IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

H6 - мостът към Европа за Great Wall

Произвежданият в България модел вече се продава в страни от ЕС

H6 - мостът към Европа за Great Wall

През поточните линии на завода за автомобили в Ловеч, който бе открит преди две години, вече минаха четири различни модела на китайската марка Great Wall. Петият - H6, който се качи на конвейера наскоро, е моделът, на който производителите възлагат най-големи надежди. Именно той трябва да отвори пазарите на Европа за Great Wall.
H6 - мост към Европа за Great Wall
Едни от първите автомобили Great Wall H6, произведени в Ловеч

Още при първата копка на завода беше ясно, че продукцията му ще бъде предназначена за Европа. Все пак пазарът на България е прекалено малък за капацитета на цял автомобилен завод. Износът на сглобяваните до момента модели - Voleex С10, Hover H5, Steed 5 и Voleex C20R, достигна най-вече до съседните на България страни. Плановете за напълно новия H6 обаче са далеч по-смели. Предвижда се моделът да стъпи на пазарите на Сърбия, Румъния, Чехия и Унгария още преди края на 2014 г. А до 2016 година да бъде наличен на общо 16 европейски пазара, сред които Италия, Чехия, Словакия, Словения, Унгария, Полша, Австрия, Румъния, Албания, Гърция и дори Турция. Става въпрос за сглобени в България автомобили.

Всъщност износът на Great Wall H6 вече започна. Моделът бе представен в Италия, от където дойдоха и първите 200 заявки. Предварителните планове сочат, че към страната ще пътуват по около 150 автомобила на месец. При интерес, износът ще бъде увеличен.
H6 - мост към Европа за Great Wall
Това са европейските пазари, на които H6 трябва да се продава до 2016 г.

В момента във фабриката на Литекс Моторс край Ловеч работят около 200 човека. Предвижда се обаче броят им да расте всяка година, като при пълен производствен капацитет от 50 000 автомобила годишно, заетите в завода може да достигнат 2 000 души. Новите халета, които трябва да бъдат построени през следващите няколко години, ще бъдат предназначени за точково заваряване и боядисване.
H6 - мост към Европа за Great Wall
Една от станциите на поточната линия 

Защо обаче производителите са избрали именно H6 за свой посланик в Европа. Кросовърът е най-модерният и съвременен модел на Great Wall. Той е и най-продаваният SUV в Китай за 2013г., като получи титлата „4х4 автомобил на годината“ в страната. Моделът е и сред основните "виновници" за 48-процентното увеличение в продажбите на SUV автомобили, което Great Wall записа през 2013 г. Освен това търсенето на SUV автомобили в Европа непрекъснато расте.

А заводът край Ловеч е избран, тъй като това е единственото автомобилно съоръжение на компанията, чиято продукция има типово одобрение и сертификация за производство и продажба на автомобили на територията на Европейския съюз. Освен това заводът на Литекс Моторс е отличен за най-добър завод на Great Wall извън Китай в две поредни години – 2012г. и 2013г. Не на последно място, заводът е избран и заради стратегическото разположение на България и сравнително евтината работна ръка.
H6 - мост към Европа за Great Wall
Great Wall H6 получи 5 звезди на китайските краш тестовете, което е най-високата възможна оценка

Дали обаче Great Wall H6 е достоен за Европа? Това само времето може да покаже. Ние ще се постараем да изтъкнем предимствата и недостатъците на модела, които открихме за себе си.

Great Wall H6 е изключително просторен и добре оборудван кросовър. Двигателят му е китайска разработка и се произвежда в Китай. Но компонентите са доставени и произведени от световни фирми. Същото се отнася и за системата за задвижване на четирите колела и цялата периферия на мотора. Двигателят, например, разполага с последно поколение DELPHI Common Rail система, VGT - турбо компресор с променлива геометрия от BorgWarner, последно поколение DPF филтър и EURO 5b+ ниво на вредни емисии. А за задвижването се грижи последно поколение advanced TOD® система за интелигентно 4х4 задвижване, разработена от американския гигант BorgWarner. Сред другите доставчици са компании като Valeo, Bosch, ZF, Johnson Controls, Mahle, Ricardo и др.
H6 - мост към Европа за Great Wall
Поредната проверка за качество

Що се отнася до сглобката, за която отговарят българските майстори, тя е на много високо ниво. Екипът е млад - средната възраст на механиците във фабриката е 19 години, и много амбициран, което определено личи. Качеството на сглобката при H6 не отстъпва на това, което сме свикнали да виждаме при европейските или азиатски автомобили. Няма разминаващи се елементи или пък различни по големина хлабини. Едно просто отваряне и затваряне на вратите на автомобила показва, че в завода край Ловеч качеството е основен приоритет. Всъщност производственият процес в завода се осъществява по японски модел и по-точно по производствената система на Toyota - TPS (Toyota Production System).
H6 - мост към Европа за Great Wall
Мощна струя вода проверява дали уплътненията ще устоят на атмосферните условия

Когато става дума за пътното поведение на H6, трябва да знаете, че той има комфортна настройка. Да, возията е приятно мека, но това се отнася и за поведението в завои. Лично на нас не допадна управлението, най-вече заради прекалено лекия волан. Спирачната система също може да бъде подобрена, тъй като педалът на спирачките се усеща леко твърд.

Иначе, изолацията от шумове е сравнително добра, както и комфортът, който предлагат седалките. Дизайнът също е привлекателен, а оборудването дори на базовите версии е повече от богато. Което обаче се отразява на цената - от 38 990 лв. с ДДС.

Снимки: Automedia.bg

Още по темата:

Great Wall обяви цените на новите си модели

Китайските краш-тестове C-NCAP

Колите от Ловеч тръгнаха

В Кухнята на колите от Ловеч

Тагове: Great Wall great wall h6
0 от 500
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бббб ( преди 10 години )
    Според теб Анонимен Гришата е хвърлил едни 160 милиона лева за едни халета със скъпо струваща техника ей така само за да се внасят готови коли. Голяма глупост си написал в мненията си да знаеш. Не знам кой те е излъгал ама трябва и малко да прочетеш. Ако Грейт уол искаха само да внасят коли в Европа те щяха да си го правят през Италя, където междудругото внасят от около 7 - 8 години. Това ти го казвам ако не си запознат.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бббб ( преди 10 години )
    Анонимен хайде да представиш някоя снимка или видеоматериал а? Аааа да каза по - надолу, че нямаш. Значи твърденията ти са чисти лъжи докато не покажеш доказателства. Думите "от вътрешен човек" не важат. И аз мога да ти кажа, че Бугати го правят в Зимбабве, ама имитирали дейност в Германия примерно. Ти не си четеш глупостите, които пишеш ами и ги повтаряш. Литекс моторс имат пълното право да пускат когото си поискат в завода. Ако вземат да пускат всички, които желаят вътре ще настане анархия
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    do marto8577 ( преди 10 години )
    Гриша Ганчев и към момента е собственик на завода и това го пише пред данъчните и НАП. 70% от завода е собственост на Литекс и е ясно това. Само че ти не правиш разлика между обикновен кредит и заложен кредит. 1. ~ по залог на движима вещ.Кредитор, чието вземане е обезпечено със залог. Кредиторът има право да държи заложената вещ, докато обезпеченото вземане бъде погасено изцяло. Той няма право да си служи с нея, освен ако е уговорено противното. Ако бъде лишен от държането на вещта, той може да иска на основание на своя залог връщането й от лицето, у което тя се намира.Кредиторът има право да се удовлетвори предпочтително от цената на заложената вещ чрез принудително изпълнение върху нея, само ако не я е върнал на длъжника. Предполага се, че вещта е върната, ако се намира у длъжника.2. ~ по залог на вземане.Кредиторът, който има залог върху вземане, е длъжен да извършва всички действия, които са нужни, за да се запази то. Той е длъжен да събира лихвите на заложеното вземане, а ако то стане изискуемо - и главницата.Това, което кредиторът е събрал по силата на предшествуващата алинея, остава у него в залог. Ако е парична сума, тя се влага в банка за обезпечение на кредитора.
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    marto8577 ( преди 10 години )
    сега пак чета безумните глупости на *** по-долу... нямало доказателства, че се правели коли... - МИ ИДЕТЕ ДО ЗАВОДА БЕ, НЕЩАСТНИ *** ЛАЕЩИ, ДИ ВИДИТЕ..... срам ме е,че съм българин и има такива хора, дето цялото им съществуване е един ПАРАЗИТИЗЪМ - злобните им тесни душички се пръскат ако някой успее да изгради нещо.....и говорят ли, говорят убедено без хал-хабер да си нямат от света.....
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Bulgarin ot Germania ( преди 10 години )
    Bravo na Marto8577. Taka trjabva da se misli. Az chak tuk daleche v Germania se godeja s tozi zavod i razpravjem na germancite. Losho, che ima mnogo prosti, zeadlivi i zavestlivi hora v Bulgaria.Inache shtjahme da sme mnogo po.napred kato nacija.
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    marto8577 ( преди 10 години )
    не мога да разбера какви хора сте бе, не разбрахте ли, че няма значение дал ие на гришата, мишата и т.н., важното е, че имаме автопроизводство за пръв път от години! защо не си затраете и спестите тоновете олигофрения! все едно сте от противникова страна и плюете по България и не желаете икономиката да има ръст, т.е. да се вдигне БВП и общия ни стандарт!?! ама какво ли се хабя с празноглави ***, пак казвам, държавата е на тва дередже, щото всичките сте с голямата кошница, а тя празна...пф.
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    marto8577 ( преди 10 години )
    Умнико, първо вземат повече от 500, и второ, не вдяваш ли, че дори и 500 да бяха, пак е повече от 0 ??? как да ти го обясня, *** ли си??? завода за торове в девня за 3 години ли стана трети в света? тоя завод в ловеч е малка фабрика по мащабите в автоиндустрията! и пак е огромен като за малка България! Ти наистина ли си толкова празноглав да разбереш, че независимо каква е тая инвестивия, нея я има, ФАКТ е и други в бранша и не само гледат развитието и това ще привлече и тях....
  • #21
    1 rate up comment 7 rate down comment
    марто ли си ( преди 10 години )
    да не си на хранилка при Литекс моторс бе момче!??? къде е развойната дейност на тоя ЛИТЕКС МОТОРС?? с тия 500 лв заплатки дето ги дава на 80 човека тва ли великото ВИ производство???? ЧЕ то Девня произвеждаше торове изкуствени и бяха на ТРЕТО МЯСТО В СВЕТА!!! Става въпрос за огромни пазари и продукции български не за китайското карго
  • #20
    8 rate up comment 2 rate down comment
    marto8577 ( преди 10 години )
    ако ще най-големите *** да правехме, трябва всеки да е горд и да се хвали, румънците правят дървените дачии и се бият в гърдите, затва ги зачитат и са успешни, продават здраво в цяла европа, а тъпия бай *** вместо да се радва, че някой иска да инвестира в пробитата му държава, гледа само да хули и оплюва! и всички дето са постигнали нещо са далавераджии задължително!!!! тъжното, простаци нещастни, е че дори не осъзнавате колко сте ограничени и плиткоумни.........
  • #19
    7 rate up comment 2 rate down comment
    marto8577 ( преди 10 години )
    мале, че прости хора има! прости и елементарни, по цял ден плюят и после, щото нищо не са направили ,се чудят що нямат 5лв в джоба, а другите, дето имат - само далавераджии са и пак се почва с тяхното хейтване!ДЕ*ИЛИ ТАКИВА, кой и от кого краде в тая инвестиция, ако може да обясните???? кой краде от държавата, като това е частна инвестиция?!? хора работят по цял ден, коли се внасят от китай цели - факт, но също така и се сглобяват, защото едното трябва да изклюва другото?!?!?