IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Голям не само на размери

Изпробвахме европейската кола на годината във версия комби - Peugeot 308 SW

Голям не само на размери

Френската компания Peugeot, която е представена предимно на пазара в Европа, изпитваше остра нужда от нов модел, който да я измъкне от кризата на континента. Такъв модел не само се появи, но и заслужи най-високото отличие в автомобилна Европа - "Кола на годината 2014". Това е Peugeot 308, чиято версия комби екипът ни изпробва.

Новият Peugeot 308 SW може да бъде определен с няколко думи - просторен, икономичен, изключително комфортен и нестандартен. Той е базиран на хечбека 308 и по обичай носите инициалите SW.
Голям не само на размери
Вътрешно пространство

Просторът в кабината и водещото в класа багажно пространство се дължат на увеличеното с 11 см. междуосие спрямо хечбека 308. Размерите на модела обаче остават сравнително компактни - 4585 мм дължина, 1804 мм широчина и 1471 мм височина. Но това е само привидно. В купето на 308 SW има предостатъчно място за петима възрастни, а багажникът, чийто обем е 610 литра, е равен с този на Skoda Octavia Combi и отстъпва единствено на Honda Civic Tourer.

Успешният микс от компактни външни размери и просторен интериор се дължи на новата платформа EMP2. Благодарение на нея моделът е по-лек с цели 140 кг. от своя предшественик, носещ същото име. А това се отразява положително не само на пътното поведение, но и на потреблението на гориво.
Голям не само на размери
Малък, но мощен и икономичен двигател PureTech

Новият Peugeot 308 SW е снабден с напълно нова гама двигатели, покриващи нормите на стандарта Евро6. При бензиновите мощността е от 130 к.с. до 156 к.с., с емисии на СО2 от 109 г/км. Дизеловата гама се простира от 92 к.с. до 150 к.с., с емисии на СО2 от едва 111 г/км.

Peugeot от край време е популярна с икономичните и мощни дизелови двигатели, които предлага. Сега обаче налице са и напълно нови бензинови двигатели с турбо. Именно такъв мотор предпочетохме да изпробваме. Той е от серията PureTech, има само 3 цилиндъра и обем от 1.2 литра, но генерира 130 к.с. и 230 Нм, които са налични още при 1750 об/мин.
Голям не само на размери
Двигателят определено изумява с динамика, особено ако шофьорът знае, че под капака на колата има мотор със само три цилиндъра. Двигателят спокойно може да бъде сравнен с двулитров атмосферен мотор, но само по отношение на тягата. Разходът му е съизмерим с компактен дизел.

През март тази година екип на френската компания успя да регистрира потребление от само 2,85 л/100 км, като измина 1 810 км с един резервоар със средна скорост от 57 км/ч. Ние почти удвоихме постигнатото от тях потребление, но тестът ни протече главно по магистрала, като средната ни скорост бе малко над 100 км/час.

Разход от 5.5 л/100 км, какъвто регистрирахме ние, е повече от приемлив за бензинов комби автомобил от сегмент С. Особено при магистрално шофиране с четирима души на борда.
Голям не само на размери
Не потреблението на гориво обаче е това, което впечатлява най-много. Динамиката на малкото моторче определено ще ви накара да се усмихнете, независимо дали ускорявате от място или правите изпреварване с висока скорост. Да, при ниски обороти двигателят е малко нервен, но щом кракът ви свикне с педала на газта, всичко си идва на мястото.

Не на последно място е и тихата и изключително добре балансирана работа. Обикновено двигателите с три цилиндъра генерират повече шум, но новият PureTech работи много тихо, без каквито и да било вибрации.

Зад волана

Дойде ред и на черешката на тортата при новото 308 SW - комфортната кабина. Тя издига автомобила на съвсем различно ново. Трудно ще откриете машина в този ценови сегмент, която да предлага по-добра возия и по-добра шумоизолация. Те са съизмерими с това, което сме свикнали да очакваме от по-скъпи возила.

Основната заслуга отново е на платформата EMP2. Освен всичко друго, архитектурата предоставя и по-нисък с 20 мм център на тежестта, което определено се усеща при по-динамично шофиране. Настройката на окачването е по-скоро неутрална, но колата се държи много добре в завои, а същевременно окачването предоставя отлично усещане при движение по лош път.
Голям не само на размери
Комбито 308 SW е обзаведено със същия интериор, с който разполага и хечбека 308. Той се нарича i-Cockpit и съставен от четири основни елемента: компактен волан, табло на нивото на очите, висока централна конзола и голям сензорен 9,7’’ екран. Тези нововъведения вероятно няма да допаднат на всеки, не и от първото влизане в колата. Истината обаче е, че те вършат работа - уредите се виждат по-добре, воланът е удобен за всякакви пътища, а дигиталната централна конзола оставя усещане за автомобил от по-висок клас.

Дисплеят, с който се командват почти всички функции на автомобила, е с висока резолюция и добре подреден, но при пътуване през нощта заслепява. Има възможност за изключването му, но ние не успяхме да открием бързо меню за регулиране на яркостта. Иначе, френският комби автомобил предлага качествени и меки на допир материали, удобни седалки, множество ниши за предмети и предостатъчно пространство.
Голям не само на размери
Дебют с комбито прави и новата система със спортен режим. Бутонът за включването й е разположен до скоростния лост, като изисква да бъде задържан за няколко секунди. Технологията прави педала на газта по-чувствителен, променя работата на двигателя и трансмисията, като освен това осветява в червено контролните уреди.

Заключение

С новото поколение 308 SW френската компания е успяла да създаде една наистина силна алтернатива на останалите предложения в този сегмент, сред които е и миналогодишният носител на отличието "Автомобил на годината в Европа" - VW Golf. Този път обаче моделът на Peugeot не се опитва да подражава, а залага на свой собствен характер - технологичен и различен. А най-важното е, че оставя усещане за автомобил от по-висок клас.

Това, което може да очаквате от новото комби на френската марка, е комфортна возия, отлично поведение на пътя, качествени материали, голям багажник, нисък разход на гориво и нестандартно подреден просторен салон.
Голям не само на размери
Цени

Цените в България започват от 30 707 лв. с ДДС. Екземплярът, който изпробвахме ние, струва 49 170 лв. с ДДС. Тестовият автомобил е с ниво на оборудване Allure, като разполага с допълнителните опции: навигация, преден и заден парктроник+City Park, достъп до автомобила и запалване без контактен ключ, панорамен стъклен покрив, SPORT PACK.

Снимки: Automedia.bg / Peugeot

Тагове: peugeot 308 peugeot 308 sw
0 от 500
  • #23
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Германците сигурно са прости, че си купуват нови коли. И тези селяни, които държат на всяка цена колата им (стара, естествено) да е германска, си мислят, че това ги причислява към клуба на белите хора. Само ако знаеха германците как ги коментират, нямаше да погледнат немско. Смятат ги за ***-клошари. Буквално.
  • #22
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Александр Макаронски ( преди 9 години )
    Донякъде съм съгласен. Но представи си че нещо се счупи на S класа на 5 години извън гаранция. Знаеш цените за ремонт. Според мен не са съпоставими чак толкова топ кола 2ра употреба и чисто нова нисък клас. Аз лично не бих дал съвет на приятел "по-добре си купи 740Li от 2005-та" , който да кажем иска да си купи чисто ново поло.
  • #21
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Andro ( преди 9 години )
    Нова кола си струва за фирмена най-вече, или за лична ако се върти голям пробег. Също така за лична, ако се кара 10 години. Всякакви други врътки да я купя и да я продам след 3 -4 години си е загуба, освен пак казвам, ако не е за бизнес или за голям безпроблемен пробег.Съответно най-изгодно е човек да си закупи 3- 4 годишна кола. Но трябва да има парата кеш. При новата идеята също така е, че лизинга е изгоден. В БГ с изгоден лизинг, застраховката за 5 - 6 годино оскъпява с 40% цената.
  • #20
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Гледал си го и казваш, че салона му е над Пасат и А4..?! Значи лъжеш. Ако беше видял щеше да знаеш, че таблото е от пластмаса с имитация на меко покритие, но таккова покритие няма. Повтарям, няма. От първия допир се усеща. А под таблото и вратите, нямам думи. Все едно от легени е материала. Драска с нокът. Това е истината за това пежо.
  • #19
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    То по принцип нова кола никога не си струва. Имаше преди години един тест нова Опел Астра или стара ЕС-класа. Под стара имайте предвид 5 годишна за около 40000лв. и чисто нова Астра за същите пари. Помня, че на всеки 100км. ЕС-класата гълташе по 6лв. отгоре, както и да е след 2г. Гаранцията на Астрата хвръкна и провериха цените на пазара. Оказа се че въпреки по-скъпата поддръжка и по-големия разход на гориво и консумативи. Като ги продадоха втора ръка, Астрата беше загубила много голяма част от цената си и в крайна сметка като ги продадоха, излезе, че ЕС-класата е излязла малко по-евтино, защото беше загубила много по-малък процент от цената си и накрая излезе така, че е по-евтино ЕС-класа на старо, отколкото чисто нова Астра. Мисля, че това е съпоставимо и с това Пежо.
  • #18
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Andro ( преди 9 години )
    И аз го гледах, никак не е евтино, то и на снимките си личи. Салона му е над Пасат или А4, ако така трябва да сравняваме. Може би Мазда 6 и новия Сивик имат една идея по интересен интериор. Но това са все коли в доста по-висок ценови клас.
  • #17
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    49 хил. лв. за пежо в класа на голф...!!! Нокога! За тези пери вземаш нов дизелов Пасат. Извинявай, раазликата е от небето до земята.
  • #16
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Не си струва ( преди 9 години )
    Колата е хубава...друг е въпроса ,че за 49 000 може да се вземе 3-4 год. Бмв 530д или мерц Е 320цди...а те са с пъти повече екстри , по-добри двигатели,окачвне и скорости и след 5 год със сигурност ще струват повече от пежото.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Уточнение. Гледах хечбека. Комби тогава нямаше.
  • #14
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Бил съм на тест-драйв, но не я карах. Седнах вътре, огледах я на спокойствие. Многго евтино, бе хора. Ужас! Не ми хареса и реших, че е загуба на време да я карам.