IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те най-удобни екстри в съвременните автомобили

Някои от тях вече са задължителни за всички модели

10-те най-удобни екстри в съвременните автомобили

10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Пуританите вероятно са на мнение, че без половината от тези допълнителни опции спокойно може да се мине. Някои дори стигат дотам да твърдят, че те излишно разглезват шофьорите. Факт е обаче, че в реалния живот тези екстри са много полезни и вече трудно можем да минем без някои от тях.

Подгряване и вентилация на седалките

Подгряването на седалките се появява за първи път при Cadillac Eldorado през 1958 г., а вентилацията – при Saab 9-5 през 1998 г. Първото изглежда напълно излишно, при това най-вече през студената зима. Тогава шофьорът пали автомобила и 10-ина минути го чака да загрее, докато той самият го чисти от снега. В това време в купето влиза топъл въздух и седалките не са ледени. Въпреки това, няма как да се отрече, че да седнеш в меко и топло кресло, е далеч по-удобно отколкото на твърдите като камък седалки.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Вентилацията на седалките също е много полезна, най-вече при голяма жега. Тогава климатикът не може да помогне заради залепващата за гърба кожена седалка. А не върви да отидеш на бизнес среща с мокра от пот риза. Прохладният въздух от седалката не само помага подобен проблем да бъде избегнат, но и кара шофьорът да се чувства добре при всякакви условия.

Автоматично превключване на светлините от къси на дълги

Тази система се появява през 2009 г. при Mercedes-Benz E-Class, но първите опити са направени още през 50-те години на миналия век с автомобили Cadillac и Oldsmobile. Те са оборудвани със специални датчици, които пращат сигнал за включване на дългите светлини през нощта. Проблемът обаче е, че няма как фаровете да бъдат „научени“ да не заслепяват идващите отсреща водачи.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Едва в началото на първото десетилетие на новия век тази технология става факт. Първоначално фаровете са ксенонови, като се използва сложна система от завеси. Едва след като главните фарове получават светодиоди, нещата се улесняват. При нужда диодите гаснат или се затъмняват, като образуват петно със сложна форма и ясно очертани граници.

Достъп без ключ

Тази технология се появява за първи път през 1989 г. при Mercedes-Benz S-class W220. При нея основното удобство е, че не трябва да вадиш ключа от джоба или от чантата си, а директно протягаш ръка към дръжката и се качваш в автомобила. После сядаш, натискаш бутона и стартираш двигателя.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Всъщност системата Keyless Entry е разработена от специалисти от компанията Siemens през 90-те години на миналия век, като по-късно е продадена на концерна Daimler. Първоначално тя се появява при луксозните автомобили, но в наши дни е широко разпространена. Разбира се, срещу доплащане.

Памет на седалките и волана


Гасиш двигателя и седалката се изтегля назад, а воланът се повдига нагоре. Всичко това улеснява напускането на автомобила. После слагаш ключа и седалката и воланът се връщат в старото си положение. При това могат да бъдат запомнени няколко позиции, което е особено полезно, ако автомобилът се кара от повече хора с различни ръст и килограми.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Тази технология се появява още през 1957 г. при Cadillac Eldorado Brougham. Масово обаче се появява при компанията Lexus, която я предлага като опция на модела си LS в края на 90-те години. По-късно е включена в базовото оборудване на автомобилите.

Навигационна система

Вече почти всеки един нов автомобил се предлага с навигация като опция. За първи път системата се появява през 1986 г. при Toyota Soarer GT-Limited. В ваши дни тя е безценен помощник, когато трябва да стигнеш от точка А до точка Б, особено на непознати места.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Напоследък навигацията бе приспособена за работа с интернет, което е допълнително улеснение, защото може да покаже и къде има задръствания и как е най-лесно да бъдат избегнати. Вярно е, че тази система струва доста скъпо. Далеч по-лесно е да качиш програма за навигация на смартфона си и да я ползваш на пътя.

Следене на „мъртвите“ зони
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Технологията дебютира при Volvo S80 през 2005 г., като е много полезна, защото В-колонката често може да „скрие“ приближаващия автомобил. Той не се вижда нито на вътрешното огледало, нито на страничните, което може да предизвика инцидент. Затова е измислена технология, която следи „мъртвите“ зони и предупреждава шофьора със звуков или светлинен сигнал.

Сензорна система за отваряне на багажника

Тази системата е особено полезна когато ръцете ви са заети с багаж. Трябва само да протегнете крака си под задната броня и капакът на багажника автоматично се отваря.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
За първи път технологията се появи при германските премиум автомобили през 2010 г., но от Ford твърдят, че системата е измислена от тях. Факт е, че във Ford я усъвършенстваха и вече багажникът не само се отваря, но и се затваря.

Проекционен дисплей


През 1988 г. дисплей на предното стъкло се появява при Oldsmobile Cutlass Supreme. Тази система е полезна не толкова заради комфорт, колкото за безопасност при движение. Тя позволява проектирането на актуална информация на предното стъкло или на прозрачен дисплей пред очите на водача. Така на него не му се налага да отмества поглед от пътя.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
Първите проекционни дисплеи се появяват на самолетите от Втората световна война, но едва в края на века достигат до автомобилите. Системата дебютира при Oldsmobile, но въпреки това не става популярна. Едва 10 години по-късно е поставена на Chevrolet Corvette, след което е забелязана от всички премиум-марки. Вече е налична и при по-достъпни модели.

Система за кръгово наблюдение

Всички камери и парктроници всъщност представляват допълнителни очи за водача. Те са особено полезни при маневриране в тесни пространства, където всеки сантиметър е много ценен. Системата за кръгово наблюдение обаче помага не само да виждате всичко, което се случва встрани от автомобила, но и предлага поглед отгоре.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
За първи път тази технология се появява при Nissan Elgrand през 2007 г. После системата е приета от Mercedes, BMW, Land Rover, Toyota и Volkswagen, които я слагат на по-скъпите си модели. През 2010 г. обаче Nissan отново изпреварва всички, като предлага системата като опция за по-достъпния Qashqai.

Автоматично затваряне на вратите с вакуум

Няма нужда да се блъска вратата, което често правят жените и малките деца, след като слязат автомобила. Просто леко я побутваш (или съответно я придърпваш, ако си в колата) и за останалото се грижи автоматичната система.
10-те най-удобни екстри в съвремените автомобили
В наши дни с подобна технология разполагат по-скъпите автомобили, като засега масовата й поява изглежда доста далеч. За първи път обаче вакумът на вратите се появява през 1991 г. при Mercedes-Benz S-class W140.

Снимки: Интернет
 

0 от 500
  • #17
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Триколката на Мерцедес е първия автомобил, но има и четири колесни немски автомобили. В случая става въпрос за съвкупност от открития, които водят до появата на автомобила. Николаус Ото създава двутактовия и четиритактовия двигател. През 1864 заедно с Ойген Ланген основават първата фабрика за двигатели в света. През 1884 година той въвежда и електрическото запалване в двигателите си. Все неща, които са в основата на двигателите и днес. 1885г. Карл Бенц конструира първия автомобил. В цял свят това се приема за рожденната дата на автомобила. Да бил е триколка, но само година по-късно вече е четириколесен с максимална скорост от 16 km/h. През 1892 година Рудолф Дизел патентова подобрения в двигателя на Ото, а през 1897 година създава дизеловия двигател. През 1895 година в Германия е открита първата компания за автобусни превози, използваща автомобили с двигатели с вътрешно горене а през 1898г. Греф & Щифт конструира първият автомобил с предно задвижване, едва по това време Форд започва да прави опити за създаване на собствен автомобил. Но нали се сещаш, че е използвал откритията на немците.
  • #16
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 9 години )
    Скоро всички немски производители ще ваведът в новите си автомобили автоматично включване на мигачите, преди завиване и престрояване, тъй като при 100 000 км тестове на Ауто Билд с автомобили на марките VW, Mercedes, BMW и AUDI специалистите на ДЕКРА са отчели едва няколко включвания на мигачите. Обяснението на ползвателите на автомобилите било, че тъй като колите са бързи и винаги се движат в лявата летна, реално няма нужда да информират никого пред и зад тях, както и че не ги интересува мнението на останалите водачи и ако се наложи ще се разправят по мъжки (дори и жените).
  • #15
    20 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хех, триколката на Карл Бенц ли било първия автомобил? В такъв случай автомобила на Кюно е отпреди него. Като структура и изпълнение, съвременния автомобил е най-близо до първите серийно произведени модели на Форд. Немската хвалипръцковщина няма и никога не е имала покритие..
  • #14
    12 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Интересно, немците дето са винаги с претенции за изобретателност са въвели само 2 от системите, а осталаните са изкопирали.Ми те немците са измислили автомобила, нищо друго да не измислят им стига никой да не може да ги стигне. Някой измислил подгрев на седалките, хубаво, друг духалка в седалката. Ама къде е автомобила, къде екстрите. Екстрите допълват автомобила, но важното е автомобила. Хората отиват да си купят автомобил, пък екстрите може и да ги поръчат, може и да не ги.
  • #13
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    За мен единственото автоматично нещо, което приемам за нормално е скоростната кутия. Автоматични чистачки, автоматични фарове и тем глупости за мен са някакво излишно нещо. Имаме дневни светлини, нека вечер сам реша кога да си пусна фаровете или при дъжд - чистачките. И на каква степен. Като ми се развали сензора на Мерцедеса и направо ме е яд, че нямам ръчна настройка с 6 степени. Безключовото не е супер важно, ако имаш екстрата за автоматичният багажник, докато си с багаж.Според нуждите!
  • #12
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    Така като чета, явно всеки има различна гледна точка и има различни нужди. Баща ми си купи ново БМВ 7, без вентилация на седалките и сега съжалява. Моята кола има вакуум, парктроници и подгряване. Ако можеше да има вентилация този стар модел, бих си търсил кола с него екстри. По-долу някой е писал за автоматични светлини, безключово палене и мъртвата точка. От трите изброени, приемам само мъртавата точка. За мен екстра е нещо, което те предупреждава или предпазва, но НЕ изключва твоята намеса!!!
  • #11
    40 rate up comment 0 rate down comment
    Екстра са екстрите ( преди 9 години )
    Много ми харесаха всичките екстри :) Моята кола няма нито една от тях. Всъщност, като се замисля аз дори нямам кола :(
  • #10
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Интересно, немците дето са винаги с претенции за изобретателност са въвели само 2 от системите, а осталаните са изкопирали. Американците дето според форумните разбирачи са много изостанали са разработили първи цели 5.
  • #9
    23 rate up comment 12 rate down comment
    hawkeye ( преди 9 години )
    Единствената екстра, която ме интересува в автомобила е да има ръчни скорости и волан, другото вече говорим не за автомобил, а компютър в който хората с мижав опит и умения да си купят книжка се возят докато говорят по мобилния, бъркат си в носа и се оглеждат в огледалцето дали има кебапче между зъбите, което са изяли щото са се похвалили по фейсбуук че са на протеинова диета.. кога ще пуснат и автоматични мигачи за ***, които блуждаят по платното мислейки, че са в клозета сами и друсат?
  • #8
    14 rate up comment 30 rate down comment
    MERCEDES ( преди 9 години )
    Само фактът че 1/3 са анонсирани от мерцедес е показател. Тази марка е в пъти над БМВ и Ауди. Макар че карам мазда не мога да отрека че мерцедес е най-добрата марка автомобили.