Начин на ползване:
извънградско и смесено
На кое качество на автомобила най-много държиш:
икономичност, дизайн, сигурност
Начин на каране:
предимно икономично, по-рядко динамично
Допълнителни бележки
Да започна с лошото
наличието на FAP филтър. По принцип това е нещо много хубаво от екологична гледна точка, но не и ако зареждаш нафта в България. Тук най-доброто, което може да направиш е да премахнеш филтъра в момента в който купиш колата, като "удоволствието" ще ти струва 350 лева.
Консумативите са си цифра - близо 600 лева за всичките ролки, ремъци, филтри и масло. Предстоят и още няколко скъпо струващи ремонта като рециклаж на рейка (350 лева), демпферна шайба, която трябва да се сменя скоро (350 лева) и още някои части по ходовата част ама тези разходи ми бяха известни още при покупката на автомобила преди 11000 километра, все не стигам да ги оправя :)
Вратите поскърцват (между другото всички 406 купе-та, които гледах бяха със скърцащи врати)
Доста слаба видимост през задния прозорец (самия той е сравнително малък)
Очаквах окачването да е по-меко (това, може да не се пише в графата "минуси", просто колата не покри очакванията ми по този параграф :))
В зависимост от позицията, която заема шофьора, когато сяда зад волана, може да се окаже, че колоната, която е от лявата му страна ще пречи на видимостта в завоите. Колоната пречи на видимостта ако сте свикнали да издърпвате седалката възможно най-назад и като цяло сте свикнали да карате колата от по "излегнало" положение, ако сте от типа хора, които карат автомобила с дръпната напред седалка и с вдигната облегалка - колоната не нарушава видимостта.
Калниците са доста ниски (самата кола не чак толкова) и трябва много да се внимава при паркиране около бордюри
Колата не е особено удачен избор за градско ползване и всекидневен "разнос" на хора :)
Трудно се намира читав сервиз в който майсторите да разбират едновременно от електрониката и от ходовата част. СФА да не се ползва в никакъв случай :)
да продължа с доброто
прилично количество системи за сигурност, като се почне от задължителните ABS и въздушни възглавници (4 бр) и се стигне до ESP и TC
трудно (всъщност по-точната дума е "невъзможно") е да се намери по-красив автомобил в диапазона до 25-30к лева от peugeot 406 coupe, един от най-красивите модели правени някога от pininfarina и със сигурност най-красивото пежо, кола която се откроява от всички останали на пътя.
интериор - в зависимост от изпълнението той варира от средностатистически-непретенциозен, до много елегантен. При мен интериора е решен в светло бежова кожа и определено оставам очарован от визията, която тя придава. Като цяло елементите вложени в интериора са със задоволително, за класа на колата, качество. Озвучителната система е на JBL и е на добро ниво. Фигурират и някои приятни глезотии, като се почне от подлакътник (най-яката екстра след еркандишина според мен :)) и се стигне до сензорите са дъжд и фарове - малки неща, които ти улесняват живота докато шофираш
Двигателя е невероятен 2.2 HDi - еластичен и много икономичен. Карам колата предимно извънградско и смесено и разхода, който постигам е съответно 5.1 и 6.6 литра на 100 километра, като стила ми на каране е предимно икономичен, този разход може и да не е най-ниския за дизелов автомобил, който съм виждал, но напълно покрива критерия ми за икономичност специално при този модел кола. Двигателя е доста тих. Шума в купето при по-висока скорост е на поносимо ниво.
Много директно управление - колата отива точно там където я искаш за отрицателно време, кефа да караш по път с много завои е неописуем.
Като се изключат горепосочените проблеми с рейка, шайба и т.н., с които фактически купих колата и са още от предния и собственик, не ми се е налагало да пипам нищо по нея.
Колата е доста просторна за купе. Отпред има достатъчно място дори и за по-високи хора като мен. Задните седалки са доста удобни (направо да си го кажа - по-удобни са от предните :)), но хора над 1.75см си събират малко трудно краката в малкото пространство. Багажника е огромен.
Горе-долу е това. 406 coupe определено не е кола, която може да видиш навсякъде... всъщност ти трябва доста обикаляне докато засечеш точно това животно, което е причината модела да има своя чар. Единственото, което може да развали кефа от това да притежаваш такъв автомобил е не особено евтината поддръжка (поне при дизеловия вариант на модела), но според мен с малко повече късмет и по-внимателен оглед при покупка трябва да успеете да намалите посещението в бокса до минимум :)