IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване

Задвижва се от два електродвигателя в главините на колелата

Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване

Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване
Интегрираните в главините на колелата електрически двигатели се считат за една от най-обещаващите технологии в автомобилната индустрия. Освен, че са екологични, те са компактни и изключват необходимостта от механична връзка между двигателя и колелата.

Една от компаниите, които разработва такива двигатели, е немската Schaeffler. Тя е готова със своя първи такъв автомобил, който е базиран на Ford Fiesta.

Компактната кола е оборудвана с два електрическа двигателя, поставени в задните колела. Те генерират обща мощност от 90 к.с., имат водно охлаждане, а масата на всеки от тях е 53 килограма. Любопитен факт е, че за да поставят електрическите двигатели, инженерите са премахнали части по задното окачване с тегло около 45 килограма, като по този начин общата маса на колата не е променена значително.
Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване
Проектът, носещ името Fiesta E-Wheel Drive, е дело на Schaeffler, но германците са работили в тясно сътрудничество с Ford. Самите двигатели са проектирани да могат да се побират в джанти с размер по-голям от 16-инча (включително), което ги прави подходящи за почти всички видове автомобили.

В случая с тази Fiesta двигателят с вътрешно горене е премахнат, но от Schaeffler уточняват, че не е проблем той да бъде запазен и така автомобилът да стане хибрид със задвижване на четирите колела. Има вариант колата да бъде оборудвана и с четири електрически двигателя.
Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване
Следващият проект на германците ще бъде създаването на изцяло нов автомобил, проектиран да работи с електрически двигатели в главините на колелата - два или четири. При този модел четирите гуми ще могат да завиват на 90 градуса, което ще улесни маневрирането на тесни пространства. Освен това, благодарение на компактните двигатели и интегрираните в платформата батерии, специално създадената конструкция на колата ще бъде компактна отвън и просторна отвътре.

Снимки и информация: Schaeffler

Тагове: schaeffler
0 от 500
  • #14
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Фердинанд Порше е велик конструктор, но идеята за подобен мотор не е негова. Той я развива и представя на света. Заслугата му е безспорна! Индустрията обаче тръгва в друга посока за наше съжаление. Причинната за това не е една.
  • #13
    11 rate up comment 2 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Представете си какво можеше да сътвори Фердинант Порше ако беше жив днес , с днешните технологии и достижения...
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Пенев няма значение че главините са по-леки и компактни от тези на Фердинант Порше , виж кога му е дошла идеята и е бил на прав път...в зората на автомобилостроенето..
  • #11
    10 rate up comment 0 rate down comment
    penev ( преди 11 години )
    Прав си, но технологиите се развиват. Днешните двигатели в главините са доста по-компактни и леки от тези Фердинанд Порше. Предполагам, а и се надявам, че развитието им до следващата фаза няма да продължи още 100 години :))))))))))
  • #10
    10 rate up comment 5 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    масата на всеки от тях е 53 килограма......инженерите са премахнали части по задното окачване с тегло около 45 килограма....При следващият модел четирите гуми ще могат да завиват на 90 градуса....Германци с една маневра извадиха Японците от играта...
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    penev, за практична такава е (ако мястото под предния капак се оползотвори), за икономична също. Динамика обаче не е единствено времето за ускорение, максималната скорост, макс. скорост в завои и т.н. (Отделно, че преди 6-7 години Мини с двигатели в главините си, правеше стандартната дисциплина 0-100км/ч за 4.5 сек.). Динамика е и поведението на колата на неравности например, нещо което дори за кола с градска насоченост пак би било проблем.
  • #8
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Judge Dredd ( преди 11 години )
    "Интегрираните в главините на колелата електрически двигатели се считат за една от най-обещаващите технологии в автомобилната индустрия." - Нещо което Фердинанд Порше прави, когато изобретява хибрида м/у 1896 и 1910г.
  • #7
    7 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нещастните германчета се мъчат да са в час,*** си нещастниците.
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    penev ( преди 11 години )
    Wane, както виждаш технологията е "закачена" на Фиеста, а не на Мустанг :) Идеята е да бъде практична и икономична, а не да бие динамиката на спортните автомобили ;)
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Wane ( преди 11 години )
    Triforce, да ти кажа нито е нова технология, нито (според новината) има някакъв революционен напредък, но пък няма лошо да те радва новината де :) Иначе моторите са "brushless", така че са надеждни, ефикасни и т.н., но проблема е, че винаги е кофти да имаш голяма маса закачена за окачването (т.нар. unsprung mass).