IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Mazda3 MPS ще е без турбо

Премиера прави и дизелов MPS

Новата Mazda3 MPS ще е без турбо

Следващото поколение на напомпания хечбек Mazda3 MPS няма да бъде с турбо-мотор, съобщава изданието Auto Express, като се позовава на свой източник в компанията. Вместо досегашния 2.3-литров двигател с турбо, новото поколение ще получи атмосферен агрегат с мощност 200 к.с. и 2.0 литра обем. За първи път ще се появи и дизелов MPS.
Новата Mazda3 MPS ще е без турбо-мотор
Атмосферният двигател ще представлява модифицирана версия на агрегата от семейството SkyActive (165 к.с.), който се поставя на стандартната версия на новото поколение на Mazda3 (на снимката). При MPS-версията максималните обороти на мотора ще бъдат увеличени до 7000. Освен това "напомпаната" тройка ще предлага за първи път и дизелова модификация, която ще се конкурира на пазара с Volkswagen Golf GTD.
Новата Mazda3 MPS ще е без турбо-мотор
Засега няма никакви други подробности за новия модел на японците, но шефът на европейското подразделение на Mazda Джеф Гайтън твърди, че динамиката на мотора при бензиновата версия ще бъде съпоставимa с мощната 260 к.с. версия от предишните поколения на модела (на втората снимка). При нея ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6.1 секунди. При дизела се очаква резултатът да бъде около 6.8 секунди.
Новата Mazda3 MPS ще е без турбо
В същото време Mazda разпространи първи официални снимки на версията седан на модела, която технически почти не се различава от хечбека. Все пак има и разлики, като основната е в багажника. Той е по-малък от този на предишното поколение - 419 л срещу 430 л., но пък в същото време отворът му е със 100 мм по-широк.
Новата Mazda3 MPS ще е без турбо
Освен това седанът Mazda3 е с по-добро аеродинамика от хечбека. Челното съпротивление при него е 0.258 срещу 0.275 на хеча. Колкото до двигателите, те са същите и при двете модификации - атмосферни бензинови мотори 1.5 л (100 к.с.) и 2.0 литра (120 и 165 к.с.), както и турбодизел с обем 2.2 литра (150 к.с.).

Снимки: Mazda
 

Тагове: mazda3 mazda3 mps
0 от 500
  • #6
    11 rate up comment 8 rate down comment
    zoom in ( преди 10 години )
    Малко са дизелите в момента, които могат да се сравняват по динамика и ефективност със Skyactive D на Мазда все пак. Моят го развъртам до 4500 об без проблеми и лети.
  • #5
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Стефан ( преди 10 години )
    Директното усещане от развъртането на мотора е чисто удоволствие, радвам се, че както Феррари и Хонда, Мазда също избраха верния път. Турбото е за слабаците.
  • #4
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дизела ускорява за 6.8 сек. до 100. Не като дръгливата шкода от вчера, наточена версия RS, разбираш ли, а до 100 се тътрузи с 8.1 секунди, смяяях, смяяях..:)))
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 10 години )
    И за мен е странно решение. Като цяло, избягват да слагат турбини на бензиновите двигатели, но досега поне ги предлагаха за MPS-a и така се компенсираха пред по-спортните фенове. За такова директно управление и спортно поведение, каквото винаги са имали всички коли на Мазда, направо си е срамота да не избухнат и с един мощен турбиниран звер.
  • #2
    15 rate up comment 2 rate down comment
    GTE ( преди 10 години )
    Много добре Много добре изглеждащ автомобил, но дали си заслужава 37 000 лева за едно относително средно ниво на екстрите за бензинова или дизелова версия ??? На кратинка е добра, но в Българската джунгла след 100 000 км и 5 години може да и се отразят пагубно. От към стойност е ясно, че няма автомобил, който да има цена освен за собственика му, но въпроса е експлоатацията на това бижу да не го оскъпява с финанси и време за разправии по сервизи. Иначе евала дизайна на 3-та и 6-цата е много на ниво. Интересно звучи 2000 кубика с 200-тата коня. Мисля обаче, че постигнати с турбо могат да означават доста по-ефективен мотор с по-нисък разход. Но пък турбото е консуматив с ресурс до към 150 000 км.
  • #1
    13 rate up comment 6 rate down comment
    груди ( преди 10 години )
    Аааааа, според мен правят грешка премахвайки турбото. Най-малкото, че нов МПС 200 коня ще е доста по-слаб от сегашния МПС - определено ще загубят фенове заради това. Не съм доволен от това им решение, дано се осъзнаят и в крайна сметка да си е турбо мотора.