с потреблението на гориво, това несъответствие между официалните характеристики на автомобилите и реалните стойности ощетява както потребителите, така и околната среда.
Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното
Разликата между официалните данни и реалността става все по-голяма. Снимка: Ройтерс

По-високите вредни емисии и респективно по-високото потребление на гориво са ощетили собствениците на автомобили със средно по 450 евро през 2013 година, сочи докладът на Международния съвет за чист транспорт (ICCT).

"Има голямо разминаване между лабораторните резултати на даден автомобил и това, което той демонстрира на пътя", се казва в информацията. Причините за това са няколко - трудните за постигане цели, лошо дефинираните стандарти, както и недостатъчно ефективните технологии.

Разминаването между официалните данни за даден автомобил и реалните му показатели не е нещо ново. През 2001 година обаче разликата е била едва 8%, отново в ущърб на клиента и околната среда.

"Увеличаващото се несъответствие не само бърка в джоба на потребителя, но и усложнява до голяма степен въвеждането на по-строгите изисквания. През последните 10 години екологичните стандарти ставаха все по-строги, но както изглежда спазването им е било най-вече на хартия", твърдят експертите.

Припомняме, че от 2021 г. в Европа ще влязат в сила още по-строги стандарти. Те предвиждат продаваните от дадена компания автомобили да имат средни нива на CO2 от не повече от 95 г/км. В момента показателят е около 130 г/км.

Още по темата:
Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво
Водещи компании закъсняват с постигане на екологични норми

 

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ощетявали ги били с 450 евро ама като в страни като англия заради фалшивата стойност за въглероден диоксид те вкарат в ниска данъчна категория може и да си ги избиеш
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    разликата идва и от задръстванията като застанеш в една колона буквално 1 километър (в голям европейски град) как няма да ти се вдигне градскотоизвънградския разход се смята при 90 км/100 по цивилизования свят карат основно по магистрали с доста над 90 (в не цивилизования карата по обикнвения път с доста над 90)
  • #8
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    еййййй голяма работа са промитите от германска пропаганда мозъци!!!! ти им викаш - лъжат ви със заводския разход, а те от 9 кладенеца вода ти вадят да ти обясняват, че вурстовете били невинни?!?! е няма толко прос народ заклевам се!
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Баварец, точно тия производители лобират за точно тия стандарти за емисии и разход. Защо според теб в щатите стандартите са съвсем различни защо един и същ модел има по-висок разход в САЩ и с 20-30%.
  • #6
    14 rate up comment 2 rate down comment
    GTE ( преди 9 години )
    Бях чел статия, че шофиорите във Финландия, Норвегия, Швеция и Дания, декларират че разхода на колите им е около и под подадените от производителите стойности. Това обясняваха, че се случва там, защото нравите са много спокойни, ограниченията са ниски, а глобите са драконовски, процент от годишните доходи и почти никой не си позволява дори и невинни нарушения.
  • #5
    5 rate up comment 10 rate down comment
    nafta power ( преди 9 години )
    Ако наистина искат да опазят околната трябва да спрат да изсичат горите да замърсяват с найлонови торбички и др. битови отпадъци да направят двигателите по икономични тези глупости за хибриди електрички слънчеви панели модата ще им отмине бързо.Във всяко нещо се използва петрол разберете просто трябва да се ползва по икономично. А ако спрат изгорелите газове растенията как ще фотосинтезират? Какъв е смисъла да зареждаш 5 часа и да караш 30 минути за мен лично това са абсолютни измишльотини.
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    b.b. ( преди 9 години )
    Тези разходи давани от производителите са ако караш бабешката. Но кой кара така!? Повечето шофЕри се правят на транспортери или на бързи и яростни и тогава няма как колата ти да се движи по този начин и да гори 6 градско и 4 извънградско. ;)Ако успеят да накарат хората да карат бабешката, тогава може и да се постигнат тези разходи.
  • #3
    14 rate up comment 10 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    производителите не са виновни - те тестват точно по определени стандарти и няма как да лъжат зза това. както обикновено виновни са чиновниците, които са въвели стандартите за тестване на разхода - които нямат нищо общо с реалното каране в града или на магистрала
  • #2
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Интересно! И кво ще обясняват производителите сега на верните си фенове :)
  • #1
    19 rate up comment 16 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    Гнусваген са първи и в тази негативна класация. С най-много и най-безобразно и нагло лъжат те.