IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те най-удобни екстри в съвременните автомобили

Някои от тях вече са задължителни за всички модели

10-те най-удобни екстри в съвременните автомобили

10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Пуританите вероятно са на мнение, че без половината от тези допълнителни опции спокойно може да се мине. Някои дори стигат дотам да твърдят, че те излишно разглезват шофьорите. Факт е обаче, че в реалния живот тези екстри са много полезни и вече трудно можем да минем без някои от тях.

Подгряване и вентилация на седалките

Подгряването на седалките се появява за първи път при Cadillac Eldorado през 1958 г., а вентилацията – при Saab 9-5 през 1998 г. Първото изглежда напълно излишно, при това най-вече през студената зима. Тогава шофьорът пали автомобила и 10-ина минути го чака да загрее, докато той самият го чисти от снега. В това време в купето влиза топъл въздух и седалките не са ледени. Въпреки това, няма как да се отрече, че да седнеш в меко и топло кресло, е далеч по-удобно отколкото на твърдите като камък седалки.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Вентилацията на седалките също е много полезна, най-вече при голяма жега. Тогава климатикът не може да помогне заради залепващата за гърба кожена седалка. А не върви да отидеш на бизнес среща с мокра от пот риза. Прохладният въздух от седалката не само помага подобен проблем да бъде избегнат, но и кара шофьорът да се чувства добре при всякакви условия.

Автоматично превключване на светлините от къси на дълги

Тази система се появява през 2009 г. при Mercedes-Benz E-Class, но първите опити са направени още през 50-те години на миналия век с автомобили Cadillac и Oldsmobile. Те са оборудвани със специални датчици, които пращат сигнал за включване на дългите светлини през нощта. Проблемът обаче е, че няма как фаровете да бъдат „научени“ да не заслепяват идващите отсреща водачи.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Едва в началото на първото десетилетие на новия век тази технология става факт. Първоначално фаровете са ксенонови, като се използва сложна система от завеси. Едва след като главните фарове получават светодиоди, нещата се улесняват. При нужда диодите гаснат или се затъмняват, като образуват петно със сложна форма и ясно очертани граници.

Достъп без ключ

Тази технология се появява за първи път през 1989 г. при Mercedes-Benz S-class W220. При нея основното удобство е, че не трябва да вадиш ключа от джоба или от чантата си, а директно протягаш ръка към дръжката и се качваш в автомобила. После сядаш, натискаш бутона и стартираш двигателя.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Всъщност системата Keyless Entry е разработена от специалисти от компанията Siemens през 90-те години на миналия век, като по-късно е продадена на концерна Daimler. Първоначално тя се появява при луксозните автомобили, но в наши дни е широко разпространена. Разбира се, срещу доплащане.

Памет на седалките и волана


Гасиш двигателя и седалката се изтегля назад, а воланът се повдига нагоре. Всичко това улеснява напускането на автомобила. После слагаш ключа и седалката и воланът се връщат в старото си положение. При това могат да бъдат запомнени няколко позиции, което е особено полезно, ако автомобилът се кара от повече хора с различни ръст и килограми.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Тази технология се появява още през 1957 г. при Cadillac Eldorado Brougham. Масово обаче се появява при компанията Lexus, която я предлага като опция на модела си LS в края на 90-те години. По-късно е включена в базовото оборудване на автомобилите.

Навигационна система

Вече почти всеки един нов автомобил се предлага с навигация като опция. За първи път системата се появява през 1986 г. при Toyota Soarer GT-Limited. В ваши дни тя е безценен помощник, когато трябва да стигнеш от точка А до точка Б, особено на непознати места.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Напоследък навигацията бе приспособена за работа с интернет, което е допълнително улеснение, защото може да покаже и къде има задръствания и как е най-лесно да бъдат избегнати. Вярно е, че тази система струва доста скъпо. Далеч по-лесно е да качиш програма за навигация на смартфона си и да я ползваш на пътя.

Следене на „мъртвите“ зони
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Технологията дебютира при Volvo S80 през 2005 г., като е много полезна, защото В-колонката често може да „скрие“ приближаващия автомобил. Той не се вижда нито на вътрешното огледало, нито на страничните, което може да предизвика инцидент. Затова е измислена технология, която следи „мъртвите“ зони и предупреждава шофьора със звуков или светлинен сигнал.

Сензорна система за отваряне на багажника

Тази системата е особено полезна когато ръцете ви са заети с багаж. Трябва само да протегнете крака си под задната броня и капакът на багажника автоматично се отваря.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
За първи път технологията се появи при германските премиум автомобили през 2010 г., но от Ford твърдят, че системата е измислена от тях. Факт е, че във Ford я усъвършенстваха и вече багажникът не само се отваря, но и се затваря.

Проекционен дисплей


През 1988 г. дисплей на предното стъкло се появява при Oldsmobile Cutlass Supreme. Тази система е полезна не толкова заради комфорт, колкото за безопасност при движение. Тя позволява проектирането на актуална информация на предното стъкло или на прозрачен дисплей пред очите на водача. Така на него не му се налага да отмества поглед от пътя.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Първите проекционни дисплеи се появяват на самолетите от Втората световна война, но едва в края на века достигат до автомобилите. Системата дебютира при Oldsmobile, но въпреки това не става популярна. Едва 10 години по-късно е поставена на Chevrolet Corvette, след което е забелязана от всички премиум-марки. Вече е налична и при по-достъпни модели.

Система за кръгово наблюдение

Всички камери и парктроници всъщност представляват допълнителни очи за водача. Те са особено полезни при маневриране в тесни пространства, където всеки сантиметър е много ценен. Системата за кръгово наблюдение обаче помага не само да виждате всичко, което се случва встрани от автомобила, но и предлага поглед отгоре.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
За първи път тази технология се появява при Nissan Elgrand през 2007 г. После системата е приета от Mercedes, BMW, Land Rover, Toyota и Volkswagen, които я слагат на по-скъпите си модели. През 2010 г. обаче Nissan отново изпреварва всички, като предлага системата като опция за по-достъпния Qashqai.

Автоматично затваряне на вратите с вакуум

Няма нужда да се блъска вратата, което често правят жените и малките деца, след като слязат автомобила. Просто леко я побутваш (или съответно я придърпваш, ако си в колата) и за останалото се грижи автоматичната система.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
В наши дни с подобна технология разполагат по-скъпите автомобили, като засега масовата й поява изглежда доста далеч. За първи път обаче вакумът на вратите се появява през 1991 г. при Mercedes-Benz S-class W140.

Снимки: Интернет
 

0 от 500
  • #27
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 9 години )
    Преди 16.06.1903г. В Америка само един на сто е имал автомобил (защото били ужасно скъпи в порядъка на 25 000 долара). Едва след появата на Форд, автомобила става масово произвеждан и една четвърт от Американците имали или могли да си позволят автомобил (струвал около 3000 долара), и 85% от автомобилите в света били Форд.
  • #26
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Една свястна екстра не прочетох. Най-полезната екстра е климатроника.
  • #25
    4 rate up comment 14 rate down comment
    бен ( преди 9 години )
    16 юни 1897 Първото моторизиранно такси, Даймлер-Виктория с табела такси, тръгва в Щутгарт. Фридрих Гринер основава първата компания за таксиметрови превози с автомобили.Бенц & Ко. разработва първия двигателен цилиндър, който Бенц нарича contra engine където цилиндрите са разположени един срещу друг.1 октомври 1898 Даймлер-Моторен-Геселшафт поставя първия 4-цилиндров двигател в автомобил Даймлер Феникс.
  • #24
    3 rate up comment 14 rate down comment
    бен ( преди 9 години )
    1894 Бенц патентова Вело-Моторваген (Velo-Motorwagen), първият автомобил в света.22 юли 1894 Преход на автомобили между Париж и Руан става първото автомобилно състезание. 21 участници стартират, 15 финишират, вкл. девет с лицензираният двигател на Даймлер-Панхард-Левасьор (Daimler Panhard-Levassor).18 март 1895 Даймлер-Моторен-Геселшафт доставя в Кронщат първия в света камион с двуцилиндров двигател, и мощност 4 к.с.1897 Даймлер-Моторен-Геселшафт представлява Феникс. Първият автомобил с предно разположен двигател.
  • #23
    3 rate up comment 13 rate down comment
    бен ( преди 9 години )
    1892 Вилхелм Майбах и Готлиб Даймлер разработват образец на двигател Феникс (Phoenix), който ще започне да бъде поставян в автомобили, камиони, кораби и самолети.26 май 1893 Британският бизнесмен Фредерик Ричард Симс открива Даймлер Мотър Синдикейт АД (Daimler Motor Syndicate Ltd.) в Лондон. Създаването му ознаменува зората на Британската автомобилна промишленост, въпреки че в началото компанията не произвежда автомобили. Карл Бенц получава патент DRP No. 73515 за двойниата кормилна кутия и започва да произвежда автомобилите Виктория. Вилхелм Майбах разработва нова система за подаване на гориво предшественик на днешният карбуратор.
  • #22
    3 rate up comment 13 rate down comment
    бен ( преди 9 години )
    1888 Берта Бенц и двамата и синове Евгений и Ричард тръгват в най-дългото пътешествие в дотогавашната автомобилна история. Тя използва патентованият автомобил на Бенц и пътува от Манхайм до Форзхайм.29 септември 1888 След като, Даймлер лицензира пакет за САЩ, Уилям Стейнвей основава Даймлер Мотър Къмпани (Daimler Motor Company) на Лонг Айлънд, Ню Йорк.1889 Готлиб Даймлер представлява новия двуцилиндров V-образен двигател, с 1,5 конски сили, при 600 оборота в минута.1889 Автомобил Даймлер с метални колела. Следствие на разработката която реализират Даймлер и Майбах поставят метални колела и двуцилиндров V-образен двигател.1890 Вилхелм Майбах построява първият 4-цилиндров двигател. Двигателя е с тегло 153 кг и мощност от 5 к.с. при 620 об/мин.28 ноември 1890 Нотариален сертификат от Щутгарт, Даймлер-Моторен-Геселшафт (Daimler-Motoren-Gesellschaft) е официално регистрирана.
  • #21
    4 rate up comment 13 rate down comment
    бен ( преди 9 години )
    1 октомври 1883 Карл Бенц основава компанията Бенц и Ко. Райнише Газмоторен-Фабрик, Манхейм заедно с бизнесмена Макс Каспар Розе и търговеца Фридрих Вилхелм Еслингер.16 декември и 23 декември 1883 Готлиб Даймлер защитава свой Газов двигател със запалване в горивна камера с патент DRP No. 28022. Също получава патент DRP No. 28243 за системата Регулиране на скоростта на двигателя с помощта на изпускателен клапан. Тези два патента са основата за първият бързооборотен двигател с вътрешно горене.29 август 1885 Даймлер регистрира Reitwagen за газов или бензинов двигател като патент DRP No. 36423.29 януари 1886 За своята триколесна моторна каляска Карл Бенц получава патент DRP No. 37435 свидетелство за раждане на автомобила.1886 Карета с двигател на Даймлер.
  • #20
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Най важната екстра е спирачката.
  • #19
    15 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А и като споменавате Америка имайте предвид, че повечето там инженери и умове са европейски емигранти. Форд е син на ирландец и Белгийка Като започнете от Айнщайн, който бяга от Германия, заради антиеврейските кампании там, минем през Оперхаймер с Атомната бомба, след втората световна война всичките германски учени и инженери с цялото оборудване и заводи са придърпани в САЩ и СССР. Като създават основата на техническата грамотност на САЩ и СССР. Фон Браун създава цялата ракетна програма на САЩ Аполо с която стъпват на луната. Малко хора знаят, че Хитлер е имал през 1944г. пилотирана ракета с двустепенната система А9/А10. Тя е била подготвена за изстрелване от Германия планът се наричал Елстър, пилота е в херметизирана кабина, ракетата напуска земната атмосвера, след което се спуска от космоса към земята и е трябвало да удари Небостъргачи в Ню Йорк Когато слезе достатъчно ниско в атмосверата, пилота трябва да катапултира и така на 30 ноември 1944 г. с подводница бил направен десант на американския бряг. Германските командоси трябвало да монтират радиофар, който да насочи втората степен на ракетата със заряда, но са заловени от ФБР и операцията е прекратена. След войната Оперхаймер с екипа си е изтеглен в САЩ и прави ракетната програма на САЩ а руснаците измъкват чертежите и оборудването от завода за ФАУ-2 и ФАУ-3 в Пенемюнде и после изненадващо се появяват Гагарин с руските ракети "Восток" и "Восход", а те приличали поразително на ФАУ-3. Германеца е голям изобретател и учен. Незнам дали е генетично или е възпитано, но си е така.
  • #18
    5 rate up comment 14 rate down comment
    бен ( преди 9 години )
    29 януари 1886 За своята триколесна моторна каляска Карл Бенц получава патент DRP No. 37435 свидетелство за раждане на автомобила.