IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Голям не само на размери

Изпробвахме европейската кола на годината във версия комби - Peugeot 308 SW

Голям не само на размери

Френската компания Peugeot, която е представена предимно на пазара в Европа, изпитваше остра нужда от нов модел, който да я измъкне от кризата на континента. Такъв модел не само се появи, но и заслужи най-високото отличие в автомобилна Европа - "Кола на годината 2014". Това е Peugeot 308, чиято версия комби екипът ни изпробва.

Новият Peugeot 308 SW може да бъде определен с няколко думи - просторен, икономичен, изключително комфортен и нестандартен. Той е базиран на хечбека 308 и по обичай носите инициалите SW.
Голям не само на размери
Вътрешно пространство

Просторът в кабината и водещото в класа багажно пространство се дължат на увеличеното с 11 см. междуосие спрямо хечбека 308. Размерите на модела обаче остават сравнително компактни - 4585 мм дължина, 1804 мм широчина и 1471 мм височина. Но това е само привидно. В купето на 308 SW има предостатъчно място за петима възрастни, а багажникът, чийто обем е 610 литра, е равен с този на Skoda Octavia Combi и отстъпва единствено на Honda Civic Tourer.

Успешният микс от компактни външни размери и просторен интериор се дължи на новата платформа EMP2. Благодарение на нея моделът е по-лек с цели 140 кг. от своя предшественик, носещ същото име. А това се отразява положително не само на пътното поведение, но и на потреблението на гориво.
Голям не само на размери
Малък, но мощен и икономичен двигател PureTech

Новият Peugeot 308 SW е снабден с напълно нова гама двигатели, покриващи нормите на стандарта Евро6. При бензиновите мощността е от 130 к.с. до 156 к.с., с емисии на СО2 от 109 г/км. Дизеловата гама се простира от 92 к.с. до 150 к.с., с емисии на СО2 от едва 111 г/км.

Peugeot от край време е популярна с икономичните и мощни дизелови двигатели, които предлага. Сега обаче налице са и напълно нови бензинови двигатели с турбо. Именно такъв мотор предпочетохме да изпробваме. Той е от серията PureTech, има само 3 цилиндъра и обем от 1.2 литра, но генерира 130 к.с. и 230 Нм, които са налични още при 1750 об/мин.
Голям не само на размери
Двигателят определено изумява с динамика, особено ако шофьорът знае, че под капака на колата има мотор със само три цилиндъра. Двигателят спокойно може да бъде сравнен с двулитров атмосферен мотор, но само по отношение на тягата. Разходът му е съизмерим с компактен дизел.

През март тази година екип на френската компания успя да регистрира потребление от само 2,85 л/100 км, като измина 1 810 км с един резервоар със средна скорост от 57 км/ч. Ние почти удвоихме постигнатото от тях потребление, но тестът ни протече главно по магистрала, като средната ни скорост бе малко над 100 км/час.

Разход от 5.5 л/100 км, какъвто регистрирахме ние, е повече от приемлив за бензинов комби автомобил от сегмент С. Особено при магистрално шофиране с четирима души на борда.
Голям не само на размери
Не потреблението на гориво обаче е това, което впечатлява най-много. Динамиката на малкото моторче определено ще ви накара да се усмихнете, независимо дали ускорявате от място или правите изпреварване с висока скорост. Да, при ниски обороти двигателят е малко нервен, но щом кракът ви свикне с педала на газта, всичко си идва на мястото.

Не на последно място е и тихата и изключително добре балансирана работа. Обикновено двигателите с три цилиндъра генерират повече шум, но новият PureTech работи много тихо, без каквито и да било вибрации.

Зад волана

Дойде ред и на черешката на тортата при новото 308 SW - комфортната кабина. Тя издига автомобила на съвсем различно ново. Трудно ще откриете машина в този ценови сегмент, която да предлага по-добра возия и по-добра шумоизолация. Те са съизмерими с това, което сме свикнали да очакваме от по-скъпи возила.

Основната заслуга отново е на платформата EMP2. Освен всичко друго, архитектурата предоставя и по-нисък с 20 мм център на тежестта, което определено се усеща при по-динамично шофиране. Настройката на окачването е по-скоро неутрална, но колата се държи много добре в завои, а същевременно окачването предоставя отлично усещане при движение по лош път.
Голям не само на размери
Комбито 308 SW е обзаведено със същия интериор, с който разполага и хечбека 308. Той се нарича i-Cockpit и съставен от четири основни елемента: компактен волан, табло на нивото на очите, висока централна конзола и голям сензорен 9,7’’ екран. Тези нововъведения вероятно няма да допаднат на всеки, не и от първото влизане в колата. Истината обаче е, че те вършат работа - уредите се виждат по-добре, воланът е удобен за всякакви пътища, а дигиталната централна конзола оставя усещане за автомобил от по-висок клас.

Дисплеят, с който се командват почти всички функции на автомобила, е с висока резолюция и добре подреден, но при пътуване през нощта заслепява. Има възможност за изключването му, но ние не успяхме да открием бързо меню за регулиране на яркостта. Иначе, френският комби автомобил предлага качествени и меки на допир материали, удобни седалки, множество ниши за предмети и предостатъчно пространство.
Голям не само на размери
Дебют с комбито прави и новата система със спортен режим. Бутонът за включването й е разположен до скоростния лост, като изисква да бъде задържан за няколко секунди. Технологията прави педала на газта по-чувствителен, променя работата на двигателя и трансмисията, като освен това осветява в червено контролните уреди.

Заключение

С новото поколение 308 SW френската компания е успяла да създаде една наистина силна алтернатива на останалите предложения в този сегмент, сред които е и миналогодишният носител на отличието "Автомобил на годината в Европа" - VW Golf. Този път обаче моделът на Peugeot не се опитва да подражава, а залага на свой собствен характер - технологичен и различен. А най-важното е, че оставя усещане за автомобил от по-висок клас.

Това, което може да очаквате от новото комби на френската марка, е комфортна возия, отлично поведение на пътя, качествени материали, голям багажник, нисък разход на гориво и нестандартно подреден просторен салон.
Голям не само на размери
Цени

Цените в България започват от 30 707 лв. с ДДС. Екземплярът, който изпробвахме ние, струва 49 170 лв. с ДДС. Тестовият автомобил е с ниво на оборудване Allure, като разполага с допълнителните опции: навигация, преден и заден парктроник+City Park, достъп до автомобила и запалване без контактен ключ, панорамен стъклен покрив, SPORT PACK.

Снимки: Automedia.bg / Peugeot

Тагове: peugeot 308 peugeot 308 sw
0 от 500
  • #73
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    френски ***, какво повече да кажа.
  • #72
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Hdi ( преди 9 години )
    2.0 Hdi 136 к.с. гори яко 6,5-7 извънградско 8.5-10 градско, върви много яко 340 Nm пали си гумите и не е много проблемен. Старите 2.0 hdi 90 и 110 к.с. горят по-малко 4.5-5.5 извънградско и вървят по-малко изобщо не са проблемни. 1.6 hdi 90 и 110 к.с. мирише нафтата 4-5 извънградско обаче е спънат и е супер проблемен. 1.4 Hdi направо връща нафта 3.5-4/100. И да се стараеш повече от 5/100 не можеш да го накараш да гори. Умрял е напълно обаче е безпроблемен.
  • #71
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бумеранг ( преди 9 години )
    Оказа се, че колата не иска да работи с тях и ....... сложих си стария! Това е!!!
  • #70
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Бумеранг ( преди 9 години )
    Прочетох някои неща и ще ви кажа следното: Имам 307, 1,6 дизел 109 кончета, комби! За разхода - при средна скорост 55 км. сьм стигал до 3,3 на борд компютър - мисля че има 0,400 грама разлика в +.При здраво каране по магистралата реални - 5/100. Градското е около 6.5 - 7/100. Данните са с климатик. На 185 000 смених съединител, като демферният маховик можеше да изкара още 20-30 000. За сега съм доволен, но дано да караме все така без големи проблеми! А, дава грешка на дебитомера, но смених два..
  • #69
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да дерзаят франсетата, имат още много хляб да изядат докато стигнат япончетата и германците. А френските фенчета какво се вълнуват не знам, любимите им немци са назад с няколко обиколки и още тракат с дизелчета. Отговори +4 Положителни: 7 Отрицателни: 3
  • #68
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Имам Partner 2.0 дизел 90 или 92 коня, не го знам точно, от 2002 г. Прави среден разход около 6/100, напълно реален. Много багаж съм пренесъл с него, но честно казано до там му свършват качествата. Вози като каруца и блъска като дъска по дупките. *** са близко разположени и трудни за натискане. Съединителя е с жило, голяма трагедия. На 171 000 км. и скоро ще му е третата смяна. Моторът не е ремонтиран, но от смяна до смяна отиват 1-1.5 литра масло. Турбото е на път. Това е истината.
  • #67
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Важното е ти да си повярваш. Истината няма значение за теб.
  • #66
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Лондончанина ( преди 9 години )
    Интересно, в семейството има още един лъв Partner 2,0 hdi 92 hp, още по-интересното градски разход от 4,7 как Ви звучи? Нереално нали, по-скоро гадно но айде преглътнете го, върши си работата баничарката , мирише нафтата и не се интересува къде се намира сервиза. Поздрави
  • #65
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Ss ( преди 9 години )
    Спора е безмислен явно, едно си баба знае, едно си бае, spritmonitor и брат ти ше си ги преместя в другия крачол, сигурно всички писали в темата са се наговорили и лъжат, ай със здраве ще си карам разпадащото се на 300к, тясно, лакомо пежо
  • #64
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За Лондон не знам, но в София Пежо 307 2.0 ХДИ 136 к.с. харчи лятото 8/100, а зимата 9/100. Това е нормално каране без настъпване. С повечко настъпване и първи по светофарите отива на 10/100. Приказките за това колко много били икономични, как само миришели нафтата и други подобни само на маса. Там можете да пуснете приказките как турбото било вечно, как маховика не се сменя или ако се смени струва, колкото мешана скара с 3 бири или пък дюзите как не се скапват никога. Абе най-малко 500 000 км.