IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Mazda3 MPS ще е без турбо

Премиера прави и дизелов MPS

Новата Mazda3 MPS ще е без турбо

Следващото поколение на напомпания хечбек Mazda3 MPS няма да бъде с турбо-мотор, съобщава изданието Auto Express, като се позовава на свой източник в компанията. Вместо досегашния 2.3-литров двигател с турбо, новото поколение ще получи атмосферен агрегат с мощност 200 к.с. и 2.0 литра обем. За първи път ще се появи и дизелов MPS.
Новата Mazda3 MPS ще е без турбо-мотор
Атмосферният двигател ще представлява модифицирана версия на агрегата от семейството SkyActive (165 к.с.), който се поставя на стандартната версия на новото поколение на Mazda3 (на снимката). При MPS-версията максималните обороти на мотора ще бъдат увеличени до 7000. Освен това "напомпаната" тройка ще предлага за първи път и дизелова модификация, която ще се конкурира на пазара с Volkswagen Golf GTD.
Новата Mazda3 MPS ще е без турбо-мотор
Засега няма никакви други подробности за новия модел на японците, но шефът на европейското подразделение на Mazda Джеф Гайтън твърди, че динамиката на мотора при бензиновата версия ще бъде съпоставимa с мощната 260 к.с. версия от предишните поколения на модела (на втората снимка). При нея ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6.1 секунди. При дизела се очаква резултатът да бъде около 6.8 секунди.
Новата Mazda3 MPS ще е без турбо
В същото време Mazda разпространи първи официални снимки на версията седан на модела, която технически почти не се различава от хечбека. Все пак има и разлики, като основната е в багажника. Той е по-малък от този на предишното поколение - 419 л срещу 430 л., но пък в същото време отворът му е със 100 мм по-широк.
Новата Mazda3 MPS ще е без турбо
Освен това седанът Mazda3 е с по-добро аеродинамика от хечбека. Челното съпротивление при него е 0.258 срещу 0.275 на хеча. Колкото до двигателите, те са същите и при двете модификации - атмосферни бензинови мотори 1.5 л (100 к.с.) и 2.0 литра (120 и 165 к.с.), както и турбодизел с обем 2.2 литра (150 к.с.).

Снимки: Mazda
 

Тагове: mazda3 mazda3 mps
0 от 500
  • #16
    6 rate up comment 3 rate down comment
    zoom in ( преди 10 години )
    Само в много редки случаи забелязвам, че автоматикът бърза да вдигне предавката, но това не се отразява толкова драстично на ускорението, точно заради високия въртящ момент.
  • #15
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    Не каза дали придърпва? Най-важното нещо за мен! :)
  • #14
    10 rate up comment 3 rate down comment
    RRE Красавеца ( преди 10 години )
    Да си поблъскат главите малко и да направят роторен/ванкелов мотор с по-голям живот, по-нисък ражод на гориво и по-малко вредни емисии и да налазват! Какви са тия глупости?
  • #13
    9 rate up comment 3 rate down comment
    zoom in ( преди 10 години )
    Автоматикът е по-добрия избор за дизеляка, както и дизелът е малко по-доброто окомплектоване за автоматичната трансмисия от бензина. От напълно спряло положение не е най-бързия старт, но след 20км/ч нагоре е истинско удоволствие. Имено заради 420-те Nm има страхотна мощ още от самото начало на всяка предавка. Има режим за ръчни скорости, който спрях да употребявам, след като установих, че с автоматика "се разбираме" перфектно, кога и как да се държи колата.
  • #12
    6 rate up comment 6 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Kato ex sobstvenik na MPS 3 2008,moga da kaja edinstveno,4e tazi novina me natajava:(
  • #11
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Жермани TheConqueror ( преди 10 години )
    Не се съгласявам, че е интересно решение. Не им остана нито един бензинов двигател с принудително пълнене. И аз съм от разочарованите фенове. Поне да беше с сходна мощноста като при старата или като при конклокенцията.
  • #10
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    zoom in, да те питам - дизела ти автоматик ли е или ръчка? Ако е автоматик и аз имам интерес към този автомобил и исках да питам как се представя при смяната на предавките? При бензиновата Мазда 6 с автоматик около 160 коня имаше придърпване при смяната на скоростите и съм доста разочарован. Предполагам, че при дизела нещата са по-различни, заради въртящият момент. Може ли да ми дадеш малко инфо за въпросното СХ-5, защото не всеки ще има възможността да се качи на такова, освен на тест дравй.
  • #9
    7 rate up comment 10 rate down comment
    до zoom in ( преди 10 години )
    Ехааа, развърташ жигулката на баща ти ли, бе патър ***? Така, така, първо на място, после мама да ти плати глоксовете да изкараш книжка и тогава жигулката ще е твоя.
  • #8
    13 rate up comment 2 rate down comment
    OOooo ( преди 10 години )
    спортна кола 2013 с високооборотен атмосферен двигател- Дайте една на мен моля! Жалко че тези двигатели изчезват. Жалко и че новият тайп Р на Сивик ще е с турбо. Японците знаят как се правят обороти
  • #7
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ми, че още по-добре, че ще е без турбо!