IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Голям не само на размери

Изпробвахме европейската кола на годината във версия комби - Peugeot 308 SW

Голям не само на размери

Френската компания Peugeot, която е представена предимно на пазара в Европа, изпитваше остра нужда от нов модел, който да я измъкне от кризата на континента. Такъв модел не само се появи, но и заслужи най-високото отличие в автомобилна Европа - "Кола на годината 2014". Това е Peugeot 308, чиято версия комби екипът ни изпробва.

Новият Peugeot 308 SW може да бъде определен с няколко думи - просторен, икономичен, изключително комфортен и нестандартен. Той е базиран на хечбека 308 и по обичай носите инициалите SW.
Голям не само на размери
Вътрешно пространство

Просторът в кабината и водещото в класа багажно пространство се дължат на увеличеното с 11 см. междуосие спрямо хечбека 308. Размерите на модела обаче остават сравнително компактни - 4585 мм дължина, 1804 мм широчина и 1471 мм височина. Но това е само привидно. В купето на 308 SW има предостатъчно място за петима възрастни, а багажникът, чийто обем е 610 литра, е равен с този на Skoda Octavia Combi и отстъпва единствено на Honda Civic Tourer.

Успешният микс от компактни външни размери и просторен интериор се дължи на новата платформа EMP2. Благодарение на нея моделът е по-лек с цели 140 кг. от своя предшественик, носещ същото име. А това се отразява положително не само на пътното поведение, но и на потреблението на гориво.
Голям не само на размери
Малък, но мощен и икономичен двигател PureTech

Новият Peugeot 308 SW е снабден с напълно нова гама двигатели, покриващи нормите на стандарта Евро6. При бензиновите мощността е от 130 к.с. до 156 к.с., с емисии на СО2 от 109 г/км. Дизеловата гама се простира от 92 к.с. до 150 к.с., с емисии на СО2 от едва 111 г/км.

Peugeot от край време е популярна с икономичните и мощни дизелови двигатели, които предлага. Сега обаче налице са и напълно нови бензинови двигатели с турбо. Именно такъв мотор предпочетохме да изпробваме. Той е от серията PureTech, има само 3 цилиндъра и обем от 1.2 литра, но генерира 130 к.с. и 230 Нм, които са налични още при 1750 об/мин.
Голям не само на размери
Двигателят определено изумява с динамика, особено ако шофьорът знае, че под капака на колата има мотор със само три цилиндъра. Двигателят спокойно може да бъде сравнен с двулитров атмосферен мотор, но само по отношение на тягата. Разходът му е съизмерим с компактен дизел.

През март тази година екип на френската компания успя да регистрира потребление от само 2,85 л/100 км, като измина 1 810 км с един резервоар със средна скорост от 57 км/ч. Ние почти удвоихме постигнатото от тях потребление, но тестът ни протече главно по магистрала, като средната ни скорост бе малко над 100 км/час.

Разход от 5.5 л/100 км, какъвто регистрирахме ние, е повече от приемлив за бензинов комби автомобил от сегмент С. Особено при магистрално шофиране с четирима души на борда.
Голям не само на размери
Не потреблението на гориво обаче е това, което впечатлява най-много. Динамиката на малкото моторче определено ще ви накара да се усмихнете, независимо дали ускорявате от място или правите изпреварване с висока скорост. Да, при ниски обороти двигателят е малко нервен, но щом кракът ви свикне с педала на газта, всичко си идва на мястото.

Не на последно място е и тихата и изключително добре балансирана работа. Обикновено двигателите с три цилиндъра генерират повече шум, но новият PureTech работи много тихо, без каквито и да било вибрации.

Зад волана

Дойде ред и на черешката на тортата при новото 308 SW - комфортната кабина. Тя издига автомобила на съвсем различно ново. Трудно ще откриете машина в този ценови сегмент, която да предлага по-добра возия и по-добра шумоизолация. Те са съизмерими с това, което сме свикнали да очакваме от по-скъпи возила.

Основната заслуга отново е на платформата EMP2. Освен всичко друго, архитектурата предоставя и по-нисък с 20 мм център на тежестта, което определено се усеща при по-динамично шофиране. Настройката на окачването е по-скоро неутрална, но колата се държи много добре в завои, а същевременно окачването предоставя отлично усещане при движение по лош път.
Голям не само на размери
Комбито 308 SW е обзаведено със същия интериор, с който разполага и хечбека 308. Той се нарича i-Cockpit и съставен от четири основни елемента: компактен волан, табло на нивото на очите, висока централна конзола и голям сензорен 9,7’’ екран. Тези нововъведения вероятно няма да допаднат на всеки, не и от първото влизане в колата. Истината обаче е, че те вършат работа - уредите се виждат по-добре, воланът е удобен за всякакви пътища, а дигиталната централна конзола оставя усещане за автомобил от по-висок клас.

Дисплеят, с който се командват почти всички функции на автомобила, е с висока резолюция и добре подреден, но при пътуване през нощта заслепява. Има възможност за изключването му, но ние не успяхме да открием бързо меню за регулиране на яркостта. Иначе, френският комби автомобил предлага качествени и меки на допир материали, удобни седалки, множество ниши за предмети и предостатъчно пространство.
Голям не само на размери
Дебют с комбито прави и новата система със спортен режим. Бутонът за включването й е разположен до скоростния лост, като изисква да бъде задържан за няколко секунди. Технологията прави педала на газта по-чувствителен, променя работата на двигателя и трансмисията, като освен това осветява в червено контролните уреди.

Заключение

С новото поколение 308 SW френската компания е успяла да създаде една наистина силна алтернатива на останалите предложения в този сегмент, сред които е и миналогодишният носител на отличието "Автомобил на годината в Европа" - VW Golf. Този път обаче моделът на Peugeot не се опитва да подражава, а залага на свой собствен характер - технологичен и различен. А най-важното е, че оставя усещане за автомобил от по-висок клас.

Това, което може да очаквате от новото комби на френската марка, е комфортна возия, отлично поведение на пътя, качествени материали, голям багажник, нисък разход на гориво и нестандартно подреден просторен салон.
Голям не само на размери
Цени

Цените в България започват от 30 707 лв. с ДДС. Екземплярът, който изпробвахме ние, струва 49 170 лв. с ДДС. Тестовият автомобил е с ниво на оборудване Allure, като разполага с допълнителните опции: навигация, преден и заден парктроник+City Park, достъп до автомобила и запалване без контактен ключ, панорамен стъклен покрив, SPORT PACK.

Снимки: Automedia.bg / Peugeot

Тагове: peugeot 308 peugeot 308 sw
0 от 500
  • #63
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до: Лондончанина ( преди 9 години )
    Точно, за да се елиминира субективният фактор от стил на шофиране и мястото, където се кара се поглежда spritmonitor и ти става ясно горе-долу какъв е реалният среден разход. Там се споделят много разходи от милиони километри и се елиминира също евентуалната грешка от неправилно замерване или просто от манипулативни данни на хора заинтересовани да симулират нисък разход. Та в случая имаме среден разход на модела 307 6,5/100. На брат ми му харчеше средно 6,2. Та на кого да вярвам сега да попитам
  • #62
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лондончанина ( преди 9 години )
    Знам, че ще се заядете и смен, но да Ви кажа не сте прави да плюете доброто комби, не случайно е кола на годината, като не Ви харесва - карайте каквото Ви харесва. Относно разхода - много зависи от стила на шофиране и куп други фактори. Аз карам двулитров бензинов мотор с най-високите показатели и се "оплаквам" от разход м/у 7,0-8,9 с пуснат климатик и прочие, градския разход около 9 се отнася за Лондон, не за Узонджово, задръстванията са повече от 2 каруци и 3 камиона...
  • #61
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до: ss ( преди 9 години )
    Моментен разход и под 4/100 можеш да направиш, но среден не можеш. Или искаш да кажеш, че стотиците собственици от spritmonitor лъжат! Аз на тях им вярвам, а на теб не, защото лъжеш и защото лично съм го видял и изпробвал колко харчат икономичните Пежа. Дъргел нямам за каране, но явно ти си с такова нещо щом караш Пежо. Не си мисля, че Пежо са гадни, а знам от опит, че е така. И пак те моля да престанеш да лъжеш! Много са ти плитки и елементарни лъжите.
  • #60
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Стига ми само да прочета как с чип се премахвала турбо дупката и да разбера че тук пишат хора които нямат никакво понятие от автомобили. 500 000 км. правеха Пежаците едно време, а сега на 20-300 000 са пред разпад. Ако бяха много икономични и здрави, таксиджиите щяха да се мятат само на коли от тази марка, а те изобщо не искат да чуят за нея. Разбирам, че си фен на Пежо, но по-полека с лъжите, защото има хора тук, които са имали и знаят за какъв *** става на въпрос.
  • #59
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ss ( преди 9 години )
    110-120 по магистралата и разхода е на лице, има тема във форума , като не вярваш виж там, и на 4 свалям с 90 и темпомат извънгр., караи си дъргела и си мисли пежата колко са гадни
  • #58
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Отворих spritmonitor и погледнах колко им харчат на другите Пежата 307. Гледам дизелите им харчат средно 6,5/100. На теб ли да вярвам или на стотиците хора, които са карали милиони км. общо и са дали реални разходи.Има един единствен постигнал разход 4,73, но неговото е по-скоро грешка и има само 4 зареждания. Всички останали са с разход над 5/100, а има и такива с 8,6-9,2/100. Те сигурно с 300 са карали по твоята логика.Пежата имат добри качества,но изобщо не а цвете и хич не ми ги хвали!
  • #57
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до: ss ( преди 9 години )
    Как си го направил този разход 4,7/100? С 90 сам в колата и галене на газта. Говоря ти за нормално каране и не със 150. Били са със семействата и децата, натоварени за морето. Под 6/100 не са слизали. И колите са купени нови, а не 2-ра ръка. На брат ми беше не 110 к.с. а 136 к.с..Прави разлика!Да кажеш, че 1,6 ХДИ върви повече от 2,0 ХДИ означава само, че ти дори не си влизал в такъв автомобил, а камо ли да си карал. Пак повр=тарям ,че двата двигателя имат почти един и същи разход.
  • #56
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пак лъжи аз преди имах 307 2.0 110 к.с. HDI сега съм с 308 1.6 110 к.с HDI комби. И мога да кажа че този двигател е със сигурност много по пъргав и доста по икономичен единствения недостатък е това че има по голяма турбо дупка но това с един чип може би ще се премахне. Като не ви харесват пежата не ги карайте, но и не си измисляйте глупости има коли на по 500 000 км съм вижал няма проблем с двигателя. Мн. зависи как се кара автомобила.
  • #55
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Истината ( преди 9 години )
    По-добре секънд хендър с 3-4 год мерц или бмв с масаж на седалките и 250 коня отколкото Гъзар с нова кола с 1,4-1,8 асматик с опоскана от екстри версия.
  • #54
    7 rate up comment 1 rate down comment
    ss ( преди 9 години )
    Викаш не бил икономичен 1.6, как ти се струва 4.7 на 100 извън и 6 градско, да и аз мога да постигна 6 извън с 150 км.ч., динамика нямало ти в 110 коня, ако очакваш да ти пукат прешлените от ускорение си се объркал, *** явно пак от 2ра ръка говориш.... проблеми с турбото имало, заповядай в някой сервиз , както писах по надолу съм още с оригиналното на 280 000 км, относно премиума и сравненията с майбах , не мисля, че е уместно