IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване

Задвижва се от два електродвигателя в главините на колелата

Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване

Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване
Интегрираните в главините на колелата електрически двигатели се считат за една от най-обещаващите технологии в автомобилната индустрия. Освен, че са екологични, те са компактни и изключват необходимостта от механична връзка между двигателя и колелата.

Една от компаниите, които разработва такива двигатели, е немската Schaeffler. Тя е готова със своя първи такъв автомобил, който е базиран на Ford Fiesta.

Компактната кола е оборудвана с два електрическа двигателя, поставени в задните колела. Те генерират обща мощност от 90 к.с., имат водно охлаждане, а масата на всеки от тях е 53 килограма. Любопитен факт е, че за да поставят електрическите двигатели, инженерите са премахнали части по задното окачване с тегло около 45 килограма, като по този начин общата маса на колата не е променена значително.
Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване
Проектът, носещ името Fiesta E-Wheel Drive, е дело на Schaeffler, но германците са работили в тясно сътрудничество с Ford. Самите двигатели са проектирани да могат да се побират в джанти с размер по-голям от 16-инча (включително), което ги прави подходящи за почти всички видове автомобили.

В случая с тази Fiesta двигателят с вътрешно горене е премахнат, но от Schaeffler уточняват, че не е проблем той да бъде запазен и така автомобилът да стане хибрид със задвижване на четирите колела. Има вариант колата да бъде оборудвана и с четири електрически двигателя.
Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване
Следващият проект на германците ще бъде създаването на изцяло нов автомобил, проектиран да работи с електрически двигатели в главините на колелата - два или четири. При този модел четирите гуми ще могат да завиват на 90 градуса, което ще улесни маневрирането на тесни пространства. Освен това, благодарение на компактните двигатели и интегрираните в платформата батерии, специално създадената конструкция на колата ще бъде компактна отвън и просторна отвътре.

Снимки и информация: Schaeffler

Тагове: schaeffler
0 от 500