IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Голям не само на размери

Изпробвахме европейската кола на годината във версия комби - Peugeot 308 SW

Голям не само на размери

Френската компания Peugeot, която е представена предимно на пазара в Европа, изпитваше остра нужда от нов модел, който да я измъкне от кризата на континента. Такъв модел не само се появи, но и заслужи най-високото отличие в автомобилна Европа - "Кола на годината 2014". Това е Peugeot 308, чиято версия комби екипът ни изпробва.

Новият Peugeot 308 SW може да бъде определен с няколко думи - просторен, икономичен, изключително комфортен и нестандартен. Той е базиран на хечбека 308 и по обичай носите инициалите SW.
Голям не само на размери
Вътрешно пространство

Просторът в кабината и водещото в класа багажно пространство се дължат на увеличеното с 11 см. междуосие спрямо хечбека 308. Размерите на модела обаче остават сравнително компактни - 4585 мм дължина, 1804 мм широчина и 1471 мм височина. Но това е само привидно. В купето на 308 SW има предостатъчно място за петима възрастни, а багажникът, чийто обем е 610 литра, е равен с този на Skoda Octavia Combi и отстъпва единствено на Honda Civic Tourer.

Успешният микс от компактни външни размери и просторен интериор се дължи на новата платформа EMP2. Благодарение на нея моделът е по-лек с цели 140 кг. от своя предшественик, носещ същото име. А това се отразява положително не само на пътното поведение, но и на потреблението на гориво.
Голям не само на размери
Малък, но мощен и икономичен двигател PureTech

Новият Peugeot 308 SW е снабден с напълно нова гама двигатели, покриващи нормите на стандарта Евро6. При бензиновите мощността е от 130 к.с. до 156 к.с., с емисии на СО2 от 109 г/км. Дизеловата гама се простира от 92 к.с. до 150 к.с., с емисии на СО2 от едва 111 г/км.

Peugeot от край време е популярна с икономичните и мощни дизелови двигатели, които предлага. Сега обаче налице са и напълно нови бензинови двигатели с турбо. Именно такъв мотор предпочетохме да изпробваме. Той е от серията PureTech, има само 3 цилиндъра и обем от 1.2 литра, но генерира 130 к.с. и 230 Нм, които са налични още при 1750 об/мин.
Голям не само на размери
Двигателят определено изумява с динамика, особено ако шофьорът знае, че под капака на колата има мотор със само три цилиндъра. Двигателят спокойно може да бъде сравнен с двулитров атмосферен мотор, но само по отношение на тягата. Разходът му е съизмерим с компактен дизел.

През март тази година екип на френската компания успя да регистрира потребление от само 2,85 л/100 км, като измина 1 810 км с един резервоар със средна скорост от 57 км/ч. Ние почти удвоихме постигнатото от тях потребление, но тестът ни протече главно по магистрала, като средната ни скорост бе малко над 100 км/час.

Разход от 5.5 л/100 км, какъвто регистрирахме ние, е повече от приемлив за бензинов комби автомобил от сегмент С. Особено при магистрално шофиране с четирима души на борда.
Голям не само на размери
Не потреблението на гориво обаче е това, което впечатлява най-много. Динамиката на малкото моторче определено ще ви накара да се усмихнете, независимо дали ускорявате от място или правите изпреварване с висока скорост. Да, при ниски обороти двигателят е малко нервен, но щом кракът ви свикне с педала на газта, всичко си идва на мястото.

Не на последно място е и тихата и изключително добре балансирана работа. Обикновено двигателите с три цилиндъра генерират повече шум, но новият PureTech работи много тихо, без каквито и да било вибрации.

Зад волана

Дойде ред и на черешката на тортата при новото 308 SW - комфортната кабина. Тя издига автомобила на съвсем различно ново. Трудно ще откриете машина в този ценови сегмент, която да предлага по-добра возия и по-добра шумоизолация. Те са съизмерими с това, което сме свикнали да очакваме от по-скъпи возила.

Основната заслуга отново е на платформата EMP2. Освен всичко друго, архитектурата предоставя и по-нисък с 20 мм център на тежестта, което определено се усеща при по-динамично шофиране. Настройката на окачването е по-скоро неутрална, но колата се държи много добре в завои, а същевременно окачването предоставя отлично усещане при движение по лош път.
Голям не само на размери
Комбито 308 SW е обзаведено със същия интериор, с който разполага и хечбека 308. Той се нарича i-Cockpit и съставен от четири основни елемента: компактен волан, табло на нивото на очите, висока централна конзола и голям сензорен 9,7’’ екран. Тези нововъведения вероятно няма да допаднат на всеки, не и от първото влизане в колата. Истината обаче е, че те вършат работа - уредите се виждат по-добре, воланът е удобен за всякакви пътища, а дигиталната централна конзола оставя усещане за автомобил от по-висок клас.

Дисплеят, с който се командват почти всички функции на автомобила, е с висока резолюция и добре подреден, но при пътуване през нощта заслепява. Има възможност за изключването му, но ние не успяхме да открием бързо меню за регулиране на яркостта. Иначе, френският комби автомобил предлага качествени и меки на допир материали, удобни седалки, множество ниши за предмети и предостатъчно пространство.
Голям не само на размери
Дебют с комбито прави и новата система със спортен режим. Бутонът за включването й е разположен до скоростния лост, като изисква да бъде задържан за няколко секунди. Технологията прави педала на газта по-чувствителен, променя работата на двигателя и трансмисията, като освен това осветява в червено контролните уреди.

Заключение

С новото поколение 308 SW френската компания е успяла да създаде една наистина силна алтернатива на останалите предложения в този сегмент, сред които е и миналогодишният носител на отличието "Автомобил на годината в Европа" - VW Golf. Този път обаче моделът на Peugeot не се опитва да подражава, а залага на свой собствен характер - технологичен и различен. А най-важното е, че оставя усещане за автомобил от по-висок клас.

Това, което може да очаквате от новото комби на френската марка, е комфортна возия, отлично поведение на пътя, качествени материали, голям багажник, нисък разход на гориво и нестандартно подреден просторен салон.
Голям не само на размери
Цени

Цените в България започват от 30 707 лв. с ДДС. Екземплярът, който изпробвахме ние, струва 49 170 лв. с ДДС. Тестовият автомобил е с ниво на оборудване Allure, като разполага с допълнителните опции: навигация, преден и заден парктроник+City Park, достъп до автомобила и запалване без контактен ключ, панорамен стъклен покрив, SPORT PACK.

Снимки: Automedia.bg / Peugeot

Тагове: peugeot 308 peugeot 308 sw
0 от 500
  • #33
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Алексадр Макаронски ( преди 9 години )
    "Не мога" се пише отделно, анонимка. Личи си, че си човек "първа ръка", а не като тия. Нали така, първенецо?
  • #32
    4 rate up comment 6 rate down comment
    ss ( преди 9 години )
    карам 307 sw 1.6 hdi 110 коня, изключително икономичен и пъргав двигател, доста просторна кола за класа си, на новото 308 единственото, което ме дразни, че всичко се управлява от дисплей
  • #31
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Забелязвам, чче секъндхендерите хвърлят много усилия да удеждават, най-вече самите себе си, че не са задръстени ***. Оправдава се, че заплатитеим били ниски. Ами именно, за това сте на дъното на хранителната верига. Защото чакате някой да направи нещо за вас, а неможете да се грижите за себе си. С две думи, нямате топки. За това ще карате втора ръка коли, защото сте втора ръкахора. Но вие сиго знаете.
  • #30
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Tanasee, ti ot sektata na gultachi li si breii, Tanasee?
  • #29
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Изглежда добре.Само не мога да разбера защо комби?По-добре миниван.Също толкова дълъг просто с повече обем.А и таблото е къде,къде по футуристично (ситроен С4 например.Сигурно е хубав автомобил.Лично аз бих си купил друг негов събрат - C5.Вози още по-хубаво заради окачването.
  • #28
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Nev ( преди 9 години )
    Не забравяйте, че в повечето европейски развити държави както и Германия в случаите по-долу, дилърите на повечето автопроизводители имат програма, при която ти купуват автомобила на доста сносна цена, за да можеш да си купиш следващия модел и то с доста добра отстъпка за лоялен клиент, нещо, което в БГ още го няма, а съм сигурен, че доста хора биха се възползвали от подобна услуга!
  • #27
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Автомобила е много добър за този клас ако го сравним с майбах ще е като трабант ама ако го сравним с голфу ще е доста по добре. Качвал се пластмаса било айде моляти се добре че са сложи ли снимки да видиш за какво става на въпрос! Ново 308 е много добър автомобил
  • #26
    27 rate up comment 6 rate down comment
    Не си струва ( преди 9 години )
    В Германия карат нови коли само ,че в Германия и в България вноската е 250-400Е. В Гермния чистач взема 2000Е + ,бизнесмен 10 000 Е+ ....това само единия в семейството....и пътищата и горивата са им перфектни!Тук-разбити пътища,крадци, злобари дерат коли,фалшиви консумативи,скапани горива....ТРЯБВА ДА СИ ЛУД да си вземеш нова кола в България.
  • #25
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Значи не бъркайте ситуацията с боя. Не сравнявайте Германеца с Българина. Значи Германеца не е *** да си купува нова кола, но в мига в който заплатата му от 3000 евро стане 300евро, ще видите как ще направят опашка пред автокъщите за автомобили втора ръка. Естествено, че от нова кола по-добро няма. В случая коментираме кое е по изгодно. Защото при заплатите в България всеки трябва да си прави много добре сметките. В Германия един добре оборудван Голф е 20000 евро. Това са 7 средни заплати в Германия. Само че 40000лв. в България са около 100 заплати. За това, именно защото не сме глупави, си правим сметката. Като станат и тука заплатите по 6000лв. средно, ще видиш как масово хората ще минат на нови коли.
  • #24
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Някакъв споменава тик Сивик като пример за интериор. Самият той е пример за автомобилно невежество. Няма тест в който да не критикуват салона на тази хонда. Стряскащо евтин и с почти никаква шумоизолация. Дори АутоБилд писаха, че салона и шумоизолацията на някакъв хюндай са много по-добри това на Сивик. При това хюндая вече бил от 3 години на пазара, не е нов. А пежото в теста беше на последно място. Нормално.