IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Голям не само на размери

Изпробвахме европейската кола на годината във версия комби - Peugeot 308 SW

Голям не само на размери

Френската компания Peugeot, която е представена предимно на пазара в Европа, изпитваше остра нужда от нов модел, който да я измъкне от кризата на континента. Такъв модел не само се появи, но и заслужи най-високото отличие в автомобилна Европа - "Кола на годината 2014". Това е Peugeot 308, чиято версия комби екипът ни изпробва.

Новият Peugeot 308 SW може да бъде определен с няколко думи - просторен, икономичен, изключително комфортен и нестандартен. Той е базиран на хечбека 308 и по обичай носите инициалите SW.
Голям не само на размери
Вътрешно пространство

Просторът в кабината и водещото в класа багажно пространство се дължат на увеличеното с 11 см. междуосие спрямо хечбека 308. Размерите на модела обаче остават сравнително компактни - 4585 мм дължина, 1804 мм широчина и 1471 мм височина. Но това е само привидно. В купето на 308 SW има предостатъчно място за петима възрастни, а багажникът, чийто обем е 610 литра, е равен с този на Skoda Octavia Combi и отстъпва единствено на Honda Civic Tourer.

Успешният микс от компактни външни размери и просторен интериор се дължи на новата платформа EMP2. Благодарение на нея моделът е по-лек с цели 140 кг. от своя предшественик, носещ същото име. А това се отразява положително не само на пътното поведение, но и на потреблението на гориво.
Голям не само на размери
Малък, но мощен и икономичен двигател PureTech

Новият Peugeot 308 SW е снабден с напълно нова гама двигатели, покриващи нормите на стандарта Евро6. При бензиновите мощността е от 130 к.с. до 156 к.с., с емисии на СО2 от 109 г/км. Дизеловата гама се простира от 92 к.с. до 150 к.с., с емисии на СО2 от едва 111 г/км.

Peugeot от край време е популярна с икономичните и мощни дизелови двигатели, които предлага. Сега обаче налице са и напълно нови бензинови двигатели с турбо. Именно такъв мотор предпочетохме да изпробваме. Той е от серията PureTech, има само 3 цилиндъра и обем от 1.2 литра, но генерира 130 к.с. и 230 Нм, които са налични още при 1750 об/мин.
Голям не само на размери
Двигателят определено изумява с динамика, особено ако шофьорът знае, че под капака на колата има мотор със само три цилиндъра. Двигателят спокойно може да бъде сравнен с двулитров атмосферен мотор, но само по отношение на тягата. Разходът му е съизмерим с компактен дизел.

През март тази година екип на френската компания успя да регистрира потребление от само 2,85 л/100 км, като измина 1 810 км с един резервоар със средна скорост от 57 км/ч. Ние почти удвоихме постигнатото от тях потребление, но тестът ни протече главно по магистрала, като средната ни скорост бе малко над 100 км/час.

Разход от 5.5 л/100 км, какъвто регистрирахме ние, е повече от приемлив за бензинов комби автомобил от сегмент С. Особено при магистрално шофиране с четирима души на борда.
Голям не само на размери
Не потреблението на гориво обаче е това, което впечатлява най-много. Динамиката на малкото моторче определено ще ви накара да се усмихнете, независимо дали ускорявате от място или правите изпреварване с висока скорост. Да, при ниски обороти двигателят е малко нервен, но щом кракът ви свикне с педала на газта, всичко си идва на мястото.

Не на последно място е и тихата и изключително добре балансирана работа. Обикновено двигателите с три цилиндъра генерират повече шум, но новият PureTech работи много тихо, без каквито и да било вибрации.

Зад волана

Дойде ред и на черешката на тортата при новото 308 SW - комфортната кабина. Тя издига автомобила на съвсем различно ново. Трудно ще откриете машина в този ценови сегмент, която да предлага по-добра возия и по-добра шумоизолация. Те са съизмерими с това, което сме свикнали да очакваме от по-скъпи возила.

Основната заслуга отново е на платформата EMP2. Освен всичко друго, архитектурата предоставя и по-нисък с 20 мм център на тежестта, което определено се усеща при по-динамично шофиране. Настройката на окачването е по-скоро неутрална, но колата се държи много добре в завои, а същевременно окачването предоставя отлично усещане при движение по лош път.
Голям не само на размери
Комбито 308 SW е обзаведено със същия интериор, с който разполага и хечбека 308. Той се нарича i-Cockpit и съставен от четири основни елемента: компактен волан, табло на нивото на очите, висока централна конзола и голям сензорен 9,7’’ екран. Тези нововъведения вероятно няма да допаднат на всеки, не и от първото влизане в колата. Истината обаче е, че те вършат работа - уредите се виждат по-добре, воланът е удобен за всякакви пътища, а дигиталната централна конзола оставя усещане за автомобил от по-висок клас.

Дисплеят, с който се командват почти всички функции на автомобила, е с висока резолюция и добре подреден, но при пътуване през нощта заслепява. Има възможност за изключването му, но ние не успяхме да открием бързо меню за регулиране на яркостта. Иначе, френският комби автомобил предлага качествени и меки на допир материали, удобни седалки, множество ниши за предмети и предостатъчно пространство.
Голям не само на размери
Дебют с комбито прави и новата система със спортен режим. Бутонът за включването й е разположен до скоростния лост, като изисква да бъде задържан за няколко секунди. Технологията прави педала на газта по-чувствителен, променя работата на двигателя и трансмисията, като освен това осветява в червено контролните уреди.

Заключение

С новото поколение 308 SW френската компания е успяла да създаде една наистина силна алтернатива на останалите предложения в този сегмент, сред които е и миналогодишният носител на отличието "Автомобил на годината в Европа" - VW Golf. Този път обаче моделът на Peugeot не се опитва да подражава, а залага на свой собствен характер - технологичен и различен. А най-важното е, че оставя усещане за автомобил от по-висок клас.

Това, което може да очаквате от новото комби на френската марка, е комфортна возия, отлично поведение на пътя, качествени материали, голям багажник, нисък разход на гориво и нестандартно подреден просторен салон.
Голям не само на размери
Цени

Цените в България започват от 30 707 лв. с ДДС. Екземплярът, който изпробвахме ние, струва 49 170 лв. с ДДС. Тестовият автомобил е с ниво на оборудване Allure, като разполага с допълнителните опции: навигация, преден и заден парктроник+City Park, достъп до автомобила и запалване без контактен ключ, панорамен стъклен покрив, SPORT PACK.

Снимки: Automedia.bg / Peugeot

Тагове: peugeot 308 peugeot 308 sw
0 от 500
  • #53
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Момче, имах предвид, че тогава нямаше от къде да получиш информация. Ти тогава от къде черпеше инфо да те питам? Бил ли си роден изобщо? Говоря за преди 2000 г. Като си нямал от къде да се информираш си купил всички модели коли и си разбрал всяка колко струва от собствен опит ли? Говоря по принцип, но изказването ти е много тъпо. Замисли се малко! Човек, ако е малко умен, може да пресее инфото в нета и да прецени кое е читаво и кое не. Когато нямаш инфо е невъзможно да купиш всички коли
  • #52
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Ммммм, да... ( преди 9 години )
    "Преди да навлезе масово интернета" Момче, преди да навлезе масово интернета- целият СВЯТ беше тотално различен! Някога хората си купуваха и ползваха един продукт и САМИ проверяваха ПРЕДИМСВА и НЕДОСТАТЪЦИ!!! Сега не е така. Сега хората само четат "рецензия" или "впечатления" за нещо си и после или го ВЪЗХВАЛЯВАТ или го ОПЛЮВАТ... И то при факта, че никога не са го виждали или докосвали... Коментара е принципен и няма нищо общо със статията!
  • #51
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    продължение:негов колега имаше същото Пежо, но с 1,6 ХДИ мотора. Уж много по-икономично, но не би. Ходиха 2-те семейства на море и караха заедно. Оказа се, че разхода им е почти един и същ. Друг е въпроса, че на брат ми 2,0 ХДИ върви доста повече от анемичния 1,6. Така, че някой ако си мисли, че като си вземе 1,6 ще е на голяма далавера. Нищо подобно. Хем много гори, хем не върви. Проблемите с турботата не са лъжа. Има ги масово. За другите кусури да не продължавам, че ще стане много дълго...
  • #50
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Някой тук се опитват да ни убедят, че триците са брашно. Извинявайте, но по всички класации за качество и надеждност на дъното са френските и италиански коли. Преди да навлезе масово интернета, за да видя как са нещата съм имал коли и от двете държави. Бяха евтини и хората се лъжехме, но после проблеми и само проблеми. Брат ми си купи нопво 307 преди време и не спря да го прави. Още гаранционно беше. Пък за разхода да не говорим. Уж икономични, а под 6/100 не падаше. 2.0 ХДИ мотора имаше.
  • #49
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Само по принцип... ( преди 9 години )
    "Аз на германците им вярвам." Добре, продължавай да им вярваш!!! " Маслената магистрала в блока, която влиза в турбото, била прекалено близо до изходния колектор." Това си го прочети най-малко 100 пъти!!! (нали ти си го писал!!!)Госпожице, изходният колектор, е свързан с главата на двигателя, която се намира НАД блока на мотора и е уплътнена с ГАРНИТУРА! Това колко "близко" ти се струва до маслопровода ДОЛУ в блока на мотора? На другите коли турбото да не би да е в багажника...
  • #48
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Ех шкумба! ( преди 9 години )
    Даже от 7ца и ес класа е по-просторно....и от майбах....бе това май е най-просторнта кола и не гледайте там какво пишат тез от бмв. Няма 3ки ,5ци, пежото е символ на простор и премиум.
  • #47
    5 rate up comment 3 rate down comment
    v-1 ( преди 9 години )
    Карал сам хеч бек версията, и мога да кажа, че наистина в купето материалите са на доста високо ниво, материала на централната конзола е от мека пластамаса. Единственатото нещо, което не ми хареса е позицията на волана и до някъде, че всичко се управлява от тъч скриин конзолата, но това е въпорс на вкус!Също 1.6 дизеловия двигател ми се видя малко тромав. И само между другото, повечето мнения са от хора, които най-вероятно даже не са я виждали на живо тази кола! Ама това не ме учудва.... :)
  • #46
    9 rate up comment 4 rate down comment
    ss ( преди 9 години )
    явно не си се возил или карал такова пежо, аз съм 190 см и зад мене седят 3ма човека без проблем, ама как да обясниш на професора с данните за широчината, като има и дължина в схемата, и да просторно е sw, даже по просторно от бмв 5ца, което е по-широко, и е90ка и е39ка, които са по широки, ама кат седнеш вътре не е като да гледаш данните !
  • #45
    3 rate up comment 7 rate down comment
    до Старшина ( преди 9 години )
    Ами понеже си писал, че 307 било просторно. Е, няма как да е просторно с тази ширина. Или ти от Фиат Уно "скачаш" на 307. Ясно, чукам на дърво да не изпадам като теб!
  • #44
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пичове, махнете си розовите очила. Прочетете за слабостите на дизеловите 307 и 308. Според германците, проблемите с бързо износващите се турбини на пежата бил конструктивен гаф. Маслената магистрала в блока, която влиза в турбото, била прекалено близо до изходния колектор. От там се нагрявала и маслото се спичало там и постепенно запушвало масловода. И пишеше, че от Пежо знаят за проблема, но все още не вземат мерки. Ставаше въпрос за 1.6 , 2.0 и 2.2 HDi. Аз на германците им вярвам.