IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване

Задвижва се от два електродвигателя в главините на колелата

Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване

Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване
Интегрираните в главините на колелата електрически двигатели се считат за една от най-обещаващите технологии в автомобилната индустрия. Освен, че са екологични, те са компактни и изключват необходимостта от механична връзка между двигателя и колелата.

Една от компаниите, които разработва такива двигатели, е немската Schaeffler. Тя е готова със своя първи такъв автомобил, който е базиран на Ford Fiesta.

Компактната кола е оборудвана с два електрическа двигателя, поставени в задните колела. Те генерират обща мощност от 90 к.с., имат водно охлаждане, а масата на всеки от тях е 53 килограма. Любопитен факт е, че за да поставят електрическите двигатели, инженерите са премахнали части по задното окачване с тегло около 45 килограма, като по този начин общата маса на колата не е променена значително.
Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване
Проектът, носещ името Fiesta E-Wheel Drive, е дело на Schaeffler, но германците са работили в тясно сътрудничество с Ford. Самите двигатели са проектирани да могат да се побират в джанти с размер по-голям от 16-инча (включително), което ги прави подходящи за почти всички видове автомобили.

В случая с тази Fiesta двигателят с вътрешно горене е премахнат, но от Schaeffler уточняват, че не е проблем той да бъде запазен и така автомобилът да стане хибрид със задвижване на четирите колела. Има вариант колата да бъде оборудвана и с четири електрически двигателя.
Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване
Следващият проект на германците ще бъде създаването на изцяло нов автомобил, проектиран да работи с електрически двигатели в главините на колелата - два или четири. При този модел четирите гуми ще могат да завиват на 90 градуса, което ще улесни маневрирането на тесни пространства. Освен това, благодарение на компактните двигатели и интегрираните в платформата батерии, специално създадената конструкция на колата ще бъде компактна отвън и просторна отвътре.

Снимки и информация: Schaeffler

Тагове: schaeffler
0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    и колко ще изкара тоя електромотор в колелото като минеш 1 седмица през Казанлъшките дупки Трифорсе ? нали точно затова са гумите и окачването - да обират дупките за да са здрави бъбреците на хората и ДВГ-то ....
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Wane, прав си, ама има и нещо друго. Триенето, което го има главината на колелото би трябвало да е по-малко, понеже това е принцип статор-ротор или поне аз това виждам на картинката. При него единственото *** е по остана в основите на лагерите. Мисля, че ще е ефикасна технология.
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Новината на годината!Не пише пробег и не се знае колко ще минава такъв автомобил, но аз съм много доволен от прочетеното! Скоро не бях изчитал цяла статия тук.Навит съм да им направя един тест драйв. Да ми я дадат да я тествам 2-3 годинки! :)
  • #1
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Обещаваща или не, въпросната технология разказва играта на динамиката с тази маса в колелата.