IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те най-удобни екстри в съвременните автомобили

Някои от тях вече са задължителни за всички модели

10-те най-удобни екстри в съвременните автомобили

10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Пуританите вероятно са на мнение, че без половината от тези допълнителни опции спокойно може да се мине. Някои дори стигат дотам да твърдят, че те излишно разглезват шофьорите. Факт е обаче, че в реалния живот тези екстри са много полезни и вече трудно можем да минем без някои от тях.

Подгряване и вентилация на седалките

Подгряването на седалките се появява за първи път при Cadillac Eldorado през 1958 г., а вентилацията – при Saab 9-5 през 1998 г. Първото изглежда напълно излишно, при това най-вече през студената зима. Тогава шофьорът пали автомобила и 10-ина минути го чака да загрее, докато той самият го чисти от снега. В това време в купето влиза топъл въздух и седалките не са ледени. Въпреки това, няма как да се отрече, че да седнеш в меко и топло кресло, е далеч по-удобно отколкото на твърдите като камък седалки.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Вентилацията на седалките също е много полезна, най-вече при голяма жега. Тогава климатикът не може да помогне заради залепващата за гърба кожена седалка. А не върви да отидеш на бизнес среща с мокра от пот риза. Прохладният въздух от седалката не само помага подобен проблем да бъде избегнат, но и кара шофьорът да се чувства добре при всякакви условия.

Автоматично превключване на светлините от къси на дълги

Тази система се появява през 2009 г. при Mercedes-Benz E-Class, но първите опити са направени още през 50-те години на миналия век с автомобили Cadillac и Oldsmobile. Те са оборудвани със специални датчици, които пращат сигнал за включване на дългите светлини през нощта. Проблемът обаче е, че няма как фаровете да бъдат „научени“ да не заслепяват идващите отсреща водачи.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Едва в началото на първото десетилетие на новия век тази технология става факт. Първоначално фаровете са ксенонови, като се използва сложна система от завеси. Едва след като главните фарове получават светодиоди, нещата се улесняват. При нужда диодите гаснат или се затъмняват, като образуват петно със сложна форма и ясно очертани граници.

Достъп без ключ

Тази технология се появява за първи път през 1989 г. при Mercedes-Benz S-class W220. При нея основното удобство е, че не трябва да вадиш ключа от джоба или от чантата си, а директно протягаш ръка към дръжката и се качваш в автомобила. После сядаш, натискаш бутона и стартираш двигателя.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Всъщност системата Keyless Entry е разработена от специалисти от компанията Siemens през 90-те години на миналия век, като по-късно е продадена на концерна Daimler. Първоначално тя се появява при луксозните автомобили, но в наши дни е широко разпространена. Разбира се, срещу доплащане.

Памет на седалките и волана


Гасиш двигателя и седалката се изтегля назад, а воланът се повдига нагоре. Всичко това улеснява напускането на автомобила. После слагаш ключа и седалката и воланът се връщат в старото си положение. При това могат да бъдат запомнени няколко позиции, което е особено полезно, ако автомобилът се кара от повече хора с различни ръст и килограми.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Тази технология се появява още през 1957 г. при Cadillac Eldorado Brougham. Масово обаче се появява при компанията Lexus, която я предлага като опция на модела си LS в края на 90-те години. По-късно е включена в базовото оборудване на автомобилите.

Навигационна система

Вече почти всеки един нов автомобил се предлага с навигация като опция. За първи път системата се появява през 1986 г. при Toyota Soarer GT-Limited. В ваши дни тя е безценен помощник, когато трябва да стигнеш от точка А до точка Б, особено на непознати места.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Напоследък навигацията бе приспособена за работа с интернет, което е допълнително улеснение, защото може да покаже и къде има задръствания и как е най-лесно да бъдат избегнати. Вярно е, че тази система струва доста скъпо. Далеч по-лесно е да качиш програма за навигация на смартфона си и да я ползваш на пътя.

Следене на „мъртвите“ зони
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Технологията дебютира при Volvo S80 през 2005 г., като е много полезна, защото В-колонката често може да „скрие“ приближаващия автомобил. Той не се вижда нито на вътрешното огледало, нито на страничните, което може да предизвика инцидент. Затова е измислена технология, която следи „мъртвите“ зони и предупреждава шофьора със звуков или светлинен сигнал.

Сензорна система за отваряне на багажника

Тази системата е особено полезна когато ръцете ви са заети с багаж. Трябва само да протегнете крака си под задната броня и капакът на багажника автоматично се отваря.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
За първи път технологията се появи при германските премиум автомобили през 2010 г., но от Ford твърдят, че системата е измислена от тях. Факт е, че във Ford я усъвършенстваха и вече багажникът не само се отваря, но и се затваря.

Проекционен дисплей


През 1988 г. дисплей на предното стъкло се появява при Oldsmobile Cutlass Supreme. Тази система е полезна не толкова заради комфорт, колкото за безопасност при движение. Тя позволява проектирането на актуална информация на предното стъкло или на прозрачен дисплей пред очите на водача. Така на него не му се налага да отмества поглед от пътя.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Първите проекционни дисплеи се появяват на самолетите от Втората световна война, но едва в края на века достигат до автомобилите. Системата дебютира при Oldsmobile, но въпреки това не става популярна. Едва 10 години по-късно е поставена на Chevrolet Corvette, след което е забелязана от всички премиум-марки. Вече е налична и при по-достъпни модели.

Система за кръгово наблюдение

Всички камери и парктроници всъщност представляват допълнителни очи за водача. Те са особено полезни при маневриране в тесни пространства, където всеки сантиметър е много ценен. Системата за кръгово наблюдение обаче помага не само да виждате всичко, което се случва встрани от автомобила, но и предлага поглед отгоре.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
За първи път тази технология се появява при Nissan Elgrand през 2007 г. После системата е приета от Mercedes, BMW, Land Rover, Toyota и Volkswagen, които я слагат на по-скъпите си модели. През 2010 г. обаче Nissan отново изпреварва всички, като предлага системата като опция за по-достъпния Qashqai.

Автоматично затваряне на вратите с вакуум

Няма нужда да се блъска вратата, което често правят жените и малките деца, след като слязат автомобила. Просто леко я побутваш (или съответно я придърпваш, ако си в колата) и за останалото се грижи автоматичната система.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
В наши дни с подобна технология разполагат по-скъпите автомобили, като засега масовата й поява изглежда доста далеч. За първи път обаче вакумът на вратите се появява през 1991 г. при Mercedes-Benz S-class W140.

Снимки: Интернет
 

0 от 500
  • #47
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Като чета статията се споменават най-често американци и японци. Американците са уникални изобретатели в авто-индустрията. Такива екстри,които са имали техните коли в Европа не са си и мечтали,най-малко пък от мерцедес-копировачите.
  • #46
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Германската инженерна мисъл е в миналото, в настоящето японската инженерна мисъл е водеща в света. Немската инженерна мисъл с ракетите, подводниците и снаряди се видя колко е ефективна в Русия,когато руснаците ги биха, та ги пребиха без да се съобразяват с германската инженерна мисъл. Толкова за германската инженерна мисъл.
  • #45
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В съвременното автомобилостроене всичко се измисля от японците и американците, след това германци и други европейци копират. Единствените производители на модерни хай тек автомобили са японци и американци- Водородни автомобили японски,ел.автомобили японски,американски. Японската инженерна мисъл е водеща в света- най-добрите кораби,най-големите производители на стомана, най-добрата потребителска електроника, най-добрата електроника изобщо, най-добрите индустриални роботи.
  • #44
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    Един ред няма за мощността на мотора,за спирачките ,за окачването,задвижването -все неща които гледах аз докато купувам.---------------------Темата, мой човек, беше за екстрите на автомобила! Сега ми кажи от кога спирачките, окачването и задвижването са екстра? Всъщност е хубаво любимата ти марка да има всички екстри! Примерно един приятел искаше Форд преди време, ама не му дадоха еди какви си екстри и си взе БМВ. В момента кара Инфинити, но каза, че му липсва плавното прибиране на вратите...
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Е аз говорех за себе си. Ключа е с кожен ***, който виси на поне 15 сантиметра. Често се закачаше в коляното и дразни. Освен това беше и от по-простите с копче за имобилайзер, което дразни. И ако не дадеш правилната позиция за имобилайзера, няма палене. да не говорим, че понякога и заяжда, та трябва и чалъм. Зимата не съм успявал да запаля веднага от втория път, защото забравих, че задната врата се отваря и тя с ключ, а там бе стъргалката за лед. паля, гася и втория път чакам да се възбуди акумулатора. За щастие това е Форд и пали при всякакви ситуации зимата. На 8 години е вече оригиналния акумулатор и пак си пали от раз. Ей на това се вика подобрение. Аз тия дни бях писал как се избира кола гледа се тенденцията. А тенденцията при Форд е да оправят и акумулатора и ръждата, за разлика примерно от икономиите при Мерцедес, които сринаха имиджа на тая марка преди десетина години. Някой тук писа, че когато веднъж човек се докосне до всички тия благинки, няма отказване. Какво би казал за блутута и гласовите набирания? Не е ли по-лесно да произнесеш само запаметеното име и да имаш връзка, дори телефона да е в багажника? А не е ли гот да имаш винаги връзка с музикалния плейър на телефона по всяко време на годината нон стоп? Глезотия или не, това ти дава още една възможност за музика след радиото, CD-то, флашката и да кажем хард диска. И никой не иска големи усилия от теб за това. Сега...ако трябва да губя и по 15 минути да търся музика при пътуване...е по-добре да си слушам каквото има, че току виж съм направил произшествие. Иначе това за прозорците е яко. Още по-яко е да ти се включва климатика от телефона или пък самият мотор сутрин, докато се приготвиш за път. Това са все яки неща и не съм съгласен, че трябва да се откажем от тях в името на лоста, липсата на усилвател във волана и спирачките и липсата на синхронизатори в скоростната кутия. Защото ако тръгнем по тая логика да отричаме прогреса, то трябва да се върнем точно до там превключването на скоростите с двойно амбриране във възходяща посока и междинна газ в низходяща. Дълго време съм карал така, защото това бе един навик от училище още. Дори и сега при по-спортно каране си превключвам с междинна газ, но не защото не мога да включа и без нея, а първо за кеф и второ заради липсата на изненади от задницата при превключване на ниска скорост и високи обороти. Та тия неща могат да се правят и с автомобил, бъкан с електроника. Ако не искаш, не ползваш ни ел.стъкла, ни ел.огледала, ни климатик, ни подгрев на стъклата, седалките и волана, ни ЕСП ако си ербап. А ако не искаш да ползваш АБС, просто се научи да зацепваш спирачките точно преди момента на приплъзване, щом имаш бензин в кръвта. Никой не ти пречи да елиминираш всички електронни системи. За целта си има и бушони, ако няма бутони. Но ако искаш да се върнеш към чукчето, наковалнята и вечно проблемния кондензатор, никой не може да ти помогне. Ти просто не си за тая статия и тя не би трябвало да ти привлича по никакъв начин вниманието.
  • #42
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Ламби ( преди 9 години )
    Аз пък от моя ключ на бмв-то мога да си отварям и затварям 4-те прозореца и задното стъкло на багажника.Знаеш ли колко е яко да отиваш към колата и прозорците да се отварят за да излиза топлия въздух.А не да влезеш в парник,или караш си есента на отворени прозорци, слизаш задържаш заключването и прозорците се затварят-няма да стоя вътре и да ръчкам копчета.Така ,че и от ключът има файда.За другото съм съгласен.
  • #41
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Бай Ламбе,прав си. Ако говориш за бъчваря, да, един ред няма, щото не съм писал. Иначе на много други места съм писал, че се реших да взема колата точно заради доста по-комфортното окачване по лоши пътища, заради кормилното управление и заради мястото на водача. Има и други неща заради които смених автомобила. А именно екстрите при стария. тя имаше да кажем само климатик, което може да е добре, но писва след години каране. И аз като някои тук пишех преди, че на хората с бензин в кръвта не им трябва радио. Не им трябва дори и АБС. Ама аз толкова години карах така, че в един момент човек иска някаква промяна. А дали имам бензин в кръвта, само един пример ще дам. Една студена зима бях нощна смяна, но свършихме по-рано и в 2 часа си тръгнахме. По-точно всички си тръгнаха, само аз останах на едно пусто и заснежено кръстовище, където изпразних четвърт резервоар с дрифт. И както беше минус 15 градуса, изведнъж целят бях във вода. Спрях, защото видях как стрелката за гориво бе паднала доста надолу. Това долу горе за час и половина въртене. Иначе, аз много тестове съм писал и качвал в интернет. Дори сега мога да ти дам линкове към поне 3-4, ако искаш и в PDF формат със снимки и видеоклипове. Досега не съм видял нещо подобно да прави някой с бензин в кръвта, както се изразяваш. И не можах да разбера, защо намеси окачване и управление в тема за екстри? Ако някога спорим дали Фиеста има по-добро окачване от Поло примерно, с радост ще се включа. Но тук се говори за глезотийки според някои, а според мен доста полезни екстри. *** ти бензина в кръвта, ако трябва всяка сутрин зимата да стържа 1 сантиметър лед от джама със стъргалка при -20 градуса. *** ти и ръчния ключ за запалване, който постоянно ми закача коляното докато карам. *** ти ръчния ключ, дето по 10 минути на ден поне губиш, за да го навреш някъде и като заяде имобилайзера...*** ти и капачката на резервоара, дето се отваря с ключ или от купето. Виж при Форд как е няма капачка! Хващаш и ръгаш додолу. Пълниш догоре и вадиш. *** ти и ел.джамовете. Имам си ръце, мога да си ги отворя. Макар че имам ел.стъкла, то не смятам тая екстра за нещо върховно. Единственото предимство е, че няма ръчка, която да закача коляното докато карам. Виж, ел.огледалата са полезни и то най-вече, ако си забравил дясното огледало в положение за паркиране, а се налага да се престрояваш. Парктроника е абсолютна простотия, особено тия евтините. Сигурно не е простотия за някой без бензин в кръвта, но който си го има, паркира и с ръчна ако се налага. Вярно, по едно време се бях зарибил да паркирам с ръчна и го практикувах редовно, но после ми дожаля за колата. А за мощността на мотора писах преди по-малко от седмица в една друга тема. Писах, че кола се избира според това, как се чувства човек на шофьорското място и според това какъв мотор му е необходим. Дори писах, че моят мотор го избрах, защото по-маломощния който тествах изобщо не ми допадна. Дори преди време с мен спореха разни типове, как видите ли 82 коня за Фиеста били достатъчни. Глупости на търкалета. Явно не са се качвали на тоя автомобил. Дори и тъпанарите от АБ преди време бяха написали, че 82 коня са добре и стигат, а в друга статия, че 96 коня не толкова. Всеки има право на мнение, а моето е, че в България не се продаваша тогава 120 к.с. мотор, иначе щях да съм с него сега. Сега вече има турбота и пу*ки му майни, но преди просто имаше някакви мотори, избирани за служебни автомобили. Защото на един служебен автомобил не му трябва мощност според чорбаджията. Ако имаше начин, всички щяха да бъдат по 26 коня като Трабант 601S. Айде със здраве. ПП: Бъркаш ме нещо с Ford Fiesta, макар да го познавам :) Не гледай и IP-тата, те не говорят нищо.
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Navigaciqta e izmislena ot Honda.
  • #39
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Ламби ( преди 9 години )
    Разликата м/у мъжете с гориво в кръвта и просто пътниците ще познаете по автомобила. Ето бъчваря е типичен пътник. Един ред няма за мощността на мотора,за спирачките ,за окачването,задвижването -все неща които гледах аз докато купувам.Защото удоволствие на шофьора в един автомобил може да достави само мотора,спирачките и окачването...другото е за пътниците.Това е като смартфона-най-важни са 5-6 неща другите 100ици приложения са пълнеж.
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 9 години )
    mojem da sporim ima li smisul ot tezi extri...za men li4no nai-cennite sa klimatronik i el. djamove, dai boje i pove4e konski sili!!!po-kompiutariziranite extri rano ili kusno 6te budat obedineni i nie 6te stanem putnici v na6i sobstveni 4astni avtobusi, upravlqvani ot izkustven intelekt... e te togava 6te stane ve4e kasapnica po puti6tata!