IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното

Несъответствието ни ощетява със средно по 450 евро за година, сочи проучване

Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното

Автомобилите по пътищата на Европа отделят с около 38% повече вредни СО2 емисии от обещаното, съобщава Bloomberg, цитирайки проучване, обхващащо 2013 година. Тъй като вредните емисии са обвързани с потреблението на гориво, това несъответствие между официалните характеристики на автомобилите и реалните стойности ощетява както потребителите, така и околната среда.
Колите в Европа харчат с 38% повече от обещаното
Разликата между официалните данни и реалността става все по-голяма. Снимка: Ройтерс

По-високите вредни емисии и респективно по-високото потребление на гориво са ощетили собствениците на автомобили със средно по 450 евро през 2013 година, сочи докладът на Международния съвет за чист транспорт (ICCT).

"Има голямо разминаване между лабораторните резултати на даден автомобил и това, което той демонстрира на пътя", се казва в информацията. Причините за това са няколко - трудните за постигане цели, лошо дефинираните стандарти, както и недостатъчно ефективните технологии.

Разминаването между официалните данни за даден автомобил и реалните му показатели не е нещо ново. През 2001 година обаче разликата е била едва 8%, отново в ущърб на клиента и околната среда.

"Увеличаващото се несъответствие не само бърка в джоба на потребителя, но и усложнява до голяма степен въвеждането на по-строгите изисквания. През последните 10 години екологичните стандарти ставаха все по-строги, но както изглежда спазването им е било най-вече на хартия", твърдят експертите.

Припомняме, че от 2021 г. в Европа ще влязат в сила още по-строги стандарти. Те предвиждат продаваните от дадена компания автомобили да имат средни нива на CO2 от не повече от 95 г/км. В момента показателят е около 130 г/км.

Още по темата:
Въвеждат по-точен метод за измерване разхода на гориво
Водещи компании закъсняват с постигане на екологични норми

 

0 от 500
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до: KLASIKA ( преди 9 години )
    За някой неща си прав,но не за всичко.Ауто Билд нямат интерес да дават реален разход на хибридите или просто правят така теста,че те да харчат повече.Специално за хибрида Приус говоря.При техните тестове изкараха разход 6/100,а после на продължителният тест 100 000 км.разхода падна на 5,1/100.И това не е съвсем реално,защото са го карали често по аутобаните на максимална скорост.Много ясно,че при такава ще гори много.Предназначението на хибрида е да го караш умерено,за да имаш нисък разход.
  • #19
    7 rate up comment 4 rate down comment
    KLASIKA ( преди 9 години )
    Порше Панамера-хибрид 3,6 ха-а ха !ИМА ЛИ БЕНЗИН, НЕ МОЖЕ ДА ХАРЧИ ПОД 9 ЛИТРА ГРАДСКО ,АКО ЩЕ ДА Е 300 КИЛА КОЛАТА И ДА ИМА ПОЛОВИН ЦИЛИНДЪР СЦЕПЕН НА ЧЕТВЪРТИНКИ *****АКО ИМА БЕНЗИН ,ИМА РАДОСТ МАМА И ИМА ГАМА !!!****,НО НЯМА ИКОНОМИИ***ИМА ЛИ ДИЗЕЛ МАМА,НЯМА ГАМА И НЯМА РАДОСТ МАМА !!!,ИМА ИКОНОМИИ,НО ПО НЯКАКВИ МАФИОТСКИ ТАЙНИ ПРИЧИНИ -ГОРЕ ОТ СВИШЕ РЪКОВОДСТВОТО ГО ДЪРЖАТ НА ВИСОКА ЦЕНА ПО ПРИКРИТИ ПРИЧИНИ*****АКО ИМА ХИБРИД ,ТО НИ ПРАВЯТ НА МАЙМУНИ И НИ ОБЯВАТ РАЗХОДИ НА ГОРИВО ОТ АЛИСА В СТРАНАТА НА ЧУДЕСАТА ХА-ХА *****АУТО-БИЛД СА ДЪЛБОКО ВЪЗМУТЕНИ ,ЗАЩОТО ТЕСТВАХА ВСИЧКИ ХИБРИДИ-КУПЕТЕ СИ ТОЗИ БРОЙ И ЩЕ ПАДНЕТЕ ОТ СМЯХ И ГНЯВ,РАЗБИРА СЕ КОЙТО Е ПОВЯРВАЛ ????*****АЗ САМО СЕ СМЯХ МАЛКО,ЗАЩОТО МИ Е ЯСНО И ГЛЕДАМ С ШИРОКО ОТВОРЕНИ,А ТАКА ВСИЧКО СЕ ВИЖДА********ЕДИНСТВЕНО Е ТЕСЛА,АМА ТАМ БАТЕРИИ ПОД НАЕМ,ПЪК НЕ ЗНАМ КВО СИ И ЕДИ ЩО СИ ,ПЪК ТУЙ ВРЪЩАШ,ОНУЙ УЖКИМ ГО ВЗИМАШ /ПО-ТЪНКО/,КАТО ПОЛЗВАТЕЛ ,НАЛИ?-ЪМХЪ МИ ДА *****НЕ МЕ Е ЯД,ЧЕ МЕ ЛЪЖАТ АМИ МЕ Е ЯД,ЧЕ МИСЛЯТ,ЧЕ ИМ ВЯРВАМ ****ЪМХЪ****И НАКРАЯ КАТО ТЕГЛИШ ЧЕРТАТА ЯЗЪК ТИ,ЧЕ НЕ ПЛАЩАШ ДАНЪЦИ И СИНЯ ЗОНА КАТО ТИ ИЗЛИЗА КОЛКОТО ТРИ МАУБАЧА ****ЪМХЪ ****-АЙДЕ ПО-ПОЛЕКИЧКА КАЗВАЙ ТОВА ЪМХЪ БРЕ,ТИ СЕ ОЛЯ*****ЪМХЪ***ТОВА Е МАМА ,ТОВА Е ЯСНАТА ГАМА!!!ДОКАТО НЕ ИЗЧЕРПАТ ГОРИВОТО ПЕТРОЛНИТЕ КОМПАНИИ НЯМА ДА ИМА СЕРИОЗНА АЛТЕРНАТИВА,ЗАЩОТО ИГРАЯТ МИЛИАРДИ !!!!*****САМО НИ НАМАМВАТ С ПЛАТЕНИ РЕКЛАМИ НА УЖ ХИБРИДИ И ЕЛЕКТРИЧКИ ХА-ХА КОГАТО ГОРИВОТО СЕ ИЗЧЕПИ ТОГАВА НЕ ГИ МИСЛЕТЕ ПЕТРОЛНИТЕ КОМПАНИИ!!!ОТСЕГА СА СЕ ПОДГОТВИЛИ ЗА АЛТЕРНАТИВНИ ДВИГАТЕЛИ,ВЛОЖИЛИ СА МИЛИАРДИ ЗА РАЗРАБОТКИ,ЛИЦЕНЗИРАЛИ СА ГИ ТАЙНО,ТЕ ЩЕ СА МОНОПОЛИСТИ,ЩЕ ГИ ДАДАТ НА ПРОЦЕНТ И НАИЗПЛАЩАНЕ НА АВТОМОБИЛНИТЕ ФИРМИ И ПАК ЦЕНИТЕ ЩЕ СА ВИСОКИ НА КОЛИТИ ИМЕННО КАКТО СЕГА И ИМЕННО ПО СЪЩАТА ПРИЧИНА В КОМБИНА ********ДРЕМЕ ИМ ЗА ЗЕМЯТА И ПРИРОДАТА СЕГА!!!КАТО СВЪРШИ БРЪМ,БРЪМ ТОГАВА УЖ ЩЕ ВДИГНАТ ШУМ ***ЪМХЪ,СТИГА УЛЯ СЕ***ДОТОГАВА НИ СЕ ПРИСМИВАТ С ХИБРИДИ И ТУИМДЪЛДИ И ТУИМБЪЛДИ****АМА НЕКА ВЯРВАТ МАЙМУНИТЕ,ТРУДНО СЕ СТАВА ЧОВЕК******
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Върл Левскар ( преди 9 години )
    Вие Дрианов , знаете колко сте прав и аз го признавам .Обаче истината е , че не се прави така вече .И търговците на автомобили цитират това , което им се представя .Ние пък "берем" плодовете - горчиви естествено .
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    drianov ( преди 9 години )
    Проблемът е че стандартната схема за тестване е погрешна - никой не може да провери дали е верен или грешен посоченият разход защото АБСОЛЮТНО никой не кара по NEDC цикъла. Аз искам да се върне старата схема за мерене при 90 кмч 120 кмч извънградско. Така ако аз искам да проверя разхода ми излизам на магистрала при нормални външни условия и меря - това е! Защо го махнаха???? За градско винаги можеха да наложат тестова схема от 20 пъти тръгни спри през 500 метра...
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Върл Левскар ( преди 9 години )
    Огненакръв !Уважително мнение на толерантен шофьор прочетох . Достойно ! Браво !Искам да споделя сВсички , че не случайно писах за стендовете . Не си спомням от кое списание го сканирах , но като служител в автосервиз го оставих в приемната .Потресаващ резултат . Не остана екземпляр .Другото е , че зареждайки на изхода на Бургаз до София не мога да си позная колата . Става по-щура от мен и с по-нисък разход от 0 до 835м надморска .Изводите са Ваши !
  • #15
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Fireblood ( преди 9 години )
    Вероятно истината е някъде по средата..... между данните на производителите и стила на шофиране на всеки шофьор! Няма да уточнявам каква марка автомобил управлявам, целта не е реклама....... автомобила гори точно колкото е по-каталог, в отделни случаи дори по-малко!!! Е.....разбира се карам спокойно и рядко надвишавам разрешената скорост.... също така без причина не ускорявам и не спирам рязко. Та.... мисля, че причината не е в производителите на автомобили, или поне не само в тях.
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Върл Левскар ( преди 9 години )
    Pазхода на гориво се измерва на стендове и оттам идва разликата .Няма никакво каране по задръствания и различни пътища .За горивото *** коментар не трябва и да има .Продават ни ПЪЛЕН *** .ХАУ ! Аз казах.
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    даже в ECU-то на някой коли са заложени специални карти - разпознава че е в тест и започва да кара с бедни смески за да постигне нисък разход. е това вече са си хитрини на производителите.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    не знам дали производителите лобират. а за новите ниски норми за изгорели газове пак ли те лобират? няма как да са те. но дори да е така - тея европейските депутати за какво са? така че политиците и чиновници са виновни. стандарта за тест е на стенд - колата изобщо не се движи реално. дори съпротивлението на въздуха го няма. никога не можеш да се постигне в реално каране. никога!
  • #11
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Алекс ( преди 9 години )
    Огромно значение за разхода е така нареченото шофиране с предвиждане на ситуациите. Когато познаваме пътя и знаем че наближаваме кръстовище без предимство или виждаме червен светофар настъпването на газта е пълно безумие. Също така, когато караме извънграда и знаем, че следва баир е правилно да настъпим газта предварително, а не когато ни падне скороста в баира и да доускоряваме по стръмното.